Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
mac-pro
Posty: 167
Rejestracja: 26 listopada 2016, 07:04
Lokalizacja: Wawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: mac-pro » 06 stycznia 2018, 07:56

Doczytaj najpierw co jest co, bo piszesz bzdury. Nie chce mi się powtarzać.
Po prostu poznaj fakty zamiast opierać się na tym, co kolega usłyszał od drugiego i innym powtarza jako prawdę objawioną.
Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2018, 08:03 przez mac-pro, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 1714
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Mareek » 06 stycznia 2018, 08:03

mac-pro pisze:@Mareek: na chińskich oponach też wiele osób jeździ i nie narzeka ;)
@Plati: wg logiki wynikającej z Twojego posta, to B8 to taka lekko poprawiona wersja B4 tylko z krótszym skokiem.
B4 to zwykły amortyzator nie mający żadnej przewagi nad Sachsem czy Kayabą. Do obniżonych jakkolwiek zawieszeń się nie nadają. Do pontonu można kłaść, choć za samą nazwę w tym przypadku nie warto płacić. Do tego dość często wylewają. Tu chińska jakość jest raczej ta przysłowiowa.

Akurat opon chińskich nie testowałem. Parę lat temu bym ich nie założył, nie wiem czy mają aktualnie coś dobrego. Koreańskie natomiast już na pewno dają radę.

W temacie B4 do obniżonego zawiasu: mam z przodu jamexy oraz cięższy silnik od seryjnego i zestaw bardzo dobrze tłumi nierówności, przód nie podskakuje i przez 3-4 lata się nie wylały. Zaznaczam, że z racji cięższego przodu jest to trochę inny przypadek. To co piszesz zaprzecza mojemu empirycznemu doświadczeniu. Nie twierdzę, że jest to najlepszy zestaw, ale nie mogę się zgodzić z tym co piszesz z taką stanowczością.

W temacie bilsteinów, do saaba kupiłem b6, więc za jakiś czas będę mógł coś więcej powiedzieć na temat praktycznych różnić między b4,a b6.
0 x

Awatar użytkownika
mac-pro
Posty: 167
Rejestracja: 26 listopada 2016, 07:04
Lokalizacja: Wawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: mac-pro » 06 stycznia 2018, 08:11

Nie musisz się zgadzać. Po prostu są różne szkoły. Niektórzy tną sprężyny diaxem i zostawiają seryjny amor. Tak jest najtaniej i też się da jeździć. I też im zapewne tłumi.

Jak pojeździsz saabem na B6 to zobaczysz o czym mowa. Zresztą każdy inny porządny amor typu Koni Str.t i wyżej też robi różnicę względem zwykłych seryjnych - B4 to właśnie zamiennik serii i nic więcej.
0 x

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 397
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: saabauto » 06 stycznia 2018, 08:27

MiKi:) pisze:Gdzie kupię amortyzatory Bilstein B6?
Są jakieś dobre sprężyny obniżające?
Inne niż jamex i mts
Pacjent 745turbo


Jak nigdzie nie znajdziesz, możemy pospekulować, mam komplet B6 sport na przód, do tego sprężyny robione na zamówienie przód, niższe o 1 zwój i drut grubszy o 2mm, w czarnym kolorze.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: +48 888 623 332
945 B230FT+ AW71 '98
744 B230FB+ AW71 '89

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 397
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: saabauto » 06 stycznia 2018, 08:32

Plati pisze:Od kilku osób słyszałem że nie ma sensu inwestowania w B6 bo to są nieco poprawione B4 za sporo większą kasę. Także albo B4 albo B8.


ROTFL!! Skoro porównujesz B4 do B6 to życzę szczęścia i pomyslności. PNE-3054 to nie B6 sport, nie jest jednorazówką, jest wykonany zupełnie inaczej, charakterystyka tłumienia jest diametralnie inna. Jakbyś kayabę gazową z B4 porównał, to miałoby jakąś rację, bo niestety Kayaba poleciała na pysk z jakością, Bilstein z resztą też, ale B6 to dobry i naprawialny amortyzator o dobrej charakterystyce i stabilny temperaturowo.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: +48 888 623 332
945 B230FT+ AW71 '98
744 B230FB+ AW71 '89

Awatar użytkownika
mac-pro
Posty: 167
Rejestracja: 26 listopada 2016, 07:04
Lokalizacja: Wawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: mac-pro » 06 stycznia 2018, 09:00

Generalnie zasada jest taka: B6 do obniżenia max 40 mm, jak ma być więcej to już B8. Jeśli B8 nie występuje do danego modelu, to u oficjalnych przedstawicieli można zamówić B6 ze skróconym skokiem. B6 i B8 zamawiane tą drogą często wysyłane są do klienta końcowego bezpośrednio z fabryki w Niemczech.
2 x

erni35
Posty: 95
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: erni35 » 06 stycznia 2018, 21:48

Mam taki problem - silnik zaczął mi nierówno pracować. Wieczorem po podniesieniu maski zauważyłem skaczące iskry na wejściu przewodu WN do cewki. Co może być winne : zepsuta cewka? przewód? Chociaż w przewód nie wierzę bo wymieniłem przewody jakies 2 mies temu. Jeżeli to cewka to można wymienić na uzywke czy lepiej nową?
0 x

Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 589
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Lokalizacja: Wieruszów

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Volvo 745 turbo » 06 stycznia 2018, 23:17

Przewód zapewne. Jakiej firmy?
0 x
Jest 745 B230FT+ USA

Awatar użytkownika
Siurzewski
Posty: 49
Rejestracja: 27 listopada 2017, 10:07

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Siurzewski » 07 stycznia 2018, 10:18

MiKi:) pisze:Gdzie kupię amortyzatory Bilstein B6?
Są jakieś dobre sprężyny obniżające?
Inne niż jamex i mts
Pacjent 745turbo


Skandix ma od B4 do B8. Na ceny nie patrz, podam na priv jeśli będziesz któreś chciał.
1 x
Volvo 740 89r USA
Volvo 850 2.3T Manual
Volvo 850 2.3T Automat

erni35
Posty: 95
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: erni35 » 07 stycznia 2018, 11:48

Volvo 745 turbo pisze:Przewód zapewne. Jakiej firmy?

Przewody są firmy Janmor. Wyglądają na dosyć solidne
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość