Dzięki wielkie za pomoc! Na dniach postaram się wszystko skompletować i założyć. Mam nadzieję że to będą moje ostatnie poprawki przy układzie klimatyzacjifonderal pisze: Sprawdziłem i wygląda na to, że zaworki w skraplaczu są takie same, jak w wentylach kół.
Po lewej jest oryginalny zaworek wykręcony ze skraplacza, po prawej z koła. Zaworek z wentyla wkręca się bez problemu do skraplacza, pozostaje kupić jakieś porządne, żeby były odporne na czynnik i olej.
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Nie mogę nigdzie znaleźć. Jak długa jest puszka końcowego tłumika w oryginale? 940 1997 2.3t, ale chyba w każdym jest taka sama.
edit: Ok, już znalazłem, że 40cm. Za to średnicy wlotu znaleźć nie mogę. Mierzyłem u siebie ale tak na oko, bo bez suwmiarki. Ma ktoś sprawdzone info?
edit: Ok, już znalazłem, że 40cm. Za to średnicy wlotu znaleźć nie mogę. Mierzyłem u siebie ale tak na oko, bo bez suwmiarki. Ma ktoś sprawdzone info?
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Rura wejściowa to albo 57albo 62 wewnętrznej średnicy.zzjacek pisze:Nie mogę nigdzie znaleźć. Jak długa jest puszka końcowego tłumika w oryginale? 940 1997 2.3t, ale chyba w każdym jest taka sama.
edit: Ok, już znalazłem, że 40cm. Za to średnicy wlotu znaleźć nie mogę. Mierzyłem u siebie ale tak na oko, bo bez suwmiarki. Ma ktoś sprawdzone info?
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Kilka nurtujących mnie pytań, dla wielu pewnie trywialne i dziwne ale mnie to nurtuje - oczywiście 240DL sedan z 87r. (szwed z pochodzenia)
- Czy system DEFA był montowany seryjnie - jeśli tak to z czego się składał i gdzie go znajdę - mam pilota, kody, syrene z uciętym kablem oraz naklejkę na szybie kierowcy - więcej elementów nie mogę znaleźć a nie chcę na ślepo rozbierać połowy samochodu :/
- Kolejną kwestią jest centralny zamek i umiejscowienie konkretnych elementów (mój czasem działa, czasem nie - dodatkowo przy używaniu zaświecają się kierunki tylko po jednej stronie więc mam zamiar to ogarnąć)
-> W przypadku obu wcześniejszych pytań nie mogę znaleźć schematów elektrycznych ani żadnych konkretnych informacji (a mam kilka pdf-ów dotyczących wszystkich układów elektronicznych do tego modelu i rocznika, jednak żadne nie uwzględnia alarmu i centralnego)
- Jakie fotele powinienem znaleźć aby doprowadzić swoje 240 do jak najbardziej oryginalnego stanu - czarne boczki, mam przyciski i kable pod grzanie 4 liter - przypominam że to wersja DL.
- Jakie felgi, opony, kołpaki powinienem znaleźć aby było to jak najbliżej oryginału.
- Czy przednie, plastikowe chlapacze potrzebują dodatkowych elementów, czy są od razu przykręcane do nadkola.
- Jak rozpoznać oryginalne amortyzatory przód oraz rozróżnić sprężyny przód/tył także prawdopodobnie oryginalne (mogę dodać zdjęcia)
- czy to normalne że samochód pobiera śladowe ilości prądu na bezpieczniku 6 i bodajże 8 (pierwszy to -pompa paliwa, wtryski podczas gdy drugi to zamek, lampy wewnątrz, w schowku, radio i inne duperele) - w ciągu roku użytkowania miałem 2 nieprzyjemne sytuacje gdy po 1,5 dnia postoju akumulator rozładował się do zera mimo wyłączenia wszystkich świateł, radia itd... - od miesiąca prowadzę regularne pomiary i poniżej 12,1V nie schodzi , jednak samochód robi krótkie trasy i nie ma czasu się porządnie podładować.
Wstępnie to tyle dziwnych pytań z mojej strony, mam nadzieję że ktoś zna odpowiedzi
- Czy system DEFA był montowany seryjnie - jeśli tak to z czego się składał i gdzie go znajdę - mam pilota, kody, syrene z uciętym kablem oraz naklejkę na szybie kierowcy - więcej elementów nie mogę znaleźć a nie chcę na ślepo rozbierać połowy samochodu :/
- Kolejną kwestią jest centralny zamek i umiejscowienie konkretnych elementów (mój czasem działa, czasem nie - dodatkowo przy używaniu zaświecają się kierunki tylko po jednej stronie więc mam zamiar to ogarnąć)
-> W przypadku obu wcześniejszych pytań nie mogę znaleźć schematów elektrycznych ani żadnych konkretnych informacji (a mam kilka pdf-ów dotyczących wszystkich układów elektronicznych do tego modelu i rocznika, jednak żadne nie uwzględnia alarmu i centralnego)
- Jakie fotele powinienem znaleźć aby doprowadzić swoje 240 do jak najbardziej oryginalnego stanu - czarne boczki, mam przyciski i kable pod grzanie 4 liter - przypominam że to wersja DL.
- Jakie felgi, opony, kołpaki powinienem znaleźć aby było to jak najbliżej oryginału.
- Czy przednie, plastikowe chlapacze potrzebują dodatkowych elementów, czy są od razu przykręcane do nadkola.
- Jak rozpoznać oryginalne amortyzatory przód oraz rozróżnić sprężyny przód/tył także prawdopodobnie oryginalne (mogę dodać zdjęcia)
- czy to normalne że samochód pobiera śladowe ilości prądu na bezpieczniku 6 i bodajże 8 (pierwszy to -pompa paliwa, wtryski podczas gdy drugi to zamek, lampy wewnątrz, w schowku, radio i inne duperele) - w ciągu roku użytkowania miałem 2 nieprzyjemne sytuacje gdy po 1,5 dnia postoju akumulator rozładował się do zera mimo wyłączenia wszystkich świateł, radia itd... - od miesiąca prowadzę regularne pomiary i poniżej 12,1V nie schodzi , jednak samochód robi krótkie trasy i nie ma czasu się porządnie podładować.
Wstępnie to tyle dziwnych pytań z mojej strony, mam nadzieję że ktoś zna odpowiedzi
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Te boczki w ogóle nie wyglądają na fabrykę. Nigdy takich nie widziałem.
Ale to okazja żeby zrobić sobie luźną interpretację dla foteli wewnątrz i wrzucić coś równie fajnego, byle w pasującym materiale
Ale to okazja żeby zrobić sobie luźną interpretację dla foteli wewnątrz i wrzucić coś równie fajnego, byle w pasującym materiale
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- Maciek4530
- Posty: 1234
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Hmmm, dziwna sprawa bo prócz kolorystyki wyglądają jak te fabryczne... A co do foteli to chyba szare były by najbliższe
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dokladnie, smieszne te boczki, ale za to ladna maskownica glosnika
Czy Scorpius 14" zmiesci sie w miejscu oryginalnego kola zapasowego w 245?
Czy Scorpius 14" zmiesci sie w miejscu oryginalnego kola zapasowego w 245?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Zmieści się. Kiedyś zmieściłem tam nawet Virgo
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
-
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 lipca 2015, 10:10
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Nakładki chromowane klamek zewnętrznych z 960 MK1 będą pasować do klamek z 740 przedlift?
0 x