Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
ijon
Posty: 62
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ijon »

Nie działały mi w Złotym Cielcu (945 '95) klaksony oraz nie odbijały kierunkowskazy. Po zdjęciu kierownicy okazało się, że rozwiązaniem problemu są oringi podłożone pod sprężynkę kontaktową (klakson) i mocowanie wajchy (kierunkowskazów). Niby problem załatwiony, ale czy to aby nie znaczy, że mam coś nie tak z kierownicą i jest nie do końca wciśnięta na miejsce? :)

Obrazek

Nie wiem czy dokładnie widać na foto, ale jeszcze trochę ząbków wystaje - ale próbowałem wcisnąć, próbowałem śrubą docisnąć - i nic.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1228
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Cześć! W moim 240 nie zwijają się pasy u pasażera i z tyłu - przynajmniej nie same. Jest to związane z dwoma długimi przestojami samochodu. Jak się zabrać za temat? Wystarczy dobrać się do mechanizmu zwijającego i przesmarować wd40 bądź jakimś szpecyfikiem czy to większa sprawa?
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:Cześć! W moim 240 nie zwijają się pasy u pasażera i z tyłu - przynajmniej nie same. Jest to związane z dwoma długimi przestojami samochodu. Jak się zabrać za temat? Wystarczy dobrać się do mechanizmu zwijającego i przesmarować wd40 bądź jakimś szpecyfikiem czy to większa sprawa?
Wystarczy w przypadkach takich woda z delikatnym detergentem przemyć pas.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1228
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Czy w 240 z końcówki produkcji (poliftach) występowały 2 systemy układów hamulcowych na Griling(przód)/ATE(tył)?. Z tego co wskazuje większość przednie zaciski mają po 2 zaworki pod dwa obwody (także Girling), jednakże w moim wozie 91' ABS oraz na zwrotnicy 92' z wozu z ABS są tożsame zaciski z tylko jednym zaworkiem... Z tego co wyczytałem w Haynes faktycznie są 2 rodzaje samych Girlingów czy cos w ten deseń... Czy pomijając tą różnice (jeśli faktycznie występuje) cała reszta zacisku jest tożsama? Czy może ja mam coś konkretnie pochrzanione z moim wozem... Help :O
haynes_układ.png
haynes_układ.png (684.58 KiB) Przejrzano 4362 razy
0 x
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Witam.
Czy konwerter automatu AW 30 z Volvo 960 będzie pasował do AW 71.
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
michlacz231
Posty: 26
Rejestracja: 14 października 2018, 15:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michlacz231 »

Witam, po włączeniu 740-stki bywa czasem tak że nie mogę włączyć świateł( tylko postojowe można) ani wycieraczek. Lecz jak auto jakiś czas pochodzi to wszystko wraca do normy. Akumulator ma może rok. Co może być przyczyną ?
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

michlacz231 pisze:Witam, po włączeniu 740-stki bywa czasem tak że nie mogę włączyć świateł( tylko postojowe można) ani wycieraczek. Lecz jak auto jakiś czas pochodzi to wszystko wraca do normy. Akumulator ma może rok. Co może być przyczyną ?
sprawdz na początku czy to nie wina stacyjki, poruszaj delikatnie kluczykiem. W 240 miałem kiedyś tak, że jak się odpaliło to czasem nie działały wycieraczki radio i nawiew, po cofnieciu kluczyka o dosłownie pół milimetra było git. :D
2 x
michlacz231
Posty: 26
Rejestracja: 14 października 2018, 15:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: michlacz231 »

zlyzuw pisze:
michlacz231 pisze:Witam, po włączeniu 740-stki bywa czasem tak że nie mogę włączyć świateł( tylko postojowe można) ani wycieraczek. Lecz jak auto jakiś czas pochodzi to wszystko wraca do normy. Akumulator ma może rok. Co może być przyczyną ?
sprawdz na początku czy to nie wina stacyjki, poruszaj delikatnie kluczykiem. W 240 miałem kiedyś tak, że jak się odpaliło to czasem nie działały wycieraczki radio i nawiew, po cofnieciu kluczyka o dosłownie pół milimetra było git. :D
O faktycznie działa. Dzięki !

A spytam przy okazji, czy ktoś przerabiał może d24t na d24tica?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Mamy przeskanowane migadło w B204FT, wypluło to:

A2 -> 223
A6 -> 111
A5 -> 342, 421, 421

2-2-3 Idle air control (IAC) valve signal. Faulty or missing signal.
1-1-1 EZK clear/no errors detected.
3-4-2 A/C blocking relay. Signal faulty.
4-3-1 Temperature sensor. Signal missing.
4-2-1 Pressure sensor. Faulty boost pressure.

Objawy - wariują obroty na jałowym, turbo ładuje do 0.3 bara. Padnięty krokowiec i EGTC?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Maciek4530 pisze:Czy w 240 z końcówki produkcji (poliftach) występowały 2 systemy układów hamulcowych na Griling(przód)/ATE(tył)?. Z tego co wskazuje większość przednie zaciski mają po 2 zaworki pod dwa obwody (także Girling), jednakże w moim wozie 91' ABS oraz na zwrotnicy 92' z wozu z ABS są tożsame zaciski z tylko jednym zaworkiem... Z tego co wyczytałem w Haynes faktycznie są 2 rodzaje samych Girlingów czy cos w ten deseń... Czy pomijając tą różnice (jeśli faktycznie występuje) cała reszta zacisku jest tożsama? Czy może ja mam coś konkretnie pochrzanione z moim wozem... Help :O
haynes_układ.png
Róznica w układzie hamulcowym (ABS vs NonABS) wymusza zmianę typu zacisków przednich.
Te do układu z ABS (po jednym odpowietrzniku) nie są zamienne z tymi bez ABSu.
Tylne niezależnie od producenta są zamienne.

pozdrawiam
sambo
0 x
Obrazek
ODPOWIEDZ