Krzyżaki wału Volvo 240
Re: Krzyżaki wału Volvo 240
Dobra. W zamian za kawę cyknę foty
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 03 października 2014, 09:35
Re: Krzyżaki wału Volvo 240
Co do krzyżaków to pasują ponoć od poloneza Swój zawiozłem do Pawła Hamerli (Częstochowa), wymiana krzyżaków, prostowanie wału( był krzywy, przyczyna? działające siły> niesprawna podpora ?) ,wyważanie robota z częściami 300 zł. Z czystym sumieniem mogę polecić ten zakład :>
- Załączniki
-
- 11652072_794973637284100_478982898_n.jpg (56.61 KiB) Przejrzano 5199 razy
-
- 11655174_789867044461426_3118861_n.jpg (60.72 KiB) Przejrzano 5199 razy
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Krzyżaki wału Volvo 240
Panowie, znacie w Warszawie jakiś sklep gdzie mają małe krzyżaki od ręki? Nie za bardzo mogę czekać na przesyłkę...
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Krzyżaki wału Volvo 240
Dołączę się do tematu.
Parę miesięcy temu rozsypał mi się krzyżak od strony dyfra, buda wpadała w ogromne wibracje które zanikały przy wyższych prędkościach. Z braku innej możliwości (trochę także głupoty..) samochód przejechał w takim stanie jeszcze dobre 500-700 km zanim zabrałem się za naprawę.
Wspomniany krzyżak faktycznie miał kompletnie rozsypane jedno z łożysk, drugi wyglądał i nadal wygląda zupełnie ok. brak wyczuwalnych luzów, brak luzu między dwoma częściami wału. Miałem ograniczoną możliwość pracy przy samochodzie w tamtym momencie, więc wymieniłem tylko to co niezbędne. Problem z grubsza ustąpił, jednak wibracje nadal występują przy prędkościach ok. 75-85 km/h, przy około 90 km/h i przełączeniu na 5 bieg ustępują.
Tym razem chciałbym naprawić to porządnie, stąd moje pytanie, co tak naprawdę może być nie tak. Moje typy: drugi krzyżak, łożysko i podpora wału, poduszka skrzyni (chociaż wszystkie te elementy wygladają ok..), czy łącznik elastyczny wał skrzynia może mieć znaczenie? Wyglada na cały, jednak na pewno jest niemłody. Ponowne wyważenie wału?
Co jeszcze mogło ulec uszkodzeniu, zakładam że z powodu jazdy na uszkodzonym krzyżaku?
240 1993, kombi, B230FD, M47.
Parę miesięcy temu rozsypał mi się krzyżak od strony dyfra, buda wpadała w ogromne wibracje które zanikały przy wyższych prędkościach. Z braku innej możliwości (trochę także głupoty..) samochód przejechał w takim stanie jeszcze dobre 500-700 km zanim zabrałem się za naprawę.
Wspomniany krzyżak faktycznie miał kompletnie rozsypane jedno z łożysk, drugi wyglądał i nadal wygląda zupełnie ok. brak wyczuwalnych luzów, brak luzu między dwoma częściami wału. Miałem ograniczoną możliwość pracy przy samochodzie w tamtym momencie, więc wymieniłem tylko to co niezbędne. Problem z grubsza ustąpił, jednak wibracje nadal występują przy prędkościach ok. 75-85 km/h, przy około 90 km/h i przełączeniu na 5 bieg ustępują.
Tym razem chciałbym naprawić to porządnie, stąd moje pytanie, co tak naprawdę może być nie tak. Moje typy: drugi krzyżak, łożysko i podpora wału, poduszka skrzyni (chociaż wszystkie te elementy wygladają ok..), czy łącznik elastyczny wał skrzynia może mieć znaczenie? Wyglada na cały, jednak na pewno jest niemłody. Ponowne wyważenie wału?
Co jeszcze mogło ulec uszkodzeniu, zakładam że z powodu jazdy na uszkodzonym krzyżaku?
240 1993, kombi, B230FD, M47.
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95