Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

nckpol pisze:
fonderal pisze:W 900 otworek jest na firewallu jakieś 10 cm nad prawą podłużnicą. Leci do podłużnicy i dopiero z niej na ziemię. Może i w 700 też tak jest?
Czyli że gdzieś pod osuszaczem?
procedura przepychania standardowa? Linka i pchamy aż wyjdzie, czy ten odpływ jest jakiś delikatniejszy?
Zdejmij osłone nad nogami pasażera, masz tam odpływ spod wymiennika ciepła - rurke w dolnej jego części. Łączy się ona z gumowym mieszkiem - rurką wchodzącym w gródź. Ja bym od strony kabiny sprężonym powietrzem spróbował przepchnąć, nie od grodzi.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: konradko »

Brzęczy mi przekaźnik OD. Nie wiem czy tak ma być ale po przekręceniu kluczyka brzęczy a stycznik jest rozłączony. Po złączeniu stycznika palcem buczenie ustaje. To problem przekaźnika czy coś innego?
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

konradko pisze:Brzęczy mi przekaźnik OD. Nie wiem czy tak ma być ale po przekręceniu kluczyka brzęczy a stycznik jest rozłączony. Po złączeniu stycznika palcem buczenie ustaje. To problem przekaźnika czy coś innego?
A nie jest to przekaźnik od kierunkowskazów? Albo czy nie są zamienione miejscami?
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: konradko »

saabauto pisze:
konradko pisze:Brzęczy mi przekaźnik OD. Nie wiem czy tak ma być ale po przekręceniu kluczyka brzęczy a stycznik jest rozłączony. Po złączeniu stycznika palcem buczenie ustaje. To problem przekaźnika czy coś innego?
A nie jest to przekaźnik od kierunkowskazów? Albo czy nie są zamienione miejscami?
Nie, po numerze sprawdziłem i to jest OD. Sprawdzę czy jest w dobrym miejscu.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Czy seria 200 była kiedykolwiek ocynkowana? W internecie nie ma żadnych konkretów a sporo domysłów i różnych wersji "zeznań"... Jednie uważają że ocynk nigdy się nie pojawił, inni że polifty od 86' łącznie a jeszcze inni że 88'+... Ktoś ma jakieś doświadczenie czy też wiedzę tajemną z jakimś potwierdzeniem? :) (Gdzieś czytałem że w którymś konspekcie było o tym wspomniane ale link nie działał więc i nie mogłem tego sprawdzić...)
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Ja miałem ocynk w dieslu z 1991. Gnił i tak :) ale miałem ubytek lakieru na błotniku i było tam widać ładną, ocynkowaną blachę jak na rynnie.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Maciek4530 pisze:Czy seria 200 była kiedykolwiek ocynkowana? W internecie nie ma żadnych konkretów a sporo domysłów i różnych wersji "zeznań"... Jednie uważają że ocynk nigdy się nie pojawił, inni że polifty od 86' łącznie a jeszcze inni że 88'+... Ktoś ma jakieś doświadczenie czy też wiedzę tajemną z jakimś potwierdzeniem? :) (Gdzieś czytałem że w którymś konspekcie było o tym wspomniane ale link nie działał więc i nie mogłem tego sprawdzić...)
Pamiętam że kiedyś ktoś na forum dodał schemat budy serii 200 z elementami które były cynkowane (bo nie wszystkie były).
Musisz przetrzepać forum to powinieneś znaleźć.
1 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

endriugto pisze:
Maciek4530 pisze:Czy seria 200 była kiedykolwiek ocynkowana? W internecie nie ma żadnych konkretów a sporo domysłów i różnych wersji "zeznań"... Jednie uważają że ocynk nigdy się nie pojawił, inni że polifty od 86' łącznie a jeszcze inni że 88'+... Ktoś ma jakieś doświadczenie czy też wiedzę tajemną z jakimś potwierdzeniem? :) (Gdzieś czytałem że w którymś konspekcie było o tym wspomniane ale link nie działał więc i nie mogłem tego sprawdzić...)
Pamiętam że kiedyś ktoś na forum dodał schemat budy serii 200 z elementami które były cynkowane (bo nie wszystkie były).
Musisz przetrzepać forum to powinieneś znaleźć.
Ocynkowane były już częściowo przedlifty ( zobacz moje posty o 245 1979)
Przez lata produkcji wprowadzano zmiany inżynierskie, na skutek których zmieniała się ilość i jakość ocynkowanych paneli.
Korespondowałem nawet kiedyś z jednym inżynierem z wydziału karoserii w volvo, ale nie chciał się podzielić dokumentacja :(

a ten post ze schematem ocynku na budzie byl moj, ale nie moge go namierzyc :roll: wiec wklejam jeszcze raz :

Obrazek

Źródło: "VOLVO Part Smart" 1992
informacja dotyczy tzw "economy panels" czyli elementów karoserii do napraw blacharskich sprzedawanych przez serwisy volvo.
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

saabauto pisze:
nckpol pisze:
fonderal pisze:W 900 otworek jest na firewallu jakieś 10 cm nad prawą podłużnicą. Leci do podłużnicy i dopiero z niej na ziemię. Może i w 700 też tak jest?
Czyli że gdzieś pod osuszaczem?
procedura przepychania standardowa? Linka i pchamy aż wyjdzie, czy ten odpływ jest jakiś delikatniejszy?
Zdejmij osłone nad nogami pasażera, masz tam odpływ spod wymiennika ciepła - rurke w dolnej jego części. Łączy się ona z gumowym mieszkiem - rurką wchodzącym w gródź. Ja bym od strony kabiny sprężonym powietrzem spróbował przepchnąć, nie od grodzi.
Gdyby ktoś kiedys miał problem z wodą pod nogami pasażera przy włączonej klimie.
Odpływ miałem jak najbardziej drożny - ale albo ktoś kiedyś ułamał kawałek rurki, albo zwyczajnie woda po 30 latach zrobiła swoje, ale u mnie odpływ kończył się na równi z grodzią. W wyniku tego woda "zawijała" się po króćcu i zamiast spływać dalej po grodzi pod maską, nasiąkała w gąbkę amortyzującą króciec w grodzi i wracała do wnętrza auta - wydłużenie króćca załatwiło sprawę :)
0 x
Awatar użytkownika
ajzol
Posty: 51
Rejestracja: 08 maja 2018, 21:40
Lokalizacja: Środa Wlkp.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ajzol »

Cześć Wszystkim!
940ka od kwietnia i pytania ;)
Wisko chodzi mi lekko na gorącym motorze i pytanie czy da się je przywrócić do sprawności np. tak http://sam-naprawiam-bmw.com.pl/naprawy ... a-wiskozy/ czy trza nowe zakupić np. tutaj https://www.draken.com.pl/volvo/czujnik ... -940-.html
Za sprawą pierwszego zaczął mi płyn chłodniczy spie_lać po osi pompy jak patrze i pytanie nr 2 czy pompy dostępne na https://www.draken.com.pl/volvo/313-pompy-wody są perspekktywiczne? ;)
Motor B230FB.
0 x
'91 944 B230FB
'95 945 B230FK
'95 855 B5204T
ODPOWIEDZ