Czy do 960 kombi mk2 z 1995 roku w wersji z nivomatami jest sens zakładać cienki resor kompozytowy z sedana? Ktoś ćwiczył taki manewr?
Mojemu resorowi zaczęło się pękać z jednej strony, że coś jest nie tak zauważyłem po tym ,że prawa strona stoi niżej niż lewa. Żeby wykluczyć padający nivomat zamieniłem je stronami i nadal tak samo tzn. prawa niżej niż lewa poza tym na przeglądzie sprawność amorów różniła się o 1 czy 2 % więc raczej są ok. Gdzieś czytałem, że byli tacy co do kombi wciskali dwa cienkie resory z sedana na raz... nie wiem czy to wykonalne i jakiej rzeźby trzeba dokonać by to wyszło i miało sens.
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Sens pewnie jest, bo są takie same:)xjtdi pisze:Czy do 960 kombi mk2 z 1995 roku w wersji z nivomatami jest sens zakładać cienki resor kompozytowy z sedana?
W roku modelowym 95 i z nivo powinieneś mieć resor 6819300, w sedanach miały ten sam numer. Od MY96 numer dla sedanów BEZ nivo się zmienił (z 9140471 na 6819301), dla wersji z nivomatami został ten sam.
Generalnie do nivo jest 6819300, czy to do sedana czy kombi, grubsze są do zwykłych amorków.
Był jeszcze czwarty resor, ale to jako akcesorium, obniżał albo utwardzał zawieszenie, albo jedno i drugie, już nie pamiętam.
2 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dzięki za konkretna i rzeczowa odpowiedz. To nie będzie problemu, na pobliskim szrocie stoją/leżą 2 sztuki 960 w sedanie, coś sobie wyszarpne. Nie wiem czy to jakaś prawidłowość ale resor w moim aucie ma kolor słomkowy te w sedanach były zauważalnie cieńsze i zielone...fonderal pisze:Sens pewnie jest, bo są takie same:)xjtdi pisze:Czy do 960 kombi mk2 z 1995 roku w wersji z nivomatami jest sens zakładać cienki resor kompozytowy z sedana?
W roku modelowym 95 i z nivo powinieneś mieć resor 6819300, w sedanach miały ten sam numer. Od MY96 numer dla sedanów BEZ nivo się zmienił (z 9140471 na 6819301), dla wersji z nivomatami został ten sam.
Generalnie do nivo jest 6819300, czy to do sedana czy kombi, grubsze są do zwykłych amorków.
Był jeszcze czwarty resor, ale to jako akcesorium, obniżał albo utwardzał zawieszenie, albo jedno i drugie, już nie pamiętam.
Jest jeszcze jedna możliwość, poprzedni właściciel coś wspominał, że wymieniał resor i amory. Resor na używany a nivo na nowe, z autem dostałem teczkę faktur, jedna była na tylne amory z wymianą, na skromną kwotę 3200zł. Jest możliwe, że resor mam od zwykłych amorów a na dokładkę nivomaty.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Może tak być, dla niektórych resor to resor i dalej nie wnikają:) Z dwojga złego lepiej mieć nivo z resorem do zwykłych amorków niż odwrotnie, przynajmniej dupa nie wlecze się po asfalcie.
Przeleciałem poliftowe 960 i każdy z nivo ma ten sam resor, czy to sedan czy kombi.
O kolorach wiem tyle, że wszystkie jakie widziałem były właśnie lekko zielonkawe, ale potrafię sobie wyobrazić, że np. zaolejony zmieni kolor, to tylko żywica epoksydowa z włóknem szklanym. Na wszelki wypadek bezpieczniej kierować się numerem.
Wg tej aukcji z Nałęczowa:)
https://archiwum.allegro.pl/oferta/reso ... 74912.html
resor do zwykłych amortyzatorów od MY96 wzwyż (6819301) ma grubość 22 mm.
Przeleciałem poliftowe 960 i każdy z nivo ma ten sam resor, czy to sedan czy kombi.
O kolorach wiem tyle, że wszystkie jakie widziałem były właśnie lekko zielonkawe, ale potrafię sobie wyobrazić, że np. zaolejony zmieni kolor, to tylko żywica epoksydowa z włóknem szklanym. Na wszelki wypadek bezpieczniej kierować się numerem.
Wg tej aukcji z Nałęczowa:)
https://archiwum.allegro.pl/oferta/reso ... 74912.html
resor do zwykłych amortyzatorów od MY96 wzwyż (6819301) ma grubość 22 mm.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czy jest sens lać do b230f (240, 1993r) z nalotem 470tys olej 5w40? Silnik zdrów, bez wycieków, oleju nie zjada i czysty w środku. Do tej pory lałem XADO 10W40 ale jako, że auto daily to rozważam zalanie czegoś lepszego.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ja zalałem 5w40 do B234F, może to zbieg okoliczności ale po pewnym czasie musiałem wymienić uszczelkę pokrywy zaworów bo zaczęła się pocić, innych wad tego rozwiązania nie widzę. Silnik ma nalotu 270tys i jak oleju nie palił tak dalej nie pali. Jest jedna zaleta, B234F ma hydrauliczne popychacze zaworów i na oleju 10w40 po dłuższym postoju bywało, że trzeba było dłuższą chwilę poczekać aż przestały klepać zawory teraz te zjawisko nie występuje ale to może też zbieg okoliczności...zlyzuw pisze:Czy jest sens lać do b230f (240, 1993r) z nalotem 470tys olej 5w40? Silnik zdrów, bez wycieków, oleju nie zjada i czysty w środku. Do tej pory lałem XADO 10W40 ale jako, że auto daily to rozważam zalanie czegoś lepszego.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Przewód idący do skrzyni ma delikatnie mówiąc uszkodzoną izolację. Jest w jakimś srebrzankowym oplocie.
Co to za przewód i na co może mieć wpływ?
745
Co to za przewód i na co może mieć wpływ?
745
- Załączniki
-
- IMG_20200827_135125.jpg (274.95 KiB) Przejrzano 4470 razy
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ten czujnik to czujnik położenia wału, jak nawali dalej nie pojedziesz...endriugto pisze:Przewód idący do skrzyni ma delikatnie mówiąc uszkodzoną izolację. Jest w jakimś srebrzankowym oplocie.
Co to za przewód i na co może mieć wpływ?
745
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Prawdopodobnie nagrzewnica cieknie. Jak sie do niej dostać i czy dużo roboty żeby ją wymienić? Volvo 244 78r.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3037
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
http://cleanflametrap.com/Bałuch 79 pisze:Prawdopodobnie nagrzewnica cieknie. Jak sie do niej dostać i czy dużo roboty żeby ją wymienić? Volvo 244 78r.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW