Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

zlyzuw pisze:Jak kładziesz reinzosil/dirko? Po obu stronach uszczelki czy tylko po jednej? I kładziesz cienki "pasek" czy rozsmarowujesz po uszczelce ten silikon i dopiero wtedy składasz?
Po obu stronach i rozsmarowuję.

PS. Zapomniałem dopisać, po jakimś czasie rzędu 2 tygodnie - miesiąc sprawdzam dokręcenie, ale trzeba to robić bardzo, bardzo delikatnie, żeby nie zgnieść uszczelki.

saabauto, ale ja właśnie napisałem, jak radzę sobie z uszczelkami z gównolitu:)
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Takie plastiki ochraniające podłogę za tylnymi kołami z 740 kombi, nie chodzi mi o chlapacze tylko to co jest za nimi. Czy takie coś występowało w serii 9xx? Czy można je zamontować do 740 sedan?
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

fonderal pisze:
zlyzuw pisze:Jak kładziesz reinzosil/dirko? Po obu stronach uszczelki czy tylko po jednej? I kładziesz cienki "pasek" czy rozsmarowujesz po uszczelce ten silikon i dopiero wtedy składasz?
Po obu stronach i rozsmarowuję.

PS. Zapomniałem dopisać, po jakimś czasie rzędu 2 tygodnie - miesiąc sprawdzam dokręcenie, ale trzeba to robić bardzo, bardzo delikatnie, żeby nie zgnieść uszczelki.

saabauto, ale ja właśnie napisałem, jak radzę sobie z uszczelkami z gównolitu:)
Zamontowałem nową uszczelkę uprzednio smarując ją smarem z obu stron, zobaczymy jaki będzie efekt. Równocześnie zrobiłem wymianę oleju uprzednio dodając podwójna płukankę wiec można powiedzieć ze silnik miał małe spa. :)
1 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

zlyzuw pisze:
saabauto, ale ja właśnie napisałem, jak radzę sobie z uszczelkami z gównolitu:)
Zamontowałem nową uszczelkę uprzednio smarując ją smarem z obu stron, zobaczymy jaki będzie efekt. Równocześnie zrobiłem wymianę oleju uprzednio dodając podwójna płukankę wiec można powiedzieć ze silnik miał małe spa. :)[/quote]


Jeśli agresywna płukanka, a uszczelek obsad simmeringów nigdy nie wymieniałeś, to może, ale nie musi niebawem mechanik zarobić - Comma robi mega agresywną płukankę, Klient kiedyś wlał dwie. Zacieszałem, bo mówiłem, że zacznie sikać. No i zaczęło - cały dół i rozrząd uszczelniałem, a motor miał suchutki wcześniej. Tak więc na dwoje babka wróżyła. Czasem nadgorliwość gorsza od faszyzmu.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

saabauto pisze:
zlyzuw pisze:
saabauto, ale ja właśnie napisałem, jak radzę sobie z uszczelkami z gównolitu:)
Zamontowałem nową uszczelkę uprzednio smarując ją smarem z obu stron, zobaczymy jaki będzie efekt. Równocześnie zrobiłem wymianę oleju uprzednio dodając podwójna płukankę wiec można powiedzieć ze silnik miał małe spa. :)

Jeśli agresywna płukanka, a uszczelek obsad simmeringów nigdy nie wymieniałeś, to może, ale nie musi niebawem mechanik zarobić - Comma robi mega agresywną płukankę, Klient kiedyś wlał dwie. Zacieszałem, bo mówiłem, że zacznie sikać. No i zaczęło - cały dół i rozrząd uszczelniałem, a motor miał suchutki wcześniej. Tak więc na dwoje babka wróżyła. Czasem nadgorliwość gorsza od faszyzmu.[/quote]

Płukanka nie była zbyt agresywna, wręcz przeciwnie jedna z tych bezpieczniejszych. A jak faktycznie zaczęłoby sikać to się odda do uszczelnienia i tyle. :D No i docelowo planuje przy kolejnej zmianie oleju zamiast 10w40 wlać 5w40.
0 x
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Mam problem ze wskaźnikiem temperatury. Trochę zawyża temp cieczy, ale też sama wskazówka troszkę pływa względem tego zawyżenia w górę i w dół. Stało się to nagle, podczas jazdy w maju. Pokazywało bardzo ładnie, na godzinie 9, a a na powrocie po kolejnym odpaleniu zaczęło pływać góra i dół tak może o 1/8. Po wymianie termostatu z 88 na 93 (myślałem że to może termostat padł, a taki miałem) podniosło się do wysokości 3/4 i nadal pływa góra dół w sposób bliżej niesprecyzowany, nie ma generalnej reguły tego odchyłu. Czy to może być kwestia regulatora napięcia? Nie sądzę żeby był to problem czujnika, który działał normalnie do tego jednego momentu (wymieniany był 2 lata wcześniej). Dosłownie zgasiłem auto było dobrze, odpaliłem i zaczęły się przygody z temperaturą.

W poliftach 240 stabilizator wygląda tak i chyba jest dostępny z zewnątrz normalnie.
https://www.skandix.de/en/spare-parts/e ... t/1022372/
https://a4.pbase.com/g9/22/59322/2/1606 ... QmGBNd.jpg - to chyba ten z lewej, nie znam się aż tak.

Chyba że problemem jest płytka kompensacyjna, wtedy bym po prostu zlutował 1 i 3 i dał z tym sobie spokój - precyzyjny odczyt cały czas:
http://cleanflametrap.com/tempFaker.html
Płytkę zrobić i tak warto, ale wolałbym nie grzebać dwa razy :D
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Proszę państwa, czy taki ruch przód-tył przedniego zawieszenia w 940 jest dopuszczalny? Wymienione sworznie, końcówki, gumki łączące ramiona wahaczy ze sobą. Zostały stare oczyszczone wahacze. Zwróciło moją uwagę podczas dokręcania kół, filmik nagrany jest właśnie z podniesionym przodem podczas gdy druga osoba porusza kluczem do kół.



Miejsce osadzenia tulei było trochę skorodowane. Wszystko zostało oczyszczone, ale teraz zastanawiam się czy mimo wszystko nie było zbyt dużego ubytku materiału. Z drugiej strony nie wygląda na to żeby gumy ganiały w wahaczu. Co myślicie?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

czk pisze:Proszę państwa, czy taki ruch przód-tył przedniego zawieszenia w 940 jest dopuszczalny? Wymienione sworznie, końcówki, gumki łączące ramiona wahaczy ze sobą. Zostały stare oczyszczone wahacze. Zwróciło moją uwagę podczas dokręcania kół, filmik nagrany jest właśnie z podniesionym przodem podczas gdy druga osoba porusza kluczem do kół.



Miejsce osadzenia tulei było trochę skorodowane. Wszystko zostało oczyszczone, ale teraz zastanawiam się czy mimo wszystko nie było zbyt dużego ubytku materiału. Z drugiej strony nie wygląda na to żeby gumy ganiały w wahaczu. Co myślicie?
Krótko - nie.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Sinuspi pisze:Krótko - nie.
Dzięki. Jakiś pomysł co może być nie tak oprocz punktów osadzenia tulei?

W draken mają wahacze ze skandixa, ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi? Są dostępne gdzieś inne?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Maciek4530 pisze:Czy posiada ktoś może schemat rozmieszczenia znaczków na klapie w 240 polift? (najlepiej 91+ bez wersji wyposażeniowej). Będę wdzięczny :D
Nadal potrzebujesz? Moge zmierzyć w 240GL z 1993
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
ODPOWIEDZ