[240] Problem z piszczeniem hamulców

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1225
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Kontakt:

Re: [240] Problem z piszczeniem hamulców

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:
Maciek4530 pisze:Hehe, prawie rok później zrezygnowany wracam do problemu - co zostało zrobione w tym czasie:
- odkryłem że piszczenie pochodzi z tylnych hamulców, smarowanie pomogło na 300km
- odkryłem że mam klocki tylne do systemu ATE a zaciski systemu Girling (błąd przy zamawianiu)
- zmieniłem klocki na takie firmy ATE w systemie Girling (pasujące do tarcz ATE)
- pisk nie występował do okolic lutego/stycznia kilka dobrych k km
- pisk powrócił, smarowanie pomaga na kilkanaście km

Zastanawiam się jeszcze nad systemem mocowania klocków, fabrycznie szły kołki z blaszką do Girlingów, aktualnie do Girlingów są dwie wersje: blaszka i kołki oraz sprężyny i kołki (mam to drugie)...
Pisk pochodzi od drgań czyli m.in. przemieszczania się i położenia klocków w stosunku do czoła tarczy. Co go powoduje. A z tuzin powodów.
Poproszę o całą pulę :D
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [240] Problem z piszczeniem hamulców

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Zobacz, czemu w zacisku klocek nie przesuwa się płynnie / czy tłoczki odsuwają się na tyle aby powstała szczelina 2-3mm czoła klocka od czoła tarczy jak również, czy harowanie tarczy jest równomierne po obu jej stronach.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ