Jakie są różnice w obu silnikach. Tak wiem o innym systemie wtrysku benzyny, ale nie o to bardziej mi chodzi.
Jak wygląda codzienne użytkowanie obu silników? Czy występują w różnych wersjach KM ? LPG nie planuję.
Czy wersja 130/131KM jest tylko w B230E czy też w F?
Dół silnika jest ten sam? Głowica?
Z góry dziękuję za odpowiedź
B230E vs B230F
B230E vs B230F
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: B230E vs B230F
Na pewno inne wałki.AOW pisze:Jakie są różnice w obu silnikach. Tak wiem o innym systemie wtrysku benzyny, ale nie o to bardziej mi chodzi.
Jak wygląda codzienne użytkowanie obu silników? Czy występują w różnych wersjach KM ? LPG nie planuję.
Czy wersja 130/131KM jest tylko w B230E czy też w F?
Dół silnika jest ten sam? Głowica?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Więcej może znajdziesz tutaj:
https://www.myvolvolibrary.info/Tech_fi ... Pocket.pdf
https://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=20080
2 x
Re: B230E vs B230F
Milco, czytałem już coś w necie, między innymi na stronie którą podałeś. Częściowo wyjaśniłem sobie parę rzeczy jeśli chodzi o podzespoły. A co z że stroną użytkową?
Dziękuję
Dziękuję
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: B230E vs B230F
B230E ma wyższy niż F stopień sprężania mieszanki a tym samym dłuższy czas otwarcia zaworów ssących oraz stabilniejszy w ładunku niż F dolot.
E jako wtrysk mechaniczny nie ma sterowania przy pomocy ECU. Diagnozuje się go tylko nieco szybciej.
E to duży skok tłoka oraz cienkie korbowody w porównaniu do F.
Oba bezkolizyjne.
Do stabilnego działania LPG lepiej nadaje się F.
Więcej szczegółów np o średnicy czopów WK i ich podparcia (jak Cie interesuje) znajdziesz w dzuglach.
**szkoła Krakowska stoi w sprzeczności ze szkołą Warszawską odnośnie obsługi i eksploatacji systemu k-jeta.
E jako wtrysk mechaniczny nie ma sterowania przy pomocy ECU. Diagnozuje się go tylko nieco szybciej.
E to duży skok tłoka oraz cienkie korbowody w porównaniu do F.
Oba bezkolizyjne.
Do stabilnego działania LPG lepiej nadaje się F.
Więcej szczegółów np o średnicy czopów WK i ich podparcia (jak Cie interesuje) znajdziesz w dzuglach.
**szkoła Krakowska stoi w sprzeczności ze szkołą Warszawską odnośnie obsługi i eksploatacji systemu k-jeta.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: B230E vs B230F
dzięki za informacje, a co masz na myśli z tymi szkołami?Sinuspi pisze: ...**szkoła Krakowska stoi w sprzeczności ze szkołą Warszawską odnośnie obsługi i eksploatacji systemu k-jeta.
Co byś dodał odnośnie K-jetronic ? Czy on występował w różnych mocach czy tylko na 131KM?
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: B230E vs B230F
Jedna ze szkół powiada, że to m.in nieekonomiczny, pracochłonny diagnostyce i naprawie system zasilania. Jest tu trochę racji odnośnie nakładu pracy i dużej staranności w obsłudze, natomiast druga twierdzi, że odpowiednio traktowany jest pancerny.AOW pisze:dzięki za informacje, a co masz na myśli z tymi szkołami?Sinuspi pisze: ...**szkoła Krakowska stoi w sprzeczności ze szkołą Warszawską odnośnie obsługi i eksploatacji systemu k-jeta.
Co byś dodał odnośnie K-jetronic ? Czy on występował w różnych mocach czy tylko na 131KM?
Moc silnika z wynika z jego rozwiązań konstrukcyjnych.
A Ty co znalazłeś na ten temat ?
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: B230E vs B230F
Może mu inaczej powiedz - mało kto dzisiaj K-Jeta ogarnia, bo nawet za czasów jego świetności go w Boschu traktowali jak trędowate dziecko. I tu leży największy problem, to precyzyjne urządzenie, wymagające konkretnych ciśnień etc., jeśli trafi w ręce melepetów, to umarł w butach.
Przejeździłem na KE(III) z LPG parę dobrych lat, nie miałem problemów. Auto sprzedałem, mechanik kupującego wybuchnął K-Jeta w czasie drugiej próby uruchamiania/regulowania.
Przejeździłem na KE(III) z LPG parę dobrych lat, nie miałem problemów. Auto sprzedałem, mechanik kupującego wybuchnął K-Jeta w czasie drugiej próby uruchamiania/regulowania.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: B230E vs B230F
Sinuspi. Poszperałem po różnych grupach, w Anglii, Australii, USA i znalazłem podobne informacje o których napisałeś. Z Twojego podpisu wnioskuję, że masz wiedze na temat. K-Jetronic. Muszę zapytać moich obecnych mechaników co o tym sądzą, gdyż w większości przypadków będą serwisować cokolwiek kupię.
Czy bać się tego systemu w aucie z 90'? Obstawiam że będę szukać. 740 90-91' w benzynie N/A czyli mam do wyboru B230E albo B230F - na Turbo bądź 16V raczej mi nie starczy. Więc szukać będę czegoś co jako-tako się odpycha... Standardowy B230E jednak chyba będzie szybszy niż B230F nie? Tu pytanie. Czy B..F był w 740 w wersji 130/131KM czy dopiero od 940 był dostępny?
Aha jazda 90% w mieście, wiec różnica 1-1,5litra mnie nie interesuje. B200x mnie nie interesuje za bardzo
Czy bać się tego systemu w aucie z 90'? Obstawiam że będę szukać. 740 90-91' w benzynie N/A czyli mam do wyboru B230E albo B230F - na Turbo bądź 16V raczej mi nie starczy. Więc szukać będę czegoś co jako-tako się odpycha... Standardowy B230E jednak chyba będzie szybszy niż B230F nie? Tu pytanie. Czy B..F był w 740 w wersji 130/131KM czy dopiero od 940 był dostępny?
Aha jazda 90% w mieście, wiec różnica 1-1,5litra mnie nie interesuje. B200x mnie nie interesuje za bardzo
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: B230E vs B230F
Tak, niektórzy "boją się" tegoż zasilania silnika paliwem, bo np czytają główiane fora Yntyrnetofe a tam piszą przeważnie malkontenci, którzy coś zawsze od siebie dołożą i przekręcą bo nie wiedzą: o co chodzi ale i tak piszą...(i w dodatku bez gramatyki i interpunkcji ) i zapewne powoduje to nabranie uprzedzeń do tego systemu co dalej przekłada się na zniechęcenie w jego serwisowaniu przez wielu Mechaników i Klientów tych Mechaników.bnw pisze:Może mu inaczej powiedz - mało kto dzisiaj K-Jeta ogarnia, bo nawet za czasów jego świetności go w Boschu traktowali jak trędowate dziecko. I tu leży największy problem, to precyzyjne urządzenie, wymagające konkretnych ciśnień etc., jeśli trafi w ręce melepetów, to umarł w butach.
Przejeździłem na KE(III) z LPG parę dobrych lat, nie miałem problemów. Auto sprzedałem, mechanik kupującego wybuchnął K-Jeta w czasie drugiej próby uruchamiania/regulowania.
Ów WC-kiblotrotronic był i jest ogarniany w wielu pojazdach epokowych. np ? Porche i nie ma z tym problemu.
Zgadzam się z Tobą, że po rękach melepetów tudzież wirtuozów śrubokrętów, którzy nie wiedzą czym i jak to zdiagnozować a przede wszystkim nie znają zasady jego działania jest sporo do roboty, ALE zadbany system działa wiele, wiele lat bez zarzutu.
KE jeszcze jakoś znosił LPG ale D ; K-jet nie jest do tego przystosowany z racji jego konstrukcji i działania.
Ja lubię dzieci (bez ówczesnych podtekstów ) i ogarniam w miarę poprawnie oba systemy, ale z k-jetusia mam większą satysfakcję.
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: B230E vs B230F
Może nie tak. Powiem że się jedynie orientuje w D-jetcie, K-jetcie i LH.AOW pisze:Sinuspi. Poszperałem po różnych grupach, w Anglii, Australii, USA i znalazłem podobne informacje o których napisałeś. Z Twojego podpisu wnioskuję, że masz wiedze na temat. K-Jetronic. Muszę zapytać moich obecnych mechaników co o tym sądzą, gdyż w większości przypadków będą serwisować cokolwiek kupię.
Czy bać się tego systemu w aucie z 90'? Obstawiam że będę szukać. 740 90-91' w benzynie N/A czyli mam do wyboru B230E albo B230F - na Turbo bądź 16V raczej mi nie starczy. Więc szukać będę czegoś co jako-tako się odpycha... Standardowy B230E jednak chyba będzie szybszy niż B230F nie? Tu pytanie. Czy B..F był w 740 w wersji 130/131KM czy dopiero od 940 był dostępny?
Aha jazda 90% w mieście, wiec różnica 1-1,5litra mnie nie interesuje. B200x mnie nie interesuje za bardzo
K-jet z LPG albo bardzo długo nie odpalany - tak można mieć duże obawy. Jak znajdziesz K-Jeta w 740 po lifcie belgijskim to jest to ewenement, gdyż to export do Polski albo z rynku Belgijskiego lub Francuskiego lub 940 MK I i dlatego masz duże szanse że nie trafisz K-Jeta.
Możesz usłyszeć o modyfikacji K-Jeta przez "K-jet Killers" ew zmiany zasilania na LH, bo takie rzeczy się odbywają.
Nie wiem, nie wykonywałem pomiarów, który jest szybszy, bo to taki trochę wyścig tetryków chyba. Na pewno K-Jet ma lepsze zasilenie (bez odczuwalnych bezwładności ładunku) niż komp z rura i drutem lecz okupione jest to nieco większym zużyciem paliwa niż w F ale jak wspomniałem ten komp z drutem w rurze jest prosty do diagnostyki i obsługi. Oczywiście bywają tacy co bez OBD i kompa nie wiedzą od czego zacząć.
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego