Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1070
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 08 maja 2018, 22:31

vladimir pisze:
Sinuspi pisze:
vladimir pisze:Panowie, w którą stronę ma być skierowany palec zapłonu w 2.3 k-jet 740? Oczywiście w momencie koła na znaku. Bo zdjęli mi w szlifierni aparat a ja nie mam pojęcia :D


Tego nie można :? pomylić. Wałek aparatu ma wycięcie a wałek rozrządu ma nacięcie, zatem tylko jedno położenie tych elementów pasuje. Aparat ma 3 punkty mocowania, czyli dla panów szlifierzy :arrow: "śrubka na górze i dwie po bokach, jednym gniazdem kopułki od cewki do dołu tudzież wtyczką halla do dołu"

Obrazek

Obrazek

https://omoto.pl/file/usr/a/a09ac/3/313644/allegro_5053093453.jpg


Oś palca da się włożyć w 2 pozycjach ;)


McP również - odwrotnie :ugeek:
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 605
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 09 maja 2018, 23:47

David pisze:D24TIC zaczął z dnia na dzień dmuchać 2bar zamiast wcześniejszego 0.95. Wężyk na WG był cały, ale profilaktycznie dałem nowy, dalej dmucha 2 bar. O co może chodzić, WG może stanąć?

Do sprawdzenia membrana WG. Jak dziurawa wiadomo, WG nie zadziała i ciśnienie powędruje do góry. Jeśli cała, zdejmij sztangę i zobacz, czy w ogóle rusza się dźwignia grzybka. Powinna być dość luźna.
0 x

czk
Posty: 68
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 11 maja 2018, 06:46

Czy prawda jest ze akcesoryjny komputer pokladowy do 240 dziala jedynie z silnikami na gazniku?
Obrazek
0 x
1993 240GL 2.3 Kąbi

Plati
Posty: 185
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Plati » 11 maja 2018, 07:31

czk pisze:Czy prawda jest ze akcesoryjny komputer pokladowy do 240 dziala jedynie z silnikami na gazniku?
Obrazek


Z tego co widać to jest pod L-Jetronica, czyli wtryski
0 x

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 1854
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: dom?n » 11 maja 2018, 08:26

Tylko z wtryskiem. Na 100%.
0 x
'79 volvo 242 DL · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

czk
Posty: 68
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 11 maja 2018, 16:01

dom?n pisze:Tylko z wtryskiem. Na 100%.

Ma to szanse ruszyc pod motroniciem? W zestawie brakuje tez czujnika predkosci na wale, mozna jakos puscic sygnal z elektronicznego ktory mam w 1993?
0 x
1993 240GL 2.3 Kąbi

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 1854
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: dom?n » 11 maja 2018, 16:31

czk pisze:
dom?n pisze:Tylko z wtryskiem. Na 100%.

Ma to szanse ruszyc pod motroniciem? W zestawie brakuje tez czujnika predkosci na wale, mozna jakos puscic sygnal z elektronicznego ktory mam w 1993?


Nie sądzę, pobieżnie czytając instrukcję instalacji widać że przypinasz się bezpośrednio do kompa sterującego wtryskiem, w Mototronicu ten komp jest chyba zupełnie inny.
0 x
'79 volvo 242 DL · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 619
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: nckpol » 11 maja 2018, 17:12

Drodzy Państwo,
dwie sprawy na szybko:
1. "pływające" doładowanie turbo - sprawa pojawia się tylko przy większych obciążeniach (np. 5 bieg 100, pedał w podłogę) -> turbo pompuje 1 bara ale widać na wskaźniku (i bardzo nieznacznie czuć) że doładowanie buja się w zakresie 0.9-1.1 bara -> to nie wina MBC, sprawdzane na dwóch sztukach, wymieniane też sprężynki na twardsze / słabsze. Czy szukać winy w DV / WG a może jeszcze gdzie indziej, a jeśli gdzieś tam to co może być przyczyną? Dolot szczelny w 100%
2. Szukam jakiegoś sensownego tokarza w Warszawie i okolicach, który rzeźbi też przy felgach
0 x

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 766
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: wujek » 11 maja 2018, 17:16

ad,1 czepilbym sie WG

ad,2 co chcesz toczyc w felgach?
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+

czk
Posty: 68
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 11 maja 2018, 17:19

dom?n pisze:
czk pisze:
dom?n pisze:Tylko z wtryskiem. Na 100%.

Ma to szanse ruszyc pod motroniciem? W zestawie brakuje tez czujnika predkosci na wale, mozna jakos puscic sygnal z elektronicznego ktory mam w 1993?


Nie sądzę, pobieżnie czytając instrukcję instalacji widać że przypinasz się bezpośrednio do kompa sterującego wtryskiem, w Mototronicu ten komp jest chyba zupełnie inny.


Czytalem te instrukcje, i z tego co zrozumialem ze strony 13 wynika, ze musze dopiero zamontowac "computer control unit", i do niego podlaczyc sam komputerek. Komputerka wprawdzie nie dopatrzylem sie w zestawie, ale sprzedajacy ma jeszcze to sprawdzic..

W zestawie oprocz komputerka jest jedynie wiazka i czujnik przeplywu paliwa..
0 x
1993 240GL 2.3 Kąbi


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości