Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

jacek0306 pisze:Ile litrów oleju wchodzi przy wymianie do D24? 10W40 chyba przy przebiegu ~450000 będzie ok?
Wypłucz motor jakąś płukanka, jak nie wiesz, co było. Dobra jest Liqui Moly professional. Olej 10W40 kazdy, byle nie GM genuine.

Lotos, Specol Extraspec Diesel, Orlen Patinum Ultor, Petro Canada, Xado, Millers, Total, Gulf, Texaco, Mobil Delvac...

Jak włożysz duży filtr od turbodiesla (do silników po 87r. pasuje) to na stan wlewasz około 6,2 - 6,3ltr.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
jacek0306
Posty: 13
Rejestracja: 22 grudnia 2016, 12:17

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jacek0306 »

saabauto pisze:
jacek0306 pisze:Ile litrów oleju wchodzi przy wymianie do D24? 10W40 chyba przy przebiegu ~450000 będzie ok?
Wypłucz motor jakąś płukanka, jak nie wiesz, co było. Dobra jest Liqui Moly professional. Olej 10W40 kazdy, byle nie GM genuine.

Lotos, Specol Extraspec Diesel, Orlen Patinum Ultor, Petro Canada, Xado, Millers, Total, Gulf, Texaco, Mobil Delvac...

Jak włożysz duży filtr od turbodiesla (do silników po 87r. pasuje) to na stan wlewasz około 6,2 - 6,3ltr.
Dzięki!
Wypłukać i tak trzeba, bo to co tam jest to nie jest olej, a smoła...
Mój jest 86r, więc chyba filtr zostanie z wolnossącego ;)
0 x
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Pytam dlatego, że właśnie dzisiaj wykręcałem z silnika nowy czujnik firmy EPS (ten do kompa), bo okazało się, że jest niesprawny. ZAtem jeżeli nawet kupi się sprawny, to nie wróżę mu długiej żywotności.
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Awatar użytkownika
grzesiek-s
Posty: 118
Rejestracja: 31 maja 2015, 01:43
Lokalizacja: Warszawa GS-AUTO
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzesiek-s »

Mateusz, masz jakieś złe doświadczenia z GM Genuine? :D
0 x
www.facebook.com/gsauto <--- co nowego na warsztacie :)
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

grzesiek-s pisze:Mateusz, masz jakieś złe doświadczenia z GM Genuine? :D
Sam używasz tego gówna, powinieneś wiedzieć, że szumią po nim szklanki hydrauliczne, pomruguje kontrolka ciśnienia oleju jak jest gorąco, momentalnie odkłada nagary... syf straszliwy, a cena... w tej cenie kupisz oleje o kilka klas lepsze. Ile Cię kosztuje piątka GM? 45zł 43zł? Za 47zł kupujesz piątkę Lotosa, który jest o kilka klas lepszy niż GM. Nie zostawia czarnego gówna na stopkach.

Ja (jeśli muszę) używam GM tylko do płukania skrzyń, silników... czasem 5/30 do przelania przez układ wspomagania. Do silnika nie naleję za chińskiego demoluda. Chcesz tani i dobry olej, kup sobie Specola. Nawet do tdi do pompowtrysków robią 5/30 i 5/40... zaś co do cen - biorę od producenta i baniak 10/40 czy 10/60 mam w naprawdę fajnej cenie. Redblocki go lubią, nie zjadają jak Castrola czy Mannola. Dobre, bo polskie, poważnie.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
grzesiek-s
Posty: 118
Rejestracja: 31 maja 2015, 01:43
Lokalizacja: Warszawa GS-AUTO
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzesiek-s »

Samochody, do których zalałem GM już dawno powinny stać na Strażackiej. Nic im nie pomoże i nic nie zaszkodzi. Póki co testuję Gulfa i jak na razie oceniam go pozytywnie. Diesli nie robię - zabrania mi religia i przekonania polityczne :)
0 x
www.facebook.com/gsauto <--- co nowego na warsztacie :)
Awatar użytkownika
Boa1982
Posty: 169
Rejestracja: 30 października 2014, 22:10
Lokalizacja: Luboń
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Boa1982 »

Lotosa 10w40 4l kupiłem ostatnio w Auchan za 39,99 :lol:
0 x
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kaban »

Po co komu 4l Lotosa? Zawiasy smarować? :D

Wysłane z telefonu.
0 x
.
Awatar użytkownika
mknet
Posty: 54
Rejestracja: 06 września 2015, 22:55

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mknet »

Ja leje Valvoline MaxLife i nie narzekam :)
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

Kaban pisze:Po co komu 4l Lotosa? Zawiasy smarować? :D

Wysłane z telefonu.
Też. Sworznie, zawiasy, zamki. Zaś Lotos do starego diesla na pewno jest wystarczający.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
ODPOWIEDZ