945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

Miałem identyczne objawy i okazało się, że przewód przy krokowym bym delikatnie poluzowany. Jego jeden koniec był w zasadzie na swoim miejscu, ale z 5mm nie do końca. Dodoatkowo miał malutkie pęknięcie pod metalową opaską.
Normalnie nie było tego widać i kilka razy to pominąłem, bo patrząc pobieżnie - wyglądało wszystko ok.
W końcu wyjąłem krokowca, zdjąłem wszystkie przewody powietrzne, wszystkie metalowe opaski, umyłem i im się dokładnie przyjrzałem na spokojnie.
Sam byłem w szoku trochę, że to to powodowało problem. Malutka niewidoczna nieszczelność.
1 x
Awatar użytkownika
freecancer
Posty: 30
Rejestracja: 11 lutego 2020, 14:33
Lokalizacja: Leszno, Wlkp.
Kontakt:

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: freecancer »

Czy problem zostal rozwiązany ? U mnie problem jest podobny, gdy silnik sie nagrzeje obroty falują a podczas jazdy jak hamuje przed STOPem to gaśnie fura. U mnie B230D z gazem. Zaczalem grzebac gdy caly czas podczas jazdy paliła sie kontrolka lambdy i wyraznie go przelewało bo po schodzeniu z obrotow pyrkało sobie z wydechu. Wymigałem bledy i pokazało mi na A2 131 i 232. Wymienilem przepływomierz na ten z Allegro za 85 zł firmy Scantech i po wymianie na ten wlasnie wtedy zaczęły sie jaka z obrotami i bardzo wyraźnym przelewanie bo z wydechu bylo czyc tak jak bys beczkę z benzyna otworzył. Odpialem minus, zalozylem stary przepływomierz, minu podpiąłem. (Ten nowy odesłałem na zwrot). Silnik odpalilem i bylo poki sie nie nagrzał i probelm caly czas trwa. Dodam ze sprawdziłem czy nie ma lewego powietrza w dolocie przed przepustnica i jest okej. Sprawdziłem rowniez kable WN kopułkę i cewkę i tez jest okej. Kolejne podejrzenia to czujnik temperatury wody oraz lambda. Na dniach mam dostac przepływomierz ze sprawnej jednostki i zobacze czy cos to zmieni.
PS mozecie mi powiedziec jak wygladaja wasze wtyczki od przeplywki ? U mnie jakas taka podejrzana jest. Patrzcie pierwszy lewy pin. Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
Pozdrawiam serdecznie :)
pala127
Posty: 7
Rejestracja: 08 stycznia 2021, 10:09

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pala127 »

Oglądnałem swoją wtyczkę od przepływki- są wszystkie piny, więc ta Twoja wygląda na uszkodzoną. To wtyczka typu JPT 6 o ile się nie mylę więc wystarczy kupić i zmienić.
1 x
Awatar użytkownika
freecancer
Posty: 30
Rejestracja: 11 lutego 2020, 14:33
Lokalizacja: Leszno, Wlkp.
Kontakt:

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: freecancer »

Super
Dziekuje za odpowiedz
0 x
Pozdrawiam serdecznie :)
Awatar użytkownika
freecancer
Posty: 30
Rejestracja: 11 lutego 2020, 14:33
Lokalizacja: Leszno, Wlkp.
Kontakt:

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: freecancer »

Czy problem z tymi obrotami został zażegnany ? U mnie na tę chwile wymiana krokowca oraz przeplywki nie dala pożądanego rezultatu, myślę nad tą wtyczką od przepływki bo to tania sprawa


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
Pozdrawiam serdecznie :)
pala127
Posty: 7
Rejestracja: 08 stycznia 2021, 10:09

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pala127 »

Wygląda na to, że tak :twisted:
Musiałem z tym powalczyć.
Podaje przyczynę: kombinacja skaczącej iskry na nowych!!! kablach NGK (nie polecam), podmiana znów na stara przeplywke boscha, zakup nowego silniczka krokowego oraz wymiana rury gumowej o nr oem 3517084, wymiana uszczelki pod przepustnica oraz ustawienie bardzo dokładne TPS.
Kolejność wymian i napraw zachowana chronologicznie. Każda z nich poprawiała sytuację o kolejny drobny krok. Najwięcej dała wymiana ww. rury bowiem jak się okazało (nie było widać wcześniej bo schowana pod kolektorem) poprzednia była sklecona z dwóch miekkich fagumitów, co skutkowało tym że na doładowaniu rura puchła, a na zamkniętej przepustnicy się zapadała, silniczek krokowy otwierał dopływ powietrza ale zanim rura odzyskała drożność to silnik gasł albo się dławil (to moja teoria spiskowa).
Tak więc nabyłem droga wymiany za bilety NBP rurę marki Volvo made in Sweden i......... gasnąć przestał. Rura jest twarda jak fix. Nie zapada się ani nie puchnie.
To tak z grubsza. Generalnie temat ogarnięty.

Ps zanim zmienisz wtyczkę zobacz na wiring diagram czy tam przypadkiem nie przychodzi 5 kabli, bo wtedy 6 pin może być zbedny. Ja mam turbo i u mnie wtyczka ma 6 pin.
PZDR
0 x
Awatar użytkownika
freecancer
Posty: 30
Rejestracja: 11 lutego 2020, 14:33
Lokalizacja: Leszno, Wlkp.
Kontakt:

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: freecancer »

Dzieki za odpowiedz

Czyli przez ww rzeczy skakała iskra tak ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
Pozdrawiam serdecznie :)
pala127
Posty: 7
Rejestracja: 08 stycznia 2021, 10:09

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pala127 »

Nie. Iskra skakała na kablach nowych od NGK. Na nowych kablach Boscha też........ Więc złożyłem z dwóch kompletów jeden na którym nie skacze.....
Dramat. Wszystko nowe części.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Jak to mówią bosza do kosza, przynajmniej jeśli chodzi o kable WN. NGK to też już przeszłość, kiedyś były dobre, nawet bardzo.
Fabrycznie siedziały Bougicord i w tej chwili nie ma lepszych.
0 x
Awatar użytkownika
freecancer
Posty: 30
Rejestracja: 11 lutego 2020, 14:33
Lokalizacja: Leszno, Wlkp.
Kontakt:

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: freecancer »

Tropy jak najbardziej wierzące ze sprawa
Ale caly czas mnie nurtuje jak to jest ze u mnie usterka wyzej opisana występuje tylko jak sie nagrzeje
Jak dluzej postoi to i nawet z 30 minut da sie jezdzic po miesicie
Ale jak juz przyjdzie pora i nagrzeje sie to potem juz jezdzic sie nie da, odpala normalnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
Pozdrawiam serdecznie :)
ODPOWIEDZ