[760 Turbo '89 B230FT] Problemy ze sterowaniem silnika

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
AOW
Posty: 369
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: [760 Turbo '89 B230FT] Problemy ze sterowaniem silnika

Postautor: AOW » 13 października 2021, 17:38

A, ok już wiem o co chodzi. Mam takie oryginalne Volvo
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,

maab
Posty: 15
Rejestracja: 09 listopada 2018, 12:02

Re: [760 Turbo '89 B230FT] Problemy ze sterowaniem silnika

Postautor: maab » 17 października 2021, 19:52

Luzy na zimnym mam od 0,25 do 0,40, oprócz jednego zaworu na którym jest 0,10. Przymierzam się do regulacji. Z wiedzy ogólnej wydaje mi się, że płytki mają 33 mm średnicy, ale jak szukam po internetach to Febi, SWAG, Metelli w opisach mają 31 mm, a jednocześnie nry oe się zgadzają z katalogiem Volvo. To jak to jest? AOW, jakie brałeś płytki do regulacji?

Dzięki
0 x
760 Turbo '89 B230FT M46

Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 280
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: [760 Turbo '89 B230FT] Problemy ze sterowaniem silnika

Postautor: MarcinS » 17 października 2021, 21:56

W b230f mam płytki 33mm. Kupowałem w intercarsie. Szukaj pod hasłem "regulator luzu zaworowego". Ale w intercarsie nie do Volvo, a do alfy Romeo 145 1.9 jtd :P :lol:
0 x

maab
Posty: 15
Rejestracja: 09 listopada 2018, 12:02

Re: [760 Turbo '89 B230FT] Problemy ze sterowaniem silnika

Postautor: maab » 27 października 2021, 20:29

Dla potomności, poniżej obrazek z wycinkiem z katalogu Metelli (https://www.metelligroup.it/en/support/getcatalogue/1)
Są też grubsze i cieńsze, nie zmieściłem na zrzucie.
Obrazek
płytki zaworowe.JPG
płytki zaworowe.JPG (85.35 KiB) Przejrzano 352 razy



Płytki wymieniłem, luzy wyregulowałem. Narzędzie zrobiłem sobie sam, ze sklepu wydało mi się trochę za drogie ;)

Obrazek
20211019_192248.jpg
20211019_192248.jpg (142.09 KiB) Przejrzano 352 razy


Niestety nierówna praca silnika na wolnych obrotach dalej występuje, niewiele jeździłem, więc na razie tylko raz mi się to przydarzyło, po odpaleniu na ciepłym silniku. Po pierwszym odpaleniu po regulacji zaworów silnik działał nadzwyczaj równo, na wyższych obrotach jałowych niż przed regulacją, więc przykręciłem śrubkę w przepustnicy. Wyprzedzenie zapłonu sprawdziłem, około 12 st.

Kiedyś miałem problem z cieknącym wtryskiwaczem gazowym. Wtedy zalewało go tak, że na ciepło nie chciał odpalić, trzeba było długo kręcić. Wtryski wymienione, ale może teraz benzynowy cieknie?... Chociaż świece po przejechaniu kilkudziesięciu km nie wyglądały źle, a na pewno żadna nie odznaczała się na tle pozostałych.

Przynajmniej od wymiany pasty pod modułem zapłonowym nie zdarzyło mi się, by całkowicie zgasł. Mam już nowy moduł, w weekend założę i sprawdzę jak się jeździ na nim pod kątem spadających obrotów jałowych.

Obecnie przymierzam się do wymiany rozrządu, bo i tak to muszę zrobić.
0 x
760 Turbo '89 B230FT M46

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 2346
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [760 Turbo '89 B230FT] Problemy ze sterowaniem silnika

Postautor: Sinuspi » 28 października 2021, 21:24

Sprawdzenie stanu i działania turbo (walisz w niego też z LPG) , ustawienie rozrządu i weryfikacja pracy silnika, sprawdzenie sygnału i jak samego czujnika do ECU, bez włączonej instalacji LPG (nie napisałeś jakiej. Jeżeli jest to zwykły "garnczek" to gratuluje) czy szczelności dolotu.
Lubisz czytam niuanse takie jak pasty termo-przewodzące do Pentium Evo+ gdzieś, może w ECU czy delektowanie się terminem przydatności do spożycia świec po wyjęciu z pudełka a nie ich stanem, ciepłotą lub przerwą pomiędzy elektrodami może cie przypadkiem zaprowadzić po podmienieniu wszystkich części do rozwiązania problemu.
Samo przelecenie od A do Z działu krótkie pytania... daje dużo wiedzy.
Nieprawidłowo ustawione luzy zaworowe, rozrząd czy kulawa kompresja nie pozwolą Ci iść dalej w eliminacji przyczyn "sterowania silnika" bo jak piszesz w temacie sterowanie to znaczy (ja rozumiem), że ustaliłeś że to sterowanie i nic innego a nie np syf w zbiorniku lub jakość paliwa, 2l oleju w IC, wypalone gniazdo zaworowe etc.
Po prostu tylko Baba Jaga ze szklaną kulą może Ci obecnie pomóc.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.

K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 :idea:


Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości