Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
JohnM
Posty: 15
Rejestracja: 05 lipca 2017, 19:13
Lokalizacja: Gliwice

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JohnM »

Pytanko, ułamałem iglicę od wskaźnika :x
Czy dorwę gdzieś - ten sam element, może z jakiegoś innego samochodu podejdzie ??

Obrazek
0 x
zagtom
Posty: 32
Rejestracja: 04 września 2015, 17:20
Lokalizacja: Zamość

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zagtom »

Na dzień dzisiejszy zamówiłem nowy reg. ciśnienia paliwa. Pomiar był mało dokładny bo kolega trzymał czujnik dociskając go ręką do tego zaworka pomiarowego ale po przekręceniu kluczyka wyszło coś około 5bar i nie utrzymał :) . Jeśli chodzi o lambdę to jak silnik pracuje, na wtyczce grzałki jest napięcie aku. (jeśli dobrze pamiętam schemat grzałka zasilana jest z przekaźnika pompy), a na sygnałowym około 0,5v. Co o tym myślicie? Ładować sondę? Docelowo chciałbym i tak ją zainstalować z kompem i przepływką od FB, bo chyba tylko to jest inne?
0 x
volvo 244 v8
Posty: 212
Rejestracja: 22 lipca 2015, 10:10

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvo 244 v8 »

Ile może być warte nowe oryginalne elektryczne podgrzewane lusterko z 740/760?
0 x
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

Tyle ile ktoś za nie zapłaci...
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

zagtom pisze:Jeśli chodzi o lambdę to jak silnik pracuje, na wtyczce grzałki jest napięcie aku. (jeśli dobrze pamiętam schemat grzałka zasilana jest z przekaźnika pompy), a na sygnałowym około 0,5v. Co o tym myślicie? Ładować sondę? Docelowo chciałbym i tak ją zainstalować z kompem i przepływką od FB, bo chyba tylko to jest inne?
Te 0,5V jest podstawione przez ecu w miejsce sygnału z sondy, w miejsce oscylacji. Jak możesz tanim kosztem wspawać gwint pod sondę, to mz. warto spróbować wkręcić nawet jakąś starą, ale działającą. Na pewno nie zaszkodzi, a pomóc może. Jak założenia sondy przyniesie jakiś efekt, to nie ma się co pchać w wymianę kompa i przepływki, bo i po co? Byłaby to sztuka dla sztuki.
Zasilaniem grzałki jak najbardziej steruje przekaźnik pompy. Tam są dwa przekaźniki w jednej obudowie, jeden od pompy paliwa, drugi od grzałki.
0 x
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

Czy jazda na takich kątach nie spowoduje szybszego zużycia opon? Miałem zakładać nowe zimówki ale po wymianie magla pojechałem na zbieżność i kąty WSZ są poza skalą, diagnosta co robił zbieżność twierdzi że nie ma regulacji wsz w tym volvo. Jak to jest?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

Dokładnie w 700 i 900 kątów się nie reguluje, u Ciebie można spróbować dać nowe poduszki górne bo może już są słabe i dlatego masz takie kąty lub też jest po jakimś strzale i wtedy za wiele nie zrobisz.
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi, ale kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy nie powinien mieć wpływu na zużycie opon. Za to na trakcję jak najbardziej. Im większy kąt tym większa siła potrzebna do kręcenia fajerą, ale auto jest stabilniejsze przy wyższych prędkościach i łatwiej odbija kierownica. 1,5 różnicy między P i L stopnia to nie jakaś tragedia, ale jak widać powyżej normy i może trochę ściągać przy przejeżdżaniu przez nierówności.
Na zużycie opon wpływa zbieżność, kąt pochylenia koła no i ciśnienie w oponach.

Tak jak pisze Volvo 745 turbo, regulacji tam nie ma, za to kąty mogą się porozjeżdżać jak poduszki i silentbloki mają dość, albo po jakimś szturchnięciu zawieszenia, czasem wystarcza duża dziura...
0 x
Awatar użytkownika
mac-pro
Posty: 173
Rejestracja: 26 listopada 2016, 07:04
Lokalizacja: Wawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mac-pro »

Pytanie z gatunku "gópich": czy w 740/940 górne mocowania sprężyn tylnych (talerzyki ze śrubą itd) różnią się w wersjach z nivo i bez?
Próbowałem jakiś czas temu położyć Jamexy z tyłu na próbę i nijak nie chciało to wejść w pierwszy zwój. Chodzi oczywiście o moje kąbi '89 z nivo (które żegnamy, a na ich miejsce docelowo wchodzą B8).
0 x
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Nie sądzę. U mnie w 945 były wymieniane sprężyny pod nivo na zwykłe i te zwykłe weszły bez problemów w te oryginalne mocowania.
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
ODPOWIEDZ