B234F saga wolnych obrotów

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

B234F saga wolnych obrotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

W Szybkich pytaniach i odpowiedziach zacząłem już zbyt duży zamęt siać, wiec zakładam nowy temat ;)
Problem- auto czasami po jeździe na postoju pracuje na wysokich obrotach jałowych - 1500 RPM na P i N, na D wiadomo mniej, bo skrzynia dusi, pomaga dopiero Off On silnika.
Co zrobiłem- nowy układ zapłonowy (parskał na jałowych, na to pomogło), cały dolot wyczyszczony, wtryskiwacze wyczyszczone, brak lewego powietrza- próby maszyną do dymu, wymiana oringów na odmach, nowe uszczelki osi przepustnicy, ogólnie wycieków wiatru brak, sprawdzony też układ oparów paliwa, zaworek zamyka otwiera prawidłowo. Czujnik przepustnicy sprawdzony, klika kiedy trzeba, ogólnie cała procedura jałowych wykonana książkowo. Krokowiec nowy Boscha.
Podwyższone jałowe mogę wywołać kiedy chce- rozgrzany silnik, delikatnie muskam gaz, ale to naprawde mega delikatnie, tak żeby obroty wahały sie w okolicach 1000, po jakimś czasie załapuje i sam podciąga do 1500 i już tak trzyma aż do zgaszenia i odpalenia, nic nie daje przytykanie wszystkich portów podciśnienia.
Już brakuje mi pomysłów na diagnostykę, przychodzi mi tylko do głowy podmianka ECU, czy to zły trop?
0 x
Awatar użytkownika
misica
Posty: 111
Rejestracja: 25 marca 2019, 20:50
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: B234F saga wolnych obrotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: misica »

Hey,

U mnie właśnie wymiana kompa pomogła, objawy jak u Ciebie, z tym, że tylko w chłodne dni. Spróbuj pożyczyć kompa.
1 x
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: B234F saga wolnych obrotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

Dzięk misica, tak żem czuł, a wymiana kompa to plug&play na odpiętym aku czy trzeba jakieś procedury ogarniać?
Wrzucam fotkę mojego kompa, nie pomyślałem, że mocowanie zasłania boschowski nr, ale na necie znalazłem, że pewnie będzie to 0280000571, prawdopodobnie zamienny na 0280000928, może ktoś ma sprawny? Chętnie kupię, bo na necie brak.
A z dodatkowych tropów to przesunięcie czujnika przepustnicy tak żeby nie klikał eliminuje problem, tylko że wiadomo krokowiec nie działa i z każdym włączonym odbiornikiem dławi silnik. Co raz bardziej wydaje mi się, że takie muskanie gazem i szybkie zmiany pomiędzy rozwarciem i zwarciem czujnika przepustnicy "podrażnia" ;) którąś ścieżkę kompa więc dowala obroty.
Załączniki
20210827_192440.jpg
20210827_192440.jpg (385.21 KiB) Przejrzano 2021 razy
0 x
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: B234F saga wolnych obrotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Tps klika, ale sygnał daje? U mnie identyczne objawy były, gdy tps nie dawał sygnału zamkniętej przepustnicy.
0 x
Mitek91
Posty: 178
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: B234F saga wolnych obrotów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mitek91 »

MarcinS pisze:Tps klika, ale sygnał daje? U mnie identyczne objawy były, gdy tps nie dawał sygnału zamkniętej przepustnicy.
Daje sygnał, przerzucałem nawet na nowy tps, nie pomogło
0 x
ODPOWIEDZ