Zdejmowałem deskę w tamtym tygodniu, zajęło mi to jakąś godzinkę, fakt nie pierwszy raz już i wszystko wiedziałem co i jak. Ogólnie to jest tak
Demontujesz licznik.
Wyjmujesz panel od świateł.
Odkręcasz dolną osłonę nad nogami kierowcy 3 wkręty do góry i jeden kołek po lewej stronie na dole
Zdejmujesz osłonkę panelu nawiewów, podważasz delikatnie z prawej strony i następnie odkręcasz dwa górne i dwa dolne wkręty.
Demontujesz schowek 2 wkręty pod osłonkami są zaraz po otwarciu schowka i dwie nakrętki od spodu po prawej i po lewej stronie.
Odkręcasz kierownicę.
Odkręcasz śrubę na dole pod kierownicą i wyjmujesz razem z nią tulejkę.
Zdejmujesz uszczelki zdejmujesz z prawej strony rączkę od trzymania się odkręcasz ją po ówczesnym zdemontowaniu zaślepki gumowej z lewej strony masz dwie zaślepki które też trzeba zdemontować podważając je delikatnie od dołu i góry i pod tymi długimi osłonami masz jeszcze po jednym wkręcie odkręcasz je i delikatnie wyjmujesz osłony słupków skośnych przy szybie.
Następnie odkręcasz po dwie śrubki z lewej i z prawej strony.
Teraz trochę męczenia się prawa, lewa do góry i do siebie i deskę masz wyjętą i musisz pozdejmować takie metalowe kołki lub uciąć opaski gumowe trzymające wiązkę elektryczną i deskę możesz wyjmować z samochodu. Na pewno coś pominąłem, ale to jakieś drobne rzeczy z którymi sobie poradzisz.
Działaj i jak coś to pytaj
Powodzenia.
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 listopada 2016, 21:51
- Lokalizacja: Skierniewice/Łowicz/Łódź
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Widzę że pisaliśmy w tym samym momencie
Ostatnio wymieniałem u siebie w 740. Sama deska jest przykręcona 4 śrubami które ukryte są pod plastikami słupków. Plastiki ze słupków przednich, trzymają się na 3 spinkach(2 wciskane są z najniższej da się wysunąć i tu ostrożnie łatwo coś uszkodzić), jednym wkręcie, i jednej blaszce. Wkręt jest ukryty pod łączeniem plastików z tym co idzie nad drzwiami, a żeby ten ściągnąć wystarczy odkręcić uchwyty-rączki/zaślepki nad drzwiami. Plastiki na tunelu środkowym też demontujesz, i jest opcja która ułatwia trochę sprawę, bo odciągając wykładzinę spod plastików tunelu odkryjemy śruby które je trzymają do podłogi (przed fotelami). Demontujemy też licznik i schowek, plastiki pod deską, i jak to ściągniesz trzeba jeszcze zwrócić uwagę na to że pod deską przymocowane są do niej wiązki przewodów na jakby gumowych paskach (trzeba takie blaszki z trzpieni ściągnąć). Bym zapomniał zrzucamy też kierownicę i przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek.
To chyba na tyle
Ostatnio wymieniałem u siebie w 740. Sama deska jest przykręcona 4 śrubami które ukryte są pod plastikami słupków. Plastiki ze słupków przednich, trzymają się na 3 spinkach(2 wciskane są z najniższej da się wysunąć i tu ostrożnie łatwo coś uszkodzić), jednym wkręcie, i jednej blaszce. Wkręt jest ukryty pod łączeniem plastików z tym co idzie nad drzwiami, a żeby ten ściągnąć wystarczy odkręcić uchwyty-rączki/zaślepki nad drzwiami. Plastiki na tunelu środkowym też demontujesz, i jest opcja która ułatwia trochę sprawę, bo odciągając wykładzinę spod plastików tunelu odkryjemy śruby które je trzymają do podłogi (przed fotelami). Demontujemy też licznik i schowek, plastiki pod deską, i jak to ściągniesz trzeba jeszcze zwrócić uwagę na to że pod deską przymocowane są do niej wiązki przewodów na jakby gumowych paskach (trzeba takie blaszki z trzpieni ściągnąć). Bym zapomniał zrzucamy też kierownicę i przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek.
To chyba na tyle
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Podziękował za bardzo obszerne tłumaczenia no plastiki pod nogami, tunel srodkowy schowek i kiere kiedyś robilem to ogarne, ale przy demontażu podsufitki zdejmowałem kiedyś slupki A a to już nie jest taka prosta sprawa no nic wezme się do roboty w przyszłym tygodniu akurat będę miał trochę czasu i ogarnę myślę, wrzuce jakies foto potem do tematu. Myslicie ze cena za załatanie kilku standardowych dziur i oflokowanie w przedziale 250-350 jest akceptowalna? Bo mi się wydaje wręcz okazyjna, ale nie znam rynku.
0 x
->V744 2.3Pb b230k + kuchenka gazowa
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Widzę, że temat jest rozkręcania deski, to i ja dołożę swoje pięć groszy. Dzisiaj zdejmowałem licznik Yazaki i została mi pojedyncza wtyczka, którą nie wiem gdzie wsadzić, bo mam dwa piny. Czy ktoś ma może jakiś schemat jak to podłączyć? Ewentualnie mogę wstawić zdjęcie tej wtyczki i tych dwóch pinów.
0 x
740 Turbo B200ET
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 listopada 2016, 21:51
- Lokalizacja: Skierniewice/Łowicz/Łódź
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
A jaki kolorek przewodu?Dudes pisze:Widzę, że temat jest rozkręcania deski, to i ja dołożę swoje pięć groszy. Dzisiaj zdejmowałem licznik Yazaki i została mi pojedyncza wtyczka, którą nie wiem gdzie wsadzić, bo mam dwa piny. Czy ktoś ma może jakiś schemat jak to podłączyć? Ewentualnie mogę wstawić zdjęcie tej wtyczki i tych dwóch pinów.
0 x
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 listopada 2016, 21:51
- Lokalizacja: Skierniewice/Łowicz/Łódź
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Taki kabelek.
- Załączniki
-
- 19959209_1376027065816709_5138594383805582157_n.jpg (75.44 KiB) Przejrzano 5864 razy
0 x
740 Turbo B200ET
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wepnij go tam gdzie trzymasz, w to bardziej wytarte miejsce. U mnie tam siedzi.
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dzięki za odpowiedź, tak właśnie zamontowałem.Volvo 745 turbo pisze:Wepnij go tam gdzie trzymasz, w to bardziej wytarte miejsce. U mnie tam siedzi.
Ps. Znalazłem u siebie kontrolkę Turbo, ona pokazuje kiedy jest jakaś awaria z turbo? Bo dzisiaj robiłem porządek z żarówkami od kontrolek i znalazłem kontrolkę Turbo. A kontrolka od spalonych żarówek mi w ogóle nie działa. Przy zapłonie się zapala, a potem gaśnie. Da się to jakoś naprawić? Słyszałem, że ten okrągły przekaźnik jest temu winny, ale lepiej pytać niż wymienić niepotrzebnie.
Ps2: Od czego jest ten kabelek?
0 x
740 Turbo B200ET