Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Też kiedyś szlag mi trafił dwie uszczelki w dwa tygodnie:) Trzecią założyłem mniej więcej tak, jak pisze Sławek, na obie strony bardzo cienko uszczelniacza (u mnie akurat Dirko, bo taki miałem), potem dość lekkie dokręcenie wszystkich nakrętek, na tyle żeby było szczelnie. Po kilku godzinach dokręcenie na gotowo, co nie znaczy, że mocno. Warto po tygodniu, jak uszczelka trochę osiądzie, jeszcze raz delikatnie oblecieć kluczem wszystkie nakrętki. Jeszcze mi nigdy nie ciekło po takich egzorcyzmach.
Za mocne dokręcenie zawsze oznacza wyciek. Uszczelka się zgniata aż do przecięcia i, odkształca się pokrywa.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

zzjacek pisze:Ogólnie zdziwiłbym się jak by coś takiego schrzanili, bo o wiele poważniejsze rzeczy u nich robię od lat. Generalnie wymieniali uszczelkę pod głowicą. Przed tą robotą na około dekla była totalna susza, a teraz już drugi Elring wszedł i jest lipa.
Elring u mnie pofrunął do śmieci, 2 nowe uszczelki, już mi się nie chciało ich reklamować. 4 lata wstecz Elring robił uszczelki o jakości oryginału - miękkie, plastyczne. Teraz to jakieś koszmarne gówno, podobnie Reinz niestety też, Ajusa niewiele lepsza, ale teraz testuję Payena - nad podziw plastyczna, jeśli nie odkształci się i nie rozwarstwi jak, TFU! Elring, to będzie trop.

Proś opatrzność, żeby Ci uszczelniaczy rozrządu nie założyli Elringa. Jeśli tak jest - pilnuj obudów pod kątem wycieków, bo za chwilę będą na gwarancji robić uszczelniacze.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
zzjacek
Posty: 45
Rejestracja: 13 czerwca 2017, 23:10
Lokalizacja: Szczecin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zzjacek »

Dzięki za wskazówki :)
0 x
Obrazek S80 Executive 2004 D5244T
ex V40 2.0LPT / 945 2.4TD / V70 I 2.5TDI / 764 2.4TD / V70 III 2.0D / 945 2.3Ti
Simon_ses
Posty: 45
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Simon_ses »

Trochę głupie pytanie, podesłał by ktoś link jak sprawdzić błędy [740 b230ft lh2.2], a może tu nie ma opcji samodiagnostyki? Nie mogę nic znaleźć szukajką.
Drugie pytanie: jaka powinna być wartość wyprzedzenia zapłonu?
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Simon_ses pisze:Trochę głupie pytanie, podesłał by ktoś link jak sprawdzić błędy [740 b230ft lh2.2], a może tu nie ma opcji samodiagnostyki? Nie mogę nic znaleźć szukajką.
Drugie pytanie: jaka powinna być wartość wyprzedzenia zapłonu?
LH 2.2 nie posiada gniazda.
Najprościej ustaw lampą, lub "na słuch" kręcąc aparatem.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Simon_ses
Posty: 45
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Simon_ses »

Ustawiłem lampą około 20 deg przy jałowych 800 obr/min, a ile powinno być "książkowo"?
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Witajcie!
Czy ktos z forumowiczow posiada schemat tylnego zawieszenia 940 1994, tego typu jak w dolaczonym zalaczniku, ale z podanymi numerami katalogowymi poszczeglnych oznaczonych czesci zawieszenia?
Załączniki
s-l1601.jpg
s-l1601.jpg (210.29 KiB) Przejrzano 5701 razy
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Zaraz fonderal podrzuci. :)
Ja chętnie bym pomógł, ale Vadisa mam na innym kompie - chwilowo brak dostępu.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

MarcinS pisze:Zaraz fonderal podrzuci. :)
Ja chętnie bym pomógł, ale Vadisa mam na innym kompie - chwilowo brak dostępu.
Serdeczne dzieki! :D
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
ODPOWIEDZ