[2x0] Problem ze sterownikiem ECU

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
jensen
Posty: 43
Rejestracja: 06 października 2014, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

[2x0] Problem ze sterownikiem ECU

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jensen »

Witam.
Opis problemu: Podczas jazdy autko nagle zgasło i nie dało się uruchomić, odpalało na chwilę 2-5 sekund po czym gasło. Słowem zachowywało się jakby nie podawało paliwa. Myślałem, że to przekaźnik pompy paliwa.
Podpiąłem drugi pożyczony ECU i samochód ożył, więc w te pędy zamówiłem trzeci używany sterownik z zapewnieniem, że pochodzi z jeżdżącego auta. Jakie było moje zaskoczenie jak się okazało, że jednak problem wrócił.

Pytanie: oczywiście wszystko wskazuje że po prostu kupując trafiłem na uszkodzony sterownik ale jakoś do końca nie chce mi się w to wierzyć. Co mogę jeszcze sprawdzić zanim kupię kolejne ECU. Może czujnik temp. wału, sonde itd...

Jakieś pomysły?

Numer kompa to 0280-000-561 (tzw. Pink Label - uchodzący za problematyczny)

Ponoć można go wymienić na White Label o tym samym numerze lub na 0280-000-933, -935 lub -951

z góry dzięki na informacje...
0 x
JEST:
Volvo 240 GL 1990
MB W124 200D awtomat 1990
Ural M63 1969
ex: Nissan Sunny B12/N13
ex: Citroen CX 2500D Pallas 1983
Awatar użytkownika
grzesiek-s
Posty: 118
Rejestracja: 31 maja 2015, 01:43
Lokalizacja: Warszawa GS-AUTO
Kontakt:

Re: [2x0] Problem ze sterownikiem ECU

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzesiek-s »

0 x
www.facebook.com/gsauto <--- co nowego na warsztacie :)
jensen
Posty: 43
Rejestracja: 06 października 2014, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: [2x0] Problem ze sterownikiem ECU

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jensen »

Czytam i czytam i wychodzi, że trzeba zmienić sterownik na 951.
Dzięki za linka.
0 x
JEST:
Volvo 240 GL 1990
MB W124 200D awtomat 1990
Ural M63 1969
ex: Nissan Sunny B12/N13
ex: Citroen CX 2500D Pallas 1983
jensen
Posty: 43
Rejestracja: 06 października 2014, 16:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: [2x0] Problem ze sterownikiem ECU

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jensen »

Sterownika na razie nie udało się kupić ale jeszcze zastanawia mnie jeden szczegół.
Od powiedzmy dwóch lat po długotrwałej jeździe wolne obroty były wyraźnie za wysokie, tak jakby jechał na ssaniu co wiązało się ze sporym spalaniem w trasie ale jakoś z tym żyłem. Wystarczyło odpiąć aku i wszystko wracało do normy tzn. wracały wolne obroty? Z czym może to być związane (pewnie z ECU) ale może z czymś jeszcze, może krokowy, może czujnik temp?
0 x
JEST:
Volvo 240 GL 1990
MB W124 200D awtomat 1990
Ural M63 1969
ex: Nissan Sunny B12/N13
ex: Citroen CX 2500D Pallas 1983
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: [2x0] Problem ze sterownikiem ECU

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

:mrgreen:

Obrazek
0 x
ODPOWIEDZ