Witajcie,
Jaki z grubsza bedzie efekt wymiany mostu 3,54 na 3,74+?
Pozdrawiam
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Jak sie zdecydujesz to mam 3.73 (na aucie) i chętnie zamienie na coś wolniejszego
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wyższe obroty silnika przy zadanej prędkości samochodu, wóz będzie mocniejszy, tzn będzie miał więcej odczuwalnego momentu, bo będzie miał krótsze przełożenie.czk pisze:Witajcie,
Jaki z grubsza bedzie efekt wymiany mostu 3,54 na 3,74+?
Pozdrawiam
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dla ścisłości - Twój przedmówca ma 3,54 a chce zamienić na 3,73 w twoim wypadku możliwe dostępne wolniejsze przełożenia to 3,91 lub 4,10.David pisze:Jak sie zdecydujesz to mam 3.73 (na aucie) i chętnie zamienie na coś wolniejszego
Dla porównania przy skrzyni M46 lub M47 (maja praktycznie takie same przełożenia końcowe) oraz 2tys obrotów silnika na najwyższym biegu w zależności od założonego mostu jedzie się odpowiednio:
3,54=90km/h
3,73=78km/h
3,31=105km/h
Podsumowując zamiana 3,54 na 3,73 ma sens jeśli jeździsz dużo po mieście a mało w trasach, jeśli zależy Ci na super przyspieszeniu to różnica między tymi mostami nie będzie duża aczkolwiek na 3,73 będzie zbierał się trochę lepiej. Do dryftu i innych szaleństw najlepszy most to 4,10 ale nie sposób jeździć z nim na trasie.
Dość powiedzieć, że mam w domu 3 auta i jak wsiadam do tego z mostem 3,73 to i tak odruchowo jadąc na piątce próbuję wrzucać piątkę...Most 3,31 super sprawa do jazdy na trasie ale po mieście sprzęgło trochę dostaje wycisk bo 1bieg jest prawie tak szybki jak 2bieg przy moście 3,73. W moim odczuciu most 3,54 jest najbardziej optymalny i uniwersalny do tego auta.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dzieki za rzeczowa odpowiedz Panowie.
W sumie wszystko sie zgadza z tym co sobie myslalem. Woz spedza zdecydowanie wiecej czasu w trasie i tak wlasnie podejrzewalem ze 3,54 jest optymalne. Wymiana na inne przelozenie nie wchodzi zatem w rachube.
Zasadniczo jedyny powod dla ktorego zastanawialem sie nad zmiana to zakup szpery eaton truetrack. Zamowilem model TT70P53077 ( TT912A588). Internet gubi sie w zeznaniach a sprzedawcy nie potrafia jednoznacznie stwierdzic czy bedzie pasowac do 3,54.
Wg tej strony i odpowiedzi udzielonej w pytaniach od kupujacych, zadziala nawet z 3,15: https://www.summitracing.com/int/parts/dtl-912a588
Tutaj z kolei jasno jest napisane, ze dla tego modelu to 3,74 i wiecej: http://www.justdifferentials.com/TT912A ... 12a588.htm
Znalazlem informacje, ze ktos uzywal jej z 3,54 i mimo wszystko dzialalo. Jakies sugestie/pomysly?
Pozdrawiam
W sumie wszystko sie zgadza z tym co sobie myslalem. Woz spedza zdecydowanie wiecej czasu w trasie i tak wlasnie podejrzewalem ze 3,54 jest optymalne. Wymiana na inne przelozenie nie wchodzi zatem w rachube.
Zasadniczo jedyny powod dla ktorego zastanawialem sie nad zmiana to zakup szpery eaton truetrack. Zamowilem model TT70P53077 ( TT912A588). Internet gubi sie w zeznaniach a sprzedawcy nie potrafia jednoznacznie stwierdzic czy bedzie pasowac do 3,54.
Wg tej strony i odpowiedzi udzielonej w pytaniach od kupujacych, zadziala nawet z 3,15: https://www.summitracing.com/int/parts/dtl-912a588
Tutaj z kolei jasno jest napisane, ze dla tego modelu to 3,74 i wiecej: http://www.justdifferentials.com/TT912A ... 12a588.htm
Znalazlem informacje, ze ktos uzywal jej z 3,54 i mimo wszystko dzialalo. Jakies sugestie/pomysly?
Pozdrawiam
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 lipca 2015, 10:10
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Fajna i tania ta szpera, moim skromnym zdanie nie ma znaczenia czy to będzie 3,15 czy 4,10 bo to tylko wkład, koło atakujace i główne wyznaczają przełożenie.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Źle się wyraziłem, w takim razie szukam mostu szybszego. Właśnie pasowało by mi żeby były jak najdłuższe przełożenia żeby dało się D24TIC w trasie jechać 120-130 bez 3.5tys obr.xjtdi pisze:Dla ścisłości - Twój przedmówca ma 3,54 a chce zamienić na 3,73 w twoim wypadku możliwe dostępne wolniejsze przełożenia to 3,91 lub 4,10.David pisze:Jak sie zdecydujesz to mam 3.73 (na aucie) i chętnie zamienie na coś wolniejszego
Dla porównania przy skrzyni M46 lub M47 (maja praktycznie takie same przełożenia końcowe) oraz 2tys obrotów silnika na najwyższym biegu w zależności od założonego mostu jedzie się odpowiednio:
3,54=90km/h
3,73=78km/h
3,31=105km/h
Podsumowując zamiana 3,54 na 3,73 ma sens jeśli jeździsz dużo po mieście a mało w trasach, jeśli zależy Ci na super przyspieszeniu to różnica między tymi mostami nie będzie duża aczkolwiek na 3,73 będzie zbierał się trochę lepiej. Do dryftu i innych szaleństw najlepszy most to 4,10 ale nie sposób jeździć z nim na trasie.
Dość powiedzieć, że mam w domu 3 auta i jak wsiadam do tego z mostem 3,73 to i tak odruchowo jadąc na piątce próbuję wrzucać piątkę...Most 3,31 super sprawa do jazdy na trasie ale po mieście sprzęgło trochę dostaje wycisk bo 1bieg jest prawie tak szybki jak 2bieg przy moście 3,73. W moim odczuciu most 3,54 jest najbardziej optymalny i uniwersalny do tego auta.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
koledzy
czym zalać skrzynię m90? i dyfer (ald jeśli to ma jakieś znaczenie)
i może ma ktoś gdzieś rozmiary uszczelniaczy do m90?
wymieniam dwumas i jak już będzie wyjęta to chyba warto powymieniać uszczelniacze
niby nie cieknie, ale jednak 20 lat i 500k przelatane mają...
czym zalać skrzynię m90? i dyfer (ald jeśli to ma jakieś znaczenie)
i może ma ktoś gdzieś rozmiary uszczelniaczy do m90?
wymieniam dwumas i jak już będzie wyjęta to chyba warto powymieniać uszczelniacze
niby nie cieknie, ale jednak 20 lat i 500k przelatane mają...
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Do M90 leje się olej spełniający normę volvo 97308. Wchodzi ~1,75 litra, ze szpera lej OEM.m.c.2 pisze:koledzy
czym zalać skrzynię m90? i dyfer (ald jeśli to ma jakieś znaczenie)
i może ma ktoś gdzieś rozmiary uszczelniaczy do m90?
wymieniam dwumas i jak już będzie wyjęta to chyba warto powymieniać uszczelniacze
niby nie cieknie, ale jednak 20 lat i 500k przelatane mają...
Do mostu SAE 90 lub 80W90 ew 75W90 lub 75W140 (Motul, Castrol, Gulf) ok 1,7litra API-GL-5 (MIL-L-2105 C lub D)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego