Volvo 740 ciężko odpala na zimnym

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
dzikus_rwd
Posty: 14
Rejestracja: 25 kwietnia 2018, 23:24

Volvo 740 ciężko odpala na zimnym

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dzikus_rwd »

Witam mam problem z pacjentem Volvo 740, b230f 1990 rok. Świeże przewody, świece, wszystko robione na bieżąco. Samochód bardzo ciężko pali na zimnym, trzeba go długo kręcić parę razy po czym odpala i po 2 sekundach gaśnie, jak już załapie to przez parę minut nie można dodać gazu bo zgaśnie. gdy się rozgrzeje to wszystko chodzi normalnie nie odczuwam przerywania w trakcie jazdy ani spadku mocy, chociaż na ciepłym też nie pali zawsze '' na dotyk ''. Słychać pompkę że podaje, w co celować? Migaczka pokazuje błąd czujnika temperatury chociaż był wymieniany jakiś czas temu, na wypiętym czujniku także jest ten sam problem.
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Czujnik temperatury to może być trop, wymieniany był ten od kompa czy od zegarów bo są dwa? Druga kwestia czy wymieniony był na właściwy bo z tego co pamiętam były 4 rodzaje choć organoleptycznie wyglądały tak samo miały inną charakterystykę. Miałem podobny problem po wymianie głowicy na 531, po podmianie na czujniki z starej głowicy 530 jak ręką odjął, palił od strzała i od razu szło jechać
0 x
dzikus_rwd
Posty: 14
Rejestracja: 25 kwietnia 2018, 23:24

Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dzikus_rwd »

Były wymieniane obydwa, tylko który jest który to zmienię ten do ECU i gdzie mogę znaleźć parametry żeby dobrać odpowiedni? Nie wiem czy dobrze kojarzę ale chyba ten z niebieską wtyką co do niego jest trudny dostęp jest od ECU.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

To, że czujnik był wymieniony nie oznacza, że jest dobry.
Nieszczelny dolot potrafi dawać podobne objawy.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal pisze:To, że czujnik był wymieniony nie oznacza, że jest dobry.
Nieszczelny dolot potrafi dawać podobne objawy.
Do auta jest zamontowana LPG a to podwaja możliwość nakładania się sygnałów. Można jedynie zgadywać.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
dzikus_rwd
Posty: 14
Rejestracja: 25 kwietnia 2018, 23:24

Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dzikus_rwd »

Nie widzę tutaj zależności na LPG nawet jak jest zimno odpala bez zarzutu i chodzi dobrze na benzynie również poza zimnym startem, przecież Gazunek nie miesza się do czujnika, ma swój w parowniku
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Czujnik temperatury w reduktorze jest tylko do przełączania z benzyny na gaz. A skoro jest gaz, to w grę może jeszcze wchodzić puszczanie gazu w dolot przez wężyk podciśnienia.

Gaz miesza się do czujnika "benzynowego" o tyle, że z niego korzysta:) Sterownik gazowy (mówimy o IV gen.) jest tylko interfejsem między sterownikiem benzynowym a wtryskiwaczami gazu, pracą na gazie tak naprawdę steruje ecu benzynowe, a ono korzysta z czujnika w głowicy.
Ale skoro na gazie odpala normalnie czujnik powinien być raczej w porządku, sprawdziłbym ten wypływ gazu przez wężyk podciśnienia. Jeżeli masz nieszczelną membranę w reduktorze, wtedy odpalając na benzynie robisz to na dwóch paliwach i może być za bogato, zaś jeśli uruchamiasz silnik na gazie, może być ok. Problem będzie dotąd, aż nie wypali się gaz z reduktora, a to może trochę potrwać.
To tylko hipoteza, ale łatwa do sprawdzenia. Szklanka, woda, wężyk.
0 x
ODPOWIEDZ