Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Iwan pisze:A moje obecne 940 ale kombi, tak jak poprzednie, kupiłem na nivomatach i z regulacją wysokości światła reflektorów.
Także dwa identyczne przypadki z mojego podwórka.

A wskazanie obrotomierza idzie z alternatora, więc wcale nie musi odzwierciedlać pracy silnika. Może być poślizg paska ewent jakiś problem natury elektrycznej. W moim zdarzyło mi się zaobserwować powiedzmy nieznaczne, chwilowe wahania wskazówki, ale wychylenie nieduże na pewno nie 500 obr na skali ale może góra 100.
"Wskazanie" i czy aby na pewno z alternatora ? Mam mega wątpliwości Iwan.....
Słyszałem o alternatorze, ale nigdy się nie spotkałem in live i na schemacie. Ale jak masz takie info to proszę się podziel

Posiadanie lub nie posiadanie pstryczka elektryczka do "poziomowania / regulacji reflektorów" nie jest wykładnią w zakresie, czy cegła miała nivomaty, czy tez je mogła mieć.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

Choroba... Tak gdzieś słyszałem/ czytałem. Może na "niebieskim" forum. Niestety nie jestem w stanie przypomnieć sobie źródła tej informacji, która wlazła mi w głowę.
Ale faktycznie jak miałem w klekocie problemy z alternatorem i ładowaniem, to obrotomierz sfiksował wtedy też.
Po naprawie - wymiana komutatora i szczotek, wszystko wróciło do normy. No i łożyska były wymieniane, ale to już nie ma nic do sygnału dla obrotomierza.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Iwan pisze:Choroba... Tak gdzieś słyszałem/ czytałem. Może na "niebieskim" forum. Niestety nie jestem w stanie przypomnieć sobie źródła tej informacji, która wlazła mi w głowę.
Ale faktycznie jak miałem w klekocie problemy z alternatorem i ładowaniem, to obrotomierz sfiksował wtedy też.
Po naprawie - wymiana komutatora i szczotek, wszystko wróciło do normy. No i łożyska były wymieniane, ale to już nie ma nic do sygnału dla obrotomierza.
Iwan w klekocie cewkę miałeś tylko Ty :)

(taki medyczny żarcik)

Jak pamiętam sygnał do obrotomierza idzie z cewki w 'benzynie'.

Choinka na liczniku to tez wina zużytych szczotek / komutatora.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

W takim układzie podrzucę alternator do zaufanych, najprostsza sprawa ;) a jeśli chodzi o sygnał z cewki to jest stabilnie, mierzyłem mutimetrem z rpm przy okazji walki z popiardywaniem na wolnych obrotach, na rozgrzagnym 850rpm, książkowo dla b234f.
A Wy mierzyliście kiedyś rozbieżność wskazania obrotomierza a rzeczywistością? Zobaczę jak wyjdzie po regeneracji alternatora, póki co wychodzi mi że wskazówka pokazuje o ok 100obrotów mniej niż multimetr. Za to z prędkościomierzem można gps kalibrować, praktycznie brak rozbieżności.
0 x
Iwan
Posty: 69
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Iwan »

Tak w sumie jak popatrzeć na klekota, który miał tylko czujnik temperatury i kontrolki ciśnienia oleju... to chyba nie bardzo z czego miał brać sygnał obrotomierz i moje gdzieś nabyta informacja, że z alternatora + doświadczenie własne z jego awarią i fiksowaniem przy tym obrotomierza, zdają się jakimiś poszlakami, że coś jest na rzeczy z tym.
W benzynie nie wiem, póki co problemów żadnych z obrotomierzem, to i człowiek mniej, a nawet wcale nie docieka co i z czego się bierze :)
0 x
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

Alternator po diagnozie- wszystko ok, nie ma sensu nic wymieniać, w dodatku podobno nie ma z niego wyjścia sygnału na obrotomierz, tak powiedział mechanik. Wyjałem sobie zegary- ktoś już tu był ;) ciekawe czy te 192570 to stan wyjściowy licznika czy o ile skręcony :D
Załączniki
20210908_124859.jpg
20210908_124859.jpg (713.67 KiB) Przejrzano 3002 razy
0 x
michlacz231
Posty: 26
Rejestracja: 14 października 2018, 15:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michlacz231 »

Prawdopodobnie padła mi turbina w d24t ( podczas przyśpieszania turbina wydaje metaliczny dźwięk ) a co za tym idzie będę chciał oddać ją do regeneracji, ktoś może już to robił i wie jaki to koszt?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Robiłem turbo od benzyny w Krymarze, wyszło koło 1000 z kurierem i podobnymi.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
marten
Posty: 47
Rejestracja: 03 marca 2015, 16:45

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marten »

Cześć,
szybkie pytanie - jaki regulator napięcia do V940 D24TIC? (alternator który mam to: 0 120 469 997 - 14V 31/80A)?
obecni mam jakiś Magenti Marelli i nie jest zachwycający...
0 x
witteg
Posty: 20
Rejestracja: 13 listopada 2015, 11:40
Lokalizacja: Rz-ów

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: witteg »

Panowie, czy gałki zmiany biegów automatycznej skrzyni są zamienne 940 mkII i 960 mkII ?
Albo czy gałka z 850-ki podejdzie do 940 mkII ?
0 x
ODPOWIEDZ