[ 960 mk2 2.5 24v] problem z odpaleniem, brak pracy pompy paliwa

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

[ 960 mk2 2.5 24v] problem z odpaleniem, brak pracy pompy paliwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

W dniu wczorajszym moja 960 odmówiła współpracy, po dojechaniu na miejsce zgasiłem auto, po 2 godzinach jak chciałem odpalić to juz się nie dało.
Z szybkiej diagnozy, nie pracuje pompa paliwa (jest jedna w baku). Po sprawdzeniu wiem ze nie dostaje zasilania. Idąc tym tropem, przekaźnik pompy przy bezpiecznikach tez sprawdzony i nie dostaje sygnału na cewke.
Czy ktoś ma wiedzę co tam jest dalej po drodze? Czy tylko kostka stacyjki czy jeszcze po drodze jest komp lub jakiś inny przekaźnik.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [ 960 mk2 2.5 24v] problem z odpaleniem, brak pracy pompy paliwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:W dniu wczorajszym moja 960 odmówiła współpracy, po dojechaniu na miejsce zgasiłem auto, po 2 godzinach jak chciałem odpalić to juz się nie dało.
Z szybkiej diagnozy, nie pracuje pompa paliwa (jest jedna w baku). Po sprawdzeniu wiem ze nie dostaje zasilania. Idąc tym tropem, przekaźnik pompy przy bezpiecznikach tez sprawdzony i nie dostaje sygnału na cewke.
Czy ktoś ma wiedzę co tam jest dalej po drodze? Czy tylko kostka stacyjki czy jeszcze po drodze jest komp lub jakiś inny przekaźnik.
Jakis immoalarm ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: [ 960 mk2 2.5 24v] problem z odpaleniem, brak pracy pompy paliwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

xjtdi pisze:W dniu wczorajszym moja 960 odmówiła współpracy, po dojechaniu na miejsce zgasiłem auto, po 2 godzinach jak chciałem odpalić to juz się nie dało.
Z szybkiej diagnozy, nie pracuje pompa paliwa (jest jedna w baku). Po sprawdzeniu wiem ze nie dostaje zasilania. Idąc tym tropem, przekaźnik pompy przy bezpiecznikach tez sprawdzony i nie dostaje sygnału na cewke.
Czy ktoś ma wiedzę co tam jest dalej po drodze? Czy tylko kostka stacyjki czy jeszcze po drodze jest komp lub jakiś inny przekaźnik.
głupota straszna i na pewno to sprawdziłeś już dawno, ale czasem najciemniej jest pod latarnią :)
bezpiecznik jest ok?
na nim pojawia się napięcie?
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: [ 960 mk2 2.5 24v] problem z odpaleniem, brak pracy pompy paliwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

baron pisze:
xjtdi pisze:W dniu wczorajszym moja 960 odmówiła współpracy, po dojechaniu na miejsce zgasiłem auto, po 2 godzinach jak chciałem odpalić to juz się nie dało.
Z szybkiej diagnozy, nie pracuje pompa paliwa (jest jedna w baku). Po sprawdzeniu wiem ze nie dostaje zasilania. Idąc tym tropem, przekaźnik pompy przy bezpiecznikach tez sprawdzony i nie dostaje sygnału na cewke.
Czy ktoś ma wiedzę co tam jest dalej po drodze? Czy tylko kostka stacyjki czy jeszcze po drodze jest komp lub jakiś inny przekaźnik.
głupota straszna i na pewno to sprawdziłeś już dawno, ale czasem najciemniej jest pod latarnią :)
bezpiecznik jest ok?
na nim pojawia się napięcie?
Bezpieczniki w desce i pod maską wszystkie sprawdzone. Zewnętrzny alarm wypiołem, sam go kiedyś dokładałem ale to niestety nie to. Został mi jeszcze do sprawdzenia komp od LPG, może on bruździ, ale to przy lepszej pogodzie, może w sobote z tym powalczę.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: [ 960 mk2 2.5 24v] problem z odpaleniem, brak pracy pompy paliwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

xjtdi pisze:
baron pisze:
xjtdi pisze:W dniu wczorajszym moja 960 odmówiła współpracy, po dojechaniu na miejsce zgasiłem auto, po 2 godzinach jak chciałem odpalić to juz się nie dało.
Z szybkiej diagnozy, nie pracuje pompa paliwa (jest jedna w baku). Po sprawdzeniu wiem ze nie dostaje zasilania. Idąc tym tropem, przekaźnik pompy przy bezpiecznikach tez sprawdzony i nie dostaje sygnału na cewke.
Czy ktoś ma wiedzę co tam jest dalej po drodze? Czy tylko kostka stacyjki czy jeszcze po drodze jest komp lub jakiś inny przekaźnik.
głupota straszna i na pewno to sprawdziłeś już dawno, ale czasem najciemniej jest pod latarnią :)
bezpiecznik jest ok?
na nim pojawia się napięcie?
Bezpieczniki w desce i pod maską wszystkie sprawdzone. Zewnętrzny alarm wypiołem, sam go kiedyś dokładałem ale to niestety nie to. Został mi jeszcze do sprawdzenia komp od LPG, może on bruździ, ale to przy lepszej pogodzie, może w sobote z tym powalczę.
Próbowałeś zrobić start awaryjny na LPG? Mam pewne obawy, czy sygnał na pompę nie idzie jednak z ECU.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: [ 960 mk2 2.5 24v] problem z odpaleniem, brak pracy pompy paliwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Nom, trochę czasu minęło, okazało się że przyczyna "śmierci" volvacza byl jeden upalony kabelek we wiazce...
Tak się cieszyłem, że Volvo jezdzi jak dawniej ale do czasu... teraz pojawił się inny problem, na zimnym silniku trzeba długo kręcić rozrusznikiem zeby zapalił. Na ciepłym jest dużo lepiej, praktycznie pali od strzała natomiast na zimnym trzeba go chechłać rozrusznikiem z 15-20 sekund i dopiero wtedy odpala. Ma ktoś jakieś sugestie?
0 x
Awatar użytkownika
baron
Posty: 663
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: [ 960 mk2 2.5 24v] problem z odpaleniem, brak pracy pompy paliwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: baron »

xjtdi pisze:Nom, trochę czasu minęło, okazało się że przyczyna "śmierci" volvacza byl jeden upalony kabelek we wiazce...
Tak się cieszyłem, że Volvo jezdzi jak dawniej ale do czasu... teraz pojawił się inny problem, na zimnym silniku trzeba długo kręcić rozrusznikiem zeby zapalił. Na ciepłym jest dużo lepiej, praktycznie pali od strzała natomiast na zimnym trzeba go chechłać rozrusznikiem z 15-20 sekund i dopiero wtedy odpala. Ma ktoś jakieś sugestie?
Zanim odpalisz na zimno sprawdź czy jest ciśnienie na listwie (najprościej - wciskając zaworek, zobaczysz czy paliwo jest czy go nie ma)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: [ 960 mk2 2.5 24v] problem z odpaleniem, brak pracy pompy paliwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Tez o tym pomyślałem, i faktycznie założyłem jakiś znaleziony w garażu zaworek zwrotny, chyba z motocykla i jest lepiej. Zobacze jutro rano ja będzie całkiem zimny silnik czy będzie różnica.
Pytanie: czy fabrycznie jest w 960 jakiś zaworek zwrotny, jesli tak to gdzie powinien się znajdować? Jesli nie ma zaworka zwrotnego to co powoduje, że paliwo nie wraca grawitacyjnie z listwy do zbiornika który jest niżej?
0 x
ODPOWIEDZ