945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
pala127
Posty: 7
Rejestracja: 08 stycznia 2021, 10:09

945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pala127 »

Witajcie, proszę Szanownych Forumowiczów o pomoc - pojazd jak w tytule. Dołożone MBC na 0.8 bara. LPG. Luz zaworowy wyregulowany kilka tys temu.
Auto czasem traci wolne obroty na dłuższą chwile w większości wypadków gasnac- tj. na kilkanaście minut po czym wszystko się uspokaja.
Objawy wyglądają tak:

Auto pracuje pięknie bez problemów i po kilku minutach postoju zaczynają się kwiatki jak na filmie, z tym że najczęściej po prostu gaśnie znienacka. Czasem problem występuje podczas jazdy, czasem po odpaleniu na ciepłym. Na zimnym na początku zawsze jest super i ewentualnie po kilku minutach zaczynaja obroty wariować po to aby za chwilę się uspokoić.
Wymienione: czujnik temperatury w głowicy, czujnik położenia wału, kable, świece, kopułka, palec. Brak lewego powietrza-podcisnienia ok. Założona inna przepustnica ze sprawnym TPS (stary też był sprawny). Wyczyszczony silnik krokowy-sprawny. Przepływka wymieniona na chińczyka Scan tech (na poprzednim Boschu też takie same objawy były). Odma czysta.
Masy silnika wszystkie wyczyszczone. Regulator ciśnienia paliwa sprawny.
Migadelko nie pokazuje błędów.
Auto ma LPG ale objawy dławienia takie same na PB jak i na gazie.
Czasem gdy zapalam na zimnym lub na lekko rozgrzanym to pojawia się taki objaw jakby auto nie paliło na jeden cylinder. Kompresja, świece i kable oczywiście w porządku. Po chwili ustaje.
Wcześniej zanim się takie problemy z autem zaczęły wywalał komp błąd lambdy 212 i 232. Byłem z tym (z lambda) w Fugazi w Krakowie i chłopy zarzekaly się że lambda jest sprawna.
Oczywiście odprawiałem magię związana z odpinaniem wtyczki silnika krokowego i przeplywki i za każdym razem silnik reagował na brak tych elementów więc komputer je widzi.
Pomóżcie proszę - co jeszcze sprawdzic.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Mam podobne objawy. Jutro wymieniam czujnik położenia wału. Jak nie zapomnę to dam znać. Mój przewód od czujnika ma mocno popękaną izolację a jest ekranowany więc mam nadzieję że to będzie to.
0 x
pala127
Posty: 7
Rejestracja: 08 stycznia 2021, 10:09

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pala127 »

Mój poprzedni czujnik był dokładnie taki sam. Spękana izolacja. Nie chce Cię straszyć ale wymiana nie dała nic. Natomiast na pewno nie zaszkodziła.
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Co to znaczy, że regulator ciśnienia sprawny? Podpiąłeś manometr i sprawdziłeś ciśnienie na listwie?
To raz. Dwa, miałem przypadek, że nowy czujnik położenia wału był uszkodzony. Optymalnie byłoby podłączyć oscyloskop lub podmienić na taki z poprawnie pracującego auta.
To samo polecam z krokowcem. Samo czyszczenie nie naprawia:(
Rozumiem, że nie każdy ma o-skop w domu :)
1 x
Obrazek
pala127
Posty: 7
Rejestracja: 08 stycznia 2021, 10:09

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pala127 »

Regulator sprawdzałem tylko tak czy nie pluje paliwem po ściągnięciu wężyka i czy nie czuć parów benzyny. A więc organoleptycznie.
Czujnik sprawdzę, ale wydaje się być sprawny. Poprzedni w sumie też byl tylko miał zjedzona izolacje.
Krokowca podmienialem. Tyle że ten na który podmienialem byl niesprawny. Silnik trzymał obroty bardzo niskie a po dodaniu gazu 1500 z niewielkim wahaniem i już tak zostawało. A na moim schodzi ponizej 1000 i generalnie je trzyma dopóki go ww. niemoc nie dopadnie.
Silnik chinczyk kupić czy szukać używki Boscha ? Cena nowego Boscha zabija. Nie mam skąd podmienić sprawnego krokowca, bo ten co miałem od kumpla okazał się być niesprawnym. Nie - nie jeździł na nim miał go w pudle z czesciami. Problem w tym że usterka nie występuje ciągle więc z "pożyczonym" silnikiem muszę pojeździć pare dni.
A oscyloskop mam akurat jak załatwić - jakie mają być wskazania ? Czego szukać w wykresie ? (Oscyloskop ma kolega elektronik ja jestem laikiem).
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

U mnie działo się niemal identycznie. Też , tak jak ty leciałem po kolei z wymianą i sprawdzeniem tego co podajesz. Problem rozwiązała ( o dziwo) wymiana czujnika położenia przepustnicy.
P.S Silnik jaki mam o B234F
0 x
pala127
Posty: 7
Rejestracja: 08 stycznia 2021, 10:09

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pala127 »

TPS mam podmieniony z całą kompletna przepustnica. Stary też był sprawny. Mało tego przemierzyłem go miernikiem i styka jak trzeba.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Przychodzi mi do głowy wyciek gazu z reduktora przez przewód podciśnienia. Wtedy przy pracy na benzynie silnik będzie chodził na dwóch paliwach i miał za bogato, a na gazie na jednym paliwie, ale też za bogato o niezamawianą ilość gazu z wężyka podciśnienia.
Zaciśnij czymś wężyk kolektor - reduktor, jak się poprawi masz winnego. Żeby było dokładniej zdejmujesz wężyk, zaślepiasz otwór po stronie kolektora, koniec wężyka wkładasz do szklanki z wodą. Jak lecą bąble masz winnego.

Druga opcja to padnięty krokowy. To nie zdarza się często, ale nie jest niemożliwe.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Przewód czujnika położenia wału w części ogóle nie miał już izolacji. Przy deszczu był problem z przerywaniem. Wczoraj dwa razy mi zgasł jak wracałem z pracy. Dzisiaj było sucho i było ok więc chyba to to. Dzisiaj założyłem nowy czujnik z przewodem. Czekam na deszcz.
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 945 B200FT 1996r. Traci wolne obroty

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Można jeszcze sprawdzić, czy w ogóle do krokowego dochodzi prund. U mnie była zerwana wiązka...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ