B230E vs B230F

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Jakie są różnice w obu silnikach. Tak wiem o innym systemie wtrysku benzyny, ale nie o to bardziej mi chodzi.
Jak wygląda codzienne użytkowanie obu silników? Czy występują w różnych wersjach KM ? LPG nie planuję.
Czy wersja 130/131KM jest tylko w B230E czy też w F?
Dół silnika jest ten sam? Głowica?

Z góry dziękuję za odpowiedź
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Milco
Posty: 216
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Milco »

AOW pisze:Jakie są różnice w obu silnikach. Tak wiem o innym systemie wtrysku benzyny, ale nie o to bardziej mi chodzi.
Jak wygląda codzienne użytkowanie obu silników? Czy występują w różnych wersjach KM ? LPG nie planuję.
Czy wersja 130/131KM jest tylko w B230E czy też w F?
Dół silnika jest ten sam? Głowica?

Z góry dziękuję za odpowiedź
Na pewno inne wałki.
Więcej może znajdziesz tutaj:
https://www.myvolvolibrary.info/Tech_fi ... Pocket.pdf

https://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=20080
2 x
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Milco, czytałem już coś w necie, między innymi na stronie którą podałeś. Częściowo wyjaśniłem sobie parę rzeczy jeśli chodzi o podzespoły. A co z że stroną użytkową?
Dziękuję
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

B230E ma wyższy niż F stopień sprężania mieszanki a tym samym dłuższy czas otwarcia zaworów ssących oraz stabilniejszy w ładunku niż F dolot.
E jako wtrysk mechaniczny nie ma sterowania przy pomocy ECU. Diagnozuje się go tylko nieco szybciej.
E to duży skok tłoka oraz cienkie korbowody w porównaniu do F.
Oba bezkolizyjne.
Do stabilnego działania LPG lepiej nadaje się F.

Więcej szczegółów np o średnicy czopów WK i ich podparcia (jak Cie interesuje) znajdziesz w dzuglach.

**szkoła Krakowska stoi w sprzeczności ze szkołą Warszawską odnośnie obsługi i eksploatacji systemu k-jeta.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Sinuspi pisze: ...**szkoła Krakowska stoi w sprzeczności ze szkołą Warszawską odnośnie obsługi i eksploatacji systemu k-jeta.
dzięki za informacje, a co masz na myśli z tymi szkołami?
Co byś dodał odnośnie K-jetronic ? Czy on występował w różnych mocach czy tylko na 131KM?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

AOW pisze:
Sinuspi pisze: ...**szkoła Krakowska stoi w sprzeczności ze szkołą Warszawską odnośnie obsługi i eksploatacji systemu k-jeta.
dzięki za informacje, a co masz na myśli z tymi szkołami?
Co byś dodał odnośnie K-jetronic ? Czy on występował w różnych mocach czy tylko na 131KM?
Jedna ze szkół powiada, że to m.in nieekonomiczny, pracochłonny diagnostyce i naprawie system zasilania. Jest tu trochę racji odnośnie nakładu pracy i dużej staranności w obsłudze, natomiast druga twierdzi, że odpowiednio traktowany jest pancerny.
Moc silnika z wynika z jego rozwiązań konstrukcyjnych.
A Ty co znalazłeś na ten temat ?
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Może mu inaczej powiedz - mało kto dzisiaj K-Jeta ogarnia, bo nawet za czasów jego świetności go w Boschu traktowali jak trędowate dziecko. I tu leży największy problem, to precyzyjne urządzenie, wymagające konkretnych ciśnień etc., jeśli trafi w ręce melepetów, to umarł w butach.
Przejeździłem na KE(III) z LPG parę dobrych lat, nie miałem problemów. Auto sprzedałem, mechanik kupującego wybuchnął K-Jeta w czasie drugiej próby uruchamiania/regulowania.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Sinuspi. Poszperałem po różnych grupach, w Anglii, Australii, USA i znalazłem podobne informacje o których napisałeś. Z Twojego podpisu wnioskuję, że masz wiedze na temat. K-Jetronic. Muszę zapytać moich obecnych mechaników co o tym sądzą, gdyż w większości przypadków będą serwisować cokolwiek kupię. ;)
Czy bać się tego systemu w aucie z 90'? Obstawiam że będę szukać. 740 90-91' w benzynie N/A czyli mam do wyboru B230E albo B230F - na Turbo bądź 16V raczej mi nie starczy. Więc szukać będę czegoś co jako-tako się odpycha... Standardowy B230E jednak chyba będzie szybszy niż B230F nie? Tu pytanie. Czy B..F był w 740 w wersji 130/131KM czy dopiero od 940 był dostępny?
Aha jazda 90% w mieście, wiec różnica 1-1,5litra mnie nie interesuje. B200x mnie nie interesuje za bardzo :)
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:Może mu inaczej powiedz - mało kto dzisiaj K-Jeta ogarnia, bo nawet za czasów jego świetności go w Boschu traktowali jak trędowate dziecko. I tu leży największy problem, to precyzyjne urządzenie, wymagające konkretnych ciśnień etc., jeśli trafi w ręce melepetów, to umarł w butach.
Przejeździłem na KE(III) z LPG parę dobrych lat, nie miałem problemów. Auto sprzedałem, mechanik kupującego wybuchnął K-Jeta w czasie drugiej próby uruchamiania/regulowania.
Tak, niektórzy "boją się" tegoż zasilania silnika paliwem, bo np czytają główiane fora Yntyrnetofe a tam piszą przeważnie malkontenci, którzy coś zawsze od siebie dołożą i przekręcą bo nie wiedzą: o co chodzi ale i tak piszą...(i w dodatku bez gramatyki i interpunkcji :lol: ) i zapewne powoduje to nabranie uprzedzeń do tego systemu co dalej przekłada się na zniechęcenie w jego serwisowaniu przez wielu Mechaników i Klientów tych Mechaników.
Ów WC-kiblotrotronic był i jest ogarniany w wielu pojazdach epokowych. np ? Porche :) i nie ma z tym problemu.
Zgadzam się z Tobą, że po rękach melepetów tudzież wirtuozów śrubokrętów, którzy nie wiedzą czym i jak to zdiagnozować a przede wszystkim nie znają zasady jego działania jest sporo do roboty, ALE zadbany system działa wiele, wiele lat bez zarzutu.
KE jeszcze jakoś znosił LPG ale D ; K-jet nie jest do tego przystosowany z racji jego konstrukcji i działania.
Ja lubię dzieci (bez ówczesnych podtekstów :D ) i ogarniam w miarę poprawnie oba systemy, ale z k-jetusia mam większą satysfakcję.
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: B230E vs B230F

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

AOW pisze:Sinuspi. Poszperałem po różnych grupach, w Anglii, Australii, USA i znalazłem podobne informacje o których napisałeś. Z Twojego podpisu wnioskuję, że masz wiedze na temat. K-Jetronic. Muszę zapytać moich obecnych mechaników co o tym sądzą, gdyż w większości przypadków będą serwisować cokolwiek kupię. ;)
Czy bać się tego systemu w aucie z 90'? Obstawiam że będę szukać. 740 90-91' w benzynie N/A czyli mam do wyboru B230E albo B230F - na Turbo bądź 16V raczej mi nie starczy. Więc szukać będę czegoś co jako-tako się odpycha... Standardowy B230E jednak chyba będzie szybszy niż B230F nie? Tu pytanie. Czy B..F był w 740 w wersji 130/131KM czy dopiero od 940 był dostępny?
Aha jazda 90% w mieście, wiec różnica 1-1,5litra mnie nie interesuje. B200x mnie nie interesuje za bardzo :)
Może nie tak. Powiem że się jedynie orientuje w D-jetcie, K-jetcie i LH.
K-jet z LPG albo bardzo długo nie odpalany - tak można mieć duże obawy. Jak znajdziesz K-Jeta w 740 po lifcie belgijskim to jest to ewenement, gdyż to export do Polski albo z rynku Belgijskiego lub Francuskiego lub 940 MK I i dlatego masz duże szanse że nie trafisz K-Jeta.
Możesz usłyszeć o modyfikacji K-Jeta przez "K-jet Killers" ew zmiany zasilania na LH, bo takie rzeczy się odbywają.
Nie wiem, nie wykonywałem pomiarów, który jest szybszy, bo to taki trochę wyścig tetryków chyba. Na pewno K-Jet ma lepsze zasilenie (bez odczuwalnych bezwładności ładunku) niż komp z rura i drutem lecz okupione jest to nieco większym zużyciem paliwa niż w F ale jak wspomniałem ten komp z drutem w rurze jest prosty do diagnostyki i obsługi. Oczywiście bywają tacy co bez OBD i kompa nie wiedzą od czego zacząć.
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ