Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

erni35 pisze:
gruszka2 pisze:erni35 Jeśli nie wiesz kiedy był robiony to wymieniasz wszystko i śpisz spokojnie . Pompa cię nie zrujnuje , wymieniasz cały zestaw rozrządu .
Tak, rozrząd już wymieniłem po zakupie. Teraz chciałbym wiedzieć kiedy znów muszę to zrobić. Nie wiem czy b234f co do wymiany rozrządu ma inne wymaganie niż b200 i b230.
Ma, bo jak pęknie guma to robota samej głowicy 16V kosztuje niemało a z częściami już słabo. 70.000km to wg mnie maks jeżeli na Continentalu
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

gruszka2 pisze:Krótka piła do mostu 3.73 jaka oliwa
Jeżeli masz ze szperką czy bez polecam oryginał.
Gatunek oleju: olej do przekładni tylnego mostu Volvo, lub oleje klasy jakościowej API-GL-5 (MIL-L-2105 C lub D)
Klasa lepkości: SAE 90 lub 80W/90
Pojemność: 1,6-1,75 litra
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

erni35 pisze:Podpowiedzcie mi proszę co ile wymieniać rozrząd w B234F i co koniecznie wymienić a co nieobowiązkowo. Pompę wody kiedy wymieniać?
No obowiązkowo pasek (lub paski jeśli masz balansy podłączone) i to zdecydowanie częściej niż podaje instrukcja, wg. mnie max 5 lat i max 60-70tys km.
Rolki to zależy od stanu, ja rolki zmieniam co 2-3 paski czyli na jednych spokojnie 150-180kkm robię i w sumie po tym dystansie jeszcze są ok. Kwestia do rozważenia to wałki balansowe, jeśli z nich zrezygnujesz to prawdopodobieństwo awarii spada o 50% ;-) bo eliminujesz jeden z dwóch pasków.
Pompa wody w redblocku to osobny temat i nie jest pędzona rozrządem, jeśli stara lub podcieka to wiadomo wymiana jeśli jest ok, łożyska ma ok ja bym nie ruszał bo to co teraz jest na rynku może już tyle nie pochodzić.
1 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

W pudełku z zabawkami mam oryginalną antenę 3533338. Silnik sprawny, bat też, zalana elektronika. Idzie ją z czegoś wyszabrować? Takie coś ma prawo być podobne: https://allegro.pl/oferta/volvo-c70-98- ... 7672087523 ? Czy może ktoś przerabiał jakiś gotowy zestaw elektroniczny (nie-OEM) w miejsce oryginału?
Dodam, że podlane jest ok. 10 elementów, w tym dwa scalaki, więc wymiana może nie wchodzić w grę.

A może ktoś ma w piwnicy antenę-trupa ze sprawną elektroniką?
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

bnw pisze:W pudełku z zabawkami mam oryginalną antenę 3533338. Silnik sprawny, bat też, zalana elektronika. Idzie ją z czegoś wyszabrować? Takie coś ma prawo być podobne: https://allegro.pl/oferta/volvo-c70-98- ... 7672087523 ? Czy może ktoś przerabiał jakiś gotowy zestaw elektroniczny (nie-OEM) w miejsce oryginału?
Dodam, że podlane jest ok. 10 elementów, w tym dwa scalaki, więc wymiana może nie wchodzić w grę.

A może ktoś ma w piwnicy antenę-trupa ze sprawną elektroniką?
Spróbuj poszukać anteny od saabów.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Oglądałem anteny od Saaba, ale wydają się mieć inaczej pomyślane umiejscowienie elektroniki i rodzaj wtyczki.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

xjtdi pisze:
erni35 pisze:Podpowiedzcie mi proszę co ile wymieniać rozrząd w B234F i co koniecznie wymienić a co nieobowiązkowo. Pompę wody kiedy wymieniać?
No obowiązkowo pasek (lub paski jeśli masz balansy podłączone) i to zdecydowanie częściej niż podaje instrukcja, wg. mnie max 5 lat i max 60-70tys km.
Rolki to zależy od stanu, ja rolki zmieniam co 2-3 paski czyli na jednych spokojnie 150-180kkm robię i w sumie po tym dystansie jeszcze są ok. Kwestia do rozważenia to wałki balansowe, jeśli z nich zrezygnujesz to prawdopodobieństwo awarii spada o 50% ;-) bo eliminujesz jeden z dwóch pasków.
Pompa wody w redblocku to osobny temat i nie jest pędzona rozrządem, jeśli stara lub podcieka to wiadomo wymiana jeśli jest ok, łożyska ma ok ja bym nie ruszał bo to co teraz jest na rynku może już tyle nie pochodzić.
Dzięki xjtdi za konkretną odpowiedz!
0 x
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 484
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Dzięki Sinuspi kupię Volvo .Zanim się zabiorę to muszę namierzyć nowy korek rewizyjny no i uszczelkę pod tą pokrywkę .
Dzięki jeszcze raz .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

gruszka2 pisze:Dzięki Sinuspi kupię Volvo .Zanim się zabiorę to muszę namierzyć nowy korek rewizyjny no i uszczelkę pod tą pokrywkę .
Dzięki jeszcze raz .
Zależy jaka masz obudowę mechanizmu.
W jednym były korki: spustowy i rewizyjny a w młodszych mostach tylko rewizyjny. Korek jeśli nie uszkodzony jest wielorazowy, wymieniasz podkładkę. Co do zdejmowania dekla do wymiany oleju - są sposoby by zlać olej bez demontażu dekla gdy nie ma korka spustowego. Ale to potrafią ogarnięci Mechanicy.
Zastrzegam, iż nie polemizuje, czy OEM olej czy np Motul jest lepszy od lepszego. Podpowiadam, że jeżeli masz w moście mało o leju lub też jest ciemny i wania jak gumowiec z ogniska to warto go choć raz: zalać i zlać świeżym i po ok 1000km zlać i zalać świeżym.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Sinuspi pisze:Co do zdejmowania dekla do wymiany oleju - są sposoby by zlać olej bez demontażu dekla gdy nie ma korka spustowego. Ale to potrafią ogarnięci Mechanicy.
Ja tam zawsze spuszczam przez dolną śrubkę od dekla:)
0 x
ODPOWIEDZ