Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1234
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

dom?n pisze:
Maciek4530 pisze:Cześć!

Orientuje się ktoś może czy sterownik ze zdjęcia jest faktycznie z 740 Turbo IC?
Czy to prawda że z cewką są kompletem?
Ktoś się orientuje ile to może być warte? Wala mi się pod nogami a niedługo muszę usunąć połowę gratów - zwłaszcza tych nie powiązanych z 240 :)
DSC_3805.JPG
https://easyecu.com/Search?q=0261200022
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=332798

Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi.
To już spora pomoc! Dzięki, to teraz tylko znaleźć coś więcej o manualnym B230ET :D (I ewentualnych odbiorcach tego kompa) :lol:
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Hej, takie turbo cuda do mnie wpadły. Turbina z kolektorem wydechowym, rozdzielacz paliwa kjet do turbo (chyba jest inny?), zegary (na linke) z obrotomierzem i kontrolką „turbo” itp. Będę rozważa sprzedaż, na ile mogę wycenić taki zestaw Ew oddzielne komponenty? Trochę przybrudzone wszystko ale poza tym bdb. Thx
Załączniki
C089BE4B-6D8D-4939-8BA1-1866BF674712.jpeg
C089BE4B-6D8D-4939-8BA1-1866BF674712.jpeg (77.7 KiB) Przejrzano 3280 razy
EA61B166-1BE5-4BB9-ACDC-0CA98320CB48.jpeg
EA61B166-1BE5-4BB9-ACDC-0CA98320CB48.jpeg (102.4 KiB) Przejrzano 3280 razy
B746FFC0-46FC-4391-8B17-BCB3359FF4F3.jpeg
B746FFC0-46FC-4391-8B17-BCB3359FF4F3.jpeg (102.33 KiB) Przejrzano 3280 razy
AAD64ED7-BDC4-494E-BE3A-2370FF614C03.jpeg
AAD64ED7-BDC4-494E-BE3A-2370FF614C03.jpeg (97.36 KiB) Przejrzano 3280 razy
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Czy ma może ktoś z Was zdjęcia z naprawy obudowy tylnej klapy? Chciałbym zobaczyć co i jak, gdyż przez słabe siłowniki klapy lata mi teraz trzecie światło stop...

Jeszcze jedno. Czy Wasze 940 pływają? Mam wrażenie że buja tym tak że lepiej nie mowic... Chciałbym utwardzić ale bez opuszczania auta oraz utraty jakiegoś tam komfortu.
Czy sprężyny przednie od D24TIC są trwarde ze względu na wagę silnika?
Myślę o takim setupie:
przód amortyzatory standard + sprężyny od diesla
tył standardowe sprężyny + Nivomaty. Co sądzicie?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

AOW pisze:Czy ma może ktoś z Was zdjęcia z naprawy obudowy tylnej klapy? Chciałbym zobaczyć co i jak, gdyż przez słabe siłowniki klapy lata mi teraz trzecie światło stop...

Jeszcze jedno. Czy Wasze 940 pływają? Mam wrażenie że buja tym tak że lepiej nie mowic... Chciałbym utwardzić ale bez opuszczania auta oraz utraty jakiegoś tam komfortu.
Czy sprężyny przednie od D24TIC są trwarde ze względu na wagę silnika?
Myślę o takim setupie:
przód amortyzatory standard + sprężyny od diesla
tył standardowe sprężyny + Nivomaty. Co sądzicie?
Co do przodu to jeszcze masz do wyboru sprężyny od 960mk1, whiteblok tez jest ciężki, natomiast tył to może być ciekawy trop bo sam mam 960 mk2 z nivomatami i amortyzatorem kompozytowym grubym od zwykłych amorów i działa to idealnie jak dl mnie.
Co do bujania/pływania sprawdź czy w ogóle masz stabilizatory poprzeczne i jakie grube. Było kilka wersji bodajże od 16 do 23mm, znajomy raz też mi zwrócił uwagę że moje auto jest bardzo sztywne a jego to się strasznie przechyla na rondach. Po sprawdzeniu okazało się, że z jego auta ktoś wywalił zupełnie tylny stabilizator poprzeczny i go nie ma. A moje było sztywne bo miałem założone dwa 16mm...
1 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Dzięki za odpowiedź. Z przodu coś jest.. a z tyłu nie patrzyłem. Dobry pomysł na sprężyny od 960. Będę działać jak tylko ogarnę silnik.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
populus
Posty: 64
Rejestracja: 05 marca 2017, 23:41

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: populus »

Witam, czy drzwi z 940 1994 r. podejdą do przedlifta 740 (88 r.)? Są tam jakieś zasadnicze różnice? Szukam info (wątku) ale niestety bez powodzenia....
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

AOW pisze:Czy ma może ktoś z Was zdjęcia z naprawy obudowy tylnej klapy? Chciałbym zobaczyć co i jak, gdyż przez słabe siłowniki klapy lata mi teraz trzecie światło stop...
Będę to robić latem.
AOW pisze:Jeszcze jedno. Czy Wasze 940 pływają?
Jeszcze jak!
AOW pisze:Czy sprężyny przednie od D24TIC są trwarde ze względu na wagę silnika?
Jak miałem 240 diesel, to wsadziłem mu na przód sprężyny z benzyniaka żeby był niższy. W drugą stronę może być tak samo: benzyniak ze sprężynami z diesla może stać wyżej. Tego pewnie nie chcesz.

Najlepiej mają Ci, którzy nie próbują walczyć z tym kanapowym charakterem 940, ale próbują to polubić ;)
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Demontował ktoś może przednie błotniki w 240? Wystarczy tylko odkręcić śruby pod maską i zaczep zderzaka czy na coś jeszcze uważać? Dzięki
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

populus pisze:Witam, czy drzwi z 940 1994 r. podejdą do przedlifta 740 (88 r.)? Są tam jakieś zasadnicze różnice? Szukam info (wątku) ale niestety bez powodzenia....
podejda p&p
1 x
Awatar użytkownika
monter87
Posty: 138
Rejestracja: 18 marca 2018, 09:44
Lokalizacja: Ryki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: monter87 »

AOW pisze:Czy ma może ktoś z Was zdjęcia z naprawy obudowy tylnej klapy? Chciałbym zobaczyć co i jak, gdyż przez słabe siłowniki klapy lata mi teraz trzecie światło stop...

Jeszcze jedno. Czy Wasze 940 pływają? Mam wrażenie że buja tym tak że lepiej nie mowic... Chciałbym utwardzić ale bez opuszczania auta oraz utraty jakiegoś tam komfortu.
Czy sprężyny przednie od D24TIC są trwarde ze względu na wagę silnika?
Myślę o takim setupie:
przód amortyzatory standard + sprężyny od diesla
tył standardowe sprężyny + Nivomaty. Co sądzicie?
Sprężyny z diesla sobie odpuść, bedzie twardo ale też przód bardzo w górę pójdzie.
Jakiś czas tak jeździłem, prowadzi sie dobrze ale wygląda śmiesznie :)

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
1 x
ODPOWIEDZ