Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
MDMX
Posty: 2
Rejestracja: 07 sierpnia 2019, 10:16

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MDMX »

To zależy jaki most tam siedział, generalnie były 3 generacje mostów w dodatku w wersjach ze szperą (dwa rodzaje LSD lub ALD) lub bez blokady tak wiec kombinacji jest sporo. Generalnie najsłabszy był ten najstarszy 1030, w wersji 1031 i 1041 były już mocniejsze łożyska i grubsze półosie. Oznaczenia były na naklejce na lewej osłonie półosi patrząc od tyłu, oznaczenia z dekla nie wiele wnoszą do tematu. W 86' mogłeś mieć most 1030 lub 1031, chyba, że nasi już tam byli to możesz mieć cokolwiek. Poszukaj naklejki, często nadal tam jest pod grubą warstwą bitexu i innych "konserwantów" jak nie znajdziesz wrzuć zdjęcia głowy mostu od tyłu, po deklu idzie rozpoznać która to seria, generalnie 1030 - stalowy blaszany dekiel, 1031 - aluminiowy niższy z żeberkami przy czujniku, 1041 aluminiowy wyższy.
Z doświadczeń userów do 450NM i 500KM mosty 1041 dawały spokojnie radę, zagadaj do gościa o nicku KIVI na niebieskim forum, tzn. do Kuby z Coobcio Garage, na youtubie i facebooku też znajdziesz kontakt, on Ci powie co i jak.[/quote]

Dzięki serdeczne za szybką i konkretną odpowiedź :)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

gruszka2 pisze:Witam .
Jakie jest uszczelnienie po między rurą od silnika , a katalizatorem B230FT uszczelka czy może jakiś pierścień uszczelniający ?
Pierścień.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Plati
Posty: 237
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Plati »

xjtdi pisze:zagadaj do gościa o nicku KIVI na niebieskim forum, tzn. do Kuby z Coobcio Garage, na youtubie i facebooku też znajdziesz kontakt, on Ci powie co i jak.
Coobcio i Kivi to dwie różne osoby. Mają warsztaty obok siebie, KIVI to spec od Volvo, ma hamownie z której Kuba korzysta. Coobcio od Zetek ogólnie Nissanów.
0 x
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 484
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Dzięki Sinuspi
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Radyjo w 760 umiera i jeśli nie chcę wracać 1300 km w zupełnej ciszy - to muszę coś tam podłożyć.

Obrazek
Obrazek

Prosiłbym o zerknięcie na zdjęcie i podpowiedź:
1) Czym są te niepodpięte kable;
2) Czy ten typ łącza ma jakąś utartą nazwę, żeby móc kupić przejściówki?
3) Czy dobrze rozumiem, że muszę dostać ramkę/konsolę 2-din?
4) Chciałbym założyć tam SC-811PSS. Czy jeśli spełnię punkty 2 i 3, to czy jeszcze coś niedobrego mnie czeka?

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Złącza mają nazwę (nie pamiętam jaką, kiedyś znalazłem je w tme.pl i tu podrzuciłem), ale po tej nazwie nie znajdziesz gotowej przejściówki. A po samochodzie tak:) Pierwszy link z gugli:
https://car-tronic.pl/adapter-volvo-240 ... -iso-p7811

PSS jest dobrym wyborem, ale SC-811 to amerykańska wersja SC-801, z poprzestawianymi częstotliwościami. Na pewno tego potrzebujesz?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

O super, dziękuję! Tylko wydaje mi się, że PSS i SC-805 mają jeszcze inne wtyczki. Ale to pewnie załatwi założenie przejściówki-do-przejściówki...
Muszę obejrzeć, co mam w 960-dawcy, czy tam jest włożona przejściówka, czy już zupełnie inna wiązka.

Co do SC-811 to akurat takie radio mam w Koriolanie, a chciałem włożyć któreś radio z nawigacją (jeśli się da). Mam jeszcze jedną opcję - pewien Holender twierdzi, że ma fabrycznie nowe CR-4041...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 268
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bałuch 79 »

Skoro jest poruszany temat audio to zapytam, jakie było najlepsze ori radio montowane w 200?
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Z tego co kojarzę i pamiętam wszystkie SC-8xx mają z tyłu dwa gniazda. Większe to zasilanie, oświetlenie i gwizdki, mniejsze obsługuje głośniki. Do tego okrągłe wyjścia na wzmacniacz i equalizer, ale nie zawsze. Wersja PSS ma tak samo, chyba, że czegoś nie wiem.
Przejściówka z linku umożliwi podłączenie radia z iso do instalacji w samochodzie, do podpięcia SC potrzebna będzie jeszcze z iso na volvo.

Same przejściówki też pewnie trzeba będzie modyfikować, mogą być potrzebne dwa stałe plusy i rzadziej dwie masy, nie zadziała w całości albo w części podświetlenie w radiu.

Przydatne tematy:
http://volvorwd.pl/viewtopic.php?f=9&t=2591&
http://volvorwd.pl/viewtopic.php?f=9&t=2366&
2 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Bałuch 79 pisze:Skoro jest poruszany temat audio to zapytam, jakie było najlepsze ori radio montowane w 200?
Tu na USA, strona 8, nawet coś tam było z wbudowanym CB:)
http://www.volvotips.com/brochures/240- ... ochure.pdf
0 x
ODPOWIEDZ