Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Czy da się zregenerować pompę wspomagania .
Pytam bo słyszę ciche odgłosy podczas kręceni kołem na postoju wydobywające się z czeluści .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

gruszka2 pisze:Czy da się zregenerować pompę wspomagania?
Da się
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Da się bez problemu, ale czy potrzeba? Jeszcze nie jechałem autem, w którym nie byłoby nic słychać podczas kręcenia jak samochód stoi. Tam są spore ciśnienia, w różnych pompach rzędu 80-120 barów, zawsze będzie coś słychać. Najgłośniej przy dociąganiu kierownicy do oporu, wtedy jest najwyższe ciśnienie.

Regeneruje się jak wyje łożysko, cieknie albo nie chce pompować. Regeneracja polega na rozebraniu pompy, wymianie łożysk i uszczelniaczy i ew. szlifowaniu płaszczyzn bloku pompy, o ile ta straciła wydatek. Czasem jak słabo pompuje wystarczy przegląd samego zaworka regulującego ciśnienie, potrafi się przycinać jak jest lekko otwarty. Jest wkręcony na wyjściu z pompy, można go wykręcić bez demontażu całości.
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Zakładał ktoś wydajniejszą pompę? zmieniałe zawór? przy szybkiej przekładce auta z jednego boku na drugi "brakuje" mi wspomagania.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

wujek pisze:Zakładał ktoś wydajniejszą pompę? zmieniałe zawór? przy szybkiej przekładce auta z jednego boku na drugi "brakuje" mi wspomagania.
Pompę od diesla załóż, ma mniejszą średnicę kółka pasowego. Przy przekładniach CAM i Volvo pomaga na wolnych obrotach.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

Koledzy poratuje ktoś linkiem gdzie kupię końcówki cięgna pompy do TICa? U mnie na miejscu w 3 sklepach rozkładają ręce i mówią że tylko szrot... Idzie dostać to nowe jeszcze? Proszę o pomoc pozdrawiam :)
Załączniki
IMG_20170607_225233.jpg
IMG_20170607_225233.jpg (107.54 KiB) Przejrzano 6040 razy
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Jak nie znajdziesz na szrocie, to najbliższe są w skandixie. Tradycyjnie uderz do drakena, niżej masz linki. Są dwie końcówki, z prawym i lewym gwintem, na dwa końce śruby rzymskiej. Ten Twój pęknięty powinien mieć lewy gwint, ale sprawdź, bo może ktoś kiedyś odwrotnie założył pocięgiel.
Gwint prawy OE 946703
http://www.skandix.de/en/spare-parts/en ... e/1019545/
Gwint lewy OE 946704
http://www.skandix.de/en/spare-parts/en ... e/1019551/

Możesz też poszukać w sklepach z częściami do gaźników, tam też to było...
1 x
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Dzięki Fonderal temat wyczerpany na maxa nic nie ruszam w takim razie jeśli Volvo słychać to znaczy że żyje :D
Sprawdzę tylko zaworek dla świętego spokoju .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Kiedyś czytałem gdzieś takie fajne kompendium wiedzy o mostach i konfiguracjach przełożeń przy poszczególnych silnikach. Mógłby ktoś podrzucić?
Przy okazji też zapytam: czy przełożenie 3.91 będzie sensownie działać w czymś innym niż B200F? Taką konfigurację mam u siebie i chciałbym mieć trochę niższe obroty przy większych prędkościach. Myślę też o zmianie agregatu na B230FB i w związku z tym się zastanawiam, czy jeżeli będę chciał osiągnąć powyższy efekt, to czy będę też musiał zmieniać też most.
Drugie pytanie: jeżeli chciałbym polecieć po całości i wrzucać B230FT, to jakie przełożenia byłyby optymalne dla powyższego efektu?
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Im mniejsze tym lepsze, optymalne moim zdaniem 3.54.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
ODPOWIEDZ