Cześć. W moim 240 z 1992 roku nie działa kontrolka niezapiętych pasów - nie działa od kiedy go posiadam.
Kilka pytań:
1. Czy pod siedzeniami z przodu powinny być doprowadzone jakieś wiązki do mat pojemnościowych w fotelach? Dziś wykrecałem fotel kierowcy i niczego takiego tam nie ma. Są tylko przewody doprowadzone do zapięcia pasów u kierowcy i pasażera.
2. Czy jest jakiś przekaźnik do tej kontrolki, jeśli tak to gdzie go szukać?
3. Jakie są najprostsze sposoby deaktywacji tej kontrolki? Może idąc tym tropem uda mi się w prosty sposób uruchomić ten mechanizm.
4. Nad popielniczką dla tylnej kanapy jest również sygnalizator niezapiętych pasów - czy to oznacza, że tylna kanapa też jest wpięta w ten mechanizm? Czy jeśli ktoś siedzi na tylnej kanapie i nie zapnie pasów kontrolka również powinna mrugać?
Pozdro i dzięki za wszelkie sugestie.
[240] Kontrolka niezapiętych pasów
Re: [240] Kontrolka niezapiętych pasów
Do grzanych foteli powinna być kabelki z wtyczką. Kolejne kabelki do zapięcia pasa. O ile pamiętam dwa kabelki jeśli tylko czujnik zapięcia, trzy jeśli zapięcie podświetlane. Kontrolkę obsługuje chyba przerywacz kierunkowskazów., A z tyłu nie ma czujników. "Kontrolka" nad popielniczką w tunelu ma tylko sygnalizować pasażerom, że---kierowca pasów nie zapiął.
Tak przynajmniej jest w 740.
Spód fotela kierowcy z 700:
Tak przynajmniej jest w 740.
Spód fotela kierowcy z 700:
Ostatnio zmieniony 01 listopada 2021, 18:37 przez MarcinS, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Re: [240] Kontrolka niezapiętych pasów
Hm, no u mnie nie ma żadnej wiązki, nie mam też grzanych foteli.
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1239
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: [240] Kontrolka niezapiętych pasów
Bo w 240 NIGDY kontrolka od pasów nie była uzależniona od foteli. To że jest też z tyłu kompletnie nic nie znaczy. Cały "system" podłączony jest tylko i wyłącznie do zapięcia pasów kierowcy, jak on ma zapięte nic nie miga, rozpięte miga przód i tył. I choć byś zapakował 10 osób na 5 miejsc to nic Ci migać nie będzie jeśli kierowca się zapnie Nie działać może z kilku powodów: spalona któraś z dwóch żarówek (lub obie), zasyfiony lub uszkodzony element stykowy w zapięciu kierowcy, przekaźnik lub masa. Działając w tym temacie warto zmienić żaróweczki w obu zapięciach, mały drobny smaczek a fajnie sobie w nocy podświetla otworki na klamry
2 x
Re: [240] Kontrolka niezapiętych pasów
No dobra, obydwie żarówki u mnie się nie świecą. Nawet nie wiedziałem, że coś tam ma się świecić, chociaż jak patrzę teraz w green booku, to właśnie jakieś żarówki tam są. Przekaźnik jest pod maską?
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1239
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: [240] Kontrolka niezapiętych pasów
Nie przesadzajmy Jeśli dobrze pamiętam jest tam gdzie 3/4 przekaźników w kabinie czyli za środkowym panelem z przyciskami - nie wiem na ile pamięć mam dobrą ale jest on podobny do tego od kierunków - mały, kwadratowy i srebrny przekaźnik zawieszony na belce wsporczej deski.
1 x
Re: [240] Kontrolka niezapiętych pasów
Ok, dzięki za trafne sugestie, winowajcą są chyba te żarówki, tylko jak je wymienić żeby tego nie rozwalić?
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [240] Kontrolka niezapiętych pasów
Zacznij od sprawdzenia światełek ostrzegawczych, to najprostszy sposób żeby pozbyć się migania. W dwóch 240 miałem po prostu puste oprawki. Nie trzeba nic ciąć, wycinać, wystarczy wyjąć żarówki.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- Maciek4530
- Posty: 1239
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: [240] Kontrolka niezapiętych pasów
Musisz sobie sprawdzić bo teraz nie pamiętam. Coś mi do głowy przychodzi że oprawki są po prostu wciskane w plastikowe tulejki więc zero fizyki kwantowej.miho pisze:Ok, dzięki za trafne sugestie, winowajcą są chyba te żarówki, tylko jak je wymienić żeby tego nie rozwalić?
0 x
Re: [240] Kontrolka niezapiętych pasów
Dokładnie tak, spięte z kierunkowskazami. Na niezapiętych pasach miga dwa razy szybciej niż kierunkowskaz, po jego włączeniu tempo zwalnia do kierunkuMarcinS pisze:Do grzanych foteli powinna być kabelki z wtyczką. Kolejne kabelki do zapięcia pasa. O ile pamiętam dwa kabelki jeśli tylko czujnik zapięcia, trzy jeśli zapięcie podświetlane. Kontrolkę obsługuje chyba przerywacz kierunkowskazów., A z tyłu nie ma czujników. "Kontrolka" nad popielniczką w tunelu ma tylko sygnalizować pasażerom, że---kierowca pasów nie zapiął.
Tak przynajmniej jest w 740.
Spód fotela kierowcy z 700:
0 x