Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Pytanie - gdzie można kupić tłoki na pierwszy szlif do B230FT lub B230FK? Pytanie o tyle zasadne, że ofert na stronach www niby jest wiele ale jak co do czego i się zadzwoni, że faktycznie chcę kupić komplet to się okazuje, że na stanie nie ma i albo już nie będzie albo są oferty ale cena jest rzędu 500zł/sztukę (jeden tłok) i do tego trzeba osobno kupić pierścienie.
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

xjtdi pisze:Pytanie - gdzie można kupić tłoki na pierwszy szlif do B230FT lub B230FK? Pytanie o tyle zasadne, że ofert na stronach www niby jest wiele ale jak co do czego i się zadzwoni, że faktycznie chcę kupić komplet to się okazuje, że na stanie nie ma i albo już nie będzie albo są oferty ale cena jest rzędu 500zł/sztukę (jeden tłok) i do tego trzeba osobno kupić pierścienie.
Próbowałeś Cermotor?
0 x
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Tak kosztują tłoki za sztukę. Zadam pytanie. Po co Ci tłoki na pierwszy szlif? Tulejuje się blok pod istniejące tłoki a nie robi szlif. Co najwyżej może być rozbita pierwsza półka pod pierścień. Wtedy się frezuje na większy wymiar i dorabia pierścienie.
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

zachatąwujta pisze:Tak kosztują tłoki za sztukę. Zadam pytanie. Po co Ci tłoki na pierwszy szlif? Tulejuje się blok pod istniejące tłoki a nie robi szlif. Co najwyżej może być rozbita pierwsza półka pod pierścień. Wtedy się frezuje na większy wymiar i dorabia pierścienie.
Znajomy kupił 740 z piecem B230FK (tak jest na osłonie rozrządu podane), wiadomo od poprzedniego właściciela, że piec był zmieniany niestety coś w nim puka... Z wstępnej weryfikacji w filtrze powietrza była wygryziona/wycięta wielka dziura a po zwaleniu czapki ciekawa rzecz, tłoki mają po słownie 1-1,5 mm luzu na boki. Innymi słowy palcami można tłok w cylindrze ruszać na boki o te 1-1,5mm. Na ile pamiętam jak rozbierałem swoje silniki to u mnie się tak nigdy nie dało ;-) Próg na cylindrach mocno wyczuwalny, panewki o dziwo wyglądają dobrze.
Pewnie skończy się na podmianie pieca na następny ale zanim coś gość kupi chcieliśmy sprawdzić ile wyniesie remont tego co jest. Na razie wiadomo, że szlifiernia bierze po 150zł od dziury, tłoki na nadwymiar najtańsze znalezione są po 460zł/sztuka, pierścienie są za 240zł komplet na 4 gary. Te tłoki co są już się raczej nie nadają, nie sadzę, żeby wyszło taniej dorabiać tuleje do starych, zużytych tłoków. Jak by nie liczył taniej wyjdzie kupić inny silnik, kwestia tylko żeby był w lepszym stanie...
0 x
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Kombinujecie jak koń pod górę ale to nie moja sprawa. Normalny piston slap jak na red block'a. Zatulejować pod te tłoki i hula dalej. Jeszcze nigdy nie zmieniałem tłoków na nowe. .
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

zachatąwujta pisze:Kombinujecie jak koń pod górę ale to nie moja sprawa. Normalny piston slap jak na red block'a. Zatulejować pod te tłoki i hula dalej. Jeszcze nigdy nie zmieniałem tłoków na nowe. .
Nie znam się, nie miałem nigdy takiego problemu. Podpowiem znajomemu o co ma pytać w szlifierni, zobaczymy czy się podejmą i na ile taki zabieg wycenią.
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Najtaniej i najlepiej kupić dół z B230F/FB i poskładac to na FT, sa z reguły zdecydowanie mniej zużyte, do codziennej jazdy tanszej alternatywy nie ma, tak tak bedzie troche dopręzony ale nic mu nie bedzie w zasadzie same plusy, większa sprawność i moment z samego dołu, no chyba że na parkingu pod biedronką go ktoś zarżnie.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
ana
Posty: 205
Rejestracja: 16 czerwca 2017, 15:07
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ana »

Witam, jaka może być przyczyna braku ogrzewania tylnej szyby?
0 x
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

ana pisze:Witam, jaka może być przyczyna braku ogrzewania tylnej szyby?
1. Spalony bezpiecznik
2. Padnięty przycisk
3. Coś z wiązką
4. Padnięta szyba.
1 x
ana
Posty: 205
Rejestracja: 16 czerwca 2017, 15:07
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ana »

Dziękuję za odpowiedź:)
0 x
ODPOWIEDZ