Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
to_masz
Posty: 72
Rejestracja: 16 lutego 2017, 13:56
Lokalizacja: LPU

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: to_masz »

w czeluściach netu znalazłem taki przełącznik, czy w volvo był system rodem z Citroena? poproszę o jakiś trop do dalszej wiedzy
Załączniki
przełącznik ciśnienia.JPG
przełącznik ciśnienia.JPG (53.95 KiB) Przejrzano 5550 razy
0 x
Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zlyzuw »

Manometr od NIVO.
1 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

to_masz pisze:w czeluściach netu znalazłem taki przełącznik, czy w volvo był system rodem z Citroena? poproszę o jakiś trop do dalszej wiedzy
https://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-850-C7 ... 0688250750

Znalazłeś coś takiego tylko od serii 200. Pompka była w bagazniku po prawej stronie w kieszeni, na desce miałes ten sterownik - załącznik pompki i elektrozawór.
1 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
to_masz
Posty: 72
Rejestracja: 16 lutego 2017, 13:56
Lokalizacja: LPU

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: to_masz »

u mnie w samochodzie jest w komorze silnika taki "patent" którym można dopompować amory z tyłu, czyli to taka uboga wersja? jakbym miał jeszcze pompkę i ten przełącznik z netu, to to tworzy komplet?
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

zlyzuw pisze:Manometr od NIVO.
Nivomaty nie potrzebują manometru, są sampoziomujace. To jest Monroe leveling system.

Co do pytania o kompletnosc to całość stanowią amortyzatory wraz z przewodami + zespół manometru w wersji tańszej, w wersji pełnej jest kompresor i klikadelko że wskaźnikiem. Tania wersję pompujesz na stacji, droższa - z guziczka.

Ceny: w zeszłym roku sprzedał się cały zestaw za 1700 pln. Pojedyncze amortyzatory są czasami w sprzedaży, cena to ok 800-900 pln za sztukę. Dla porównania - nivomat to około 1300-1700 pln na stronę.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

to_masz pisze:u mnie w samochodzie jest w komorze silnika taki "patent" którym można dopompować amory z tyłu, czyli to taka uboga wersja?
Nie do końca uboga, to rzadkie wyposażenie, i tak nieźle to mieć. To nie jest patent, nawet fabryka tak to montowała.
to_masz pisze:jakbym miał jeszcze pompkę i ten przełącznik z netu, to to tworzy komplet?
Tak, byłby to komplet. Kuba do swojego pickupa montował sprężarkę z jakiegoś Land Rovera, sądzę że można tam dopasować cokolwiek. Gorzej z przełącznikiem, wiem kto go ma, ale nie wiem czy będzie chciał sprzedać ;)
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
marcinGT
Posty: 104
Rejestracja: 05 lutego 2017, 14:23
Lokalizacja: PGN

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: marcinGT »

Mam ci go, ale cały czas planuję kiedyś tam go zamontować razem ze sprężarką, bo jednak te amory się sprawdzają przy załadowaniu auta do pełna :D
1 x
to_masz
Posty: 72
Rejestracja: 16 lutego 2017, 13:56
Lokalizacja: LPU

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: to_masz »

A czy do tego "zestawu" potrzebny jest jeszcze jakiś przekaźnik, czy to elektrycznie jest już w tym przełączniku wszystko?
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

fonderal pisze:
MarcinNog pisze:A drugie pytanie dotyczy klimatyzacji. Klimatyzacja działa dobrze przez jakiś czas a potem się wyłączy i nie chłodzi. Tzn na moje oko jak się schłodzi trochę silnik bądź układ klimatyzacji to działa na nowo. A le po rozgrzaniu i przejechaniu ok 20km przestaje działać. Ma ktoś jakąś teorie na to?
Wygląda na to, że w układzie wzrasta ciśnienie i któryś presostat wyłącza sprężarkę, żeby nie rosło dalej. Ciśnienie wzrasta, jeżeli skraplacz nie ma wystarczającego chłodzenia. Wentylator na wiskozie czy elektryczny? Sprawny? Powinien pracować zawsze, gdy jest włączona klima.
Wentylator elektryczny, ale szczerze powiem że nie zwróciłem uwagi cz na klimie pracuje ciągle czy z przerwami. Napewno sią załącza jak klima chodzi. Jutro sprawdzę.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

nckpol pisze:
MarcinNog pisze:Szybkie dwa pytania odnośnie korka po prawej stronie chłodnicy (od czego on jest?) i klimatyzacji. Widzę że mi ucieka płyn z pod niego, nie chce go wyciągać żeby nie wylać całego płynu. Może ktoś wie jak on wygląda w całości, można kupić taki nowy bądź tą uszczelkę żeby wymienić?
A drugie pytanie dotyczy klimatyzacji. Klimatyzacja działa dobrze przez jakiś czas a potem się wyłączy i nie chłodzi. Tzn na moje oko jak się schłodzi trochę silnik bądź układ klimatyzacji to działa na nowo. A le po rozgrzaniu i przejechaniu ok 20km przestaje działać. Ma ktoś jakąś teorie na to?
Możesz pokusić się o wymianę uszczelki na nową - w tym rozmiarze jest na rynku kilka czujników temperatury za dosłownie kilkanaście złotych i przy nich będziesz miał uszczelkę.

Co do klimatyzacji ja bym jeszcze sprawdził przerwe na sprzęgle klimatyzacji - może jest już na tyle duża że po chwili pracy i złapaniu większej temperatury traci "połączenie" i sprzęgło się rozłącza
Uszczelki w takim razie poszukam i przy okazji wymiany płynu zmienię. Co do klimy to jak się sprawdza ta przerwę ?
0 x
ODPOWIEDZ