Volvo 740 ciężko odpala na zimnym
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 kwietnia 2018, 23:24
Volvo 740 ciężko odpala na zimnym
Witam mam problem z pacjentem Volvo 740, b230f 1990 rok. Świeże przewody, świece, wszystko robione na bieżąco. Samochód bardzo ciężko pali na zimnym, trzeba go długo kręcić parę razy po czym odpala i po 2 sekundach gaśnie, jak już załapie to przez parę minut nie można dodać gazu bo zgaśnie. gdy się rozgrzeje to wszystko chodzi normalnie nie odczuwam przerywania w trakcie jazdy ani spadku mocy, chociaż na ciepłym też nie pali zawsze '' na dotyk ''. Słychać pompkę że podaje, w co celować? Migaczka pokazuje błąd czujnika temperatury chociaż był wymieniany jakiś czas temu, na wypiętym czujniku także jest ten sam problem.
0 x
Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym
Czujnik temperatury to może być trop, wymieniany był ten od kompa czy od zegarów bo są dwa? Druga kwestia czy wymieniony był na właściwy bo z tego co pamiętam były 4 rodzaje choć organoleptycznie wyglądały tak samo miały inną charakterystykę. Miałem podobny problem po wymianie głowicy na 531, po podmianie na czujniki z starej głowicy 530 jak ręką odjął, palił od strzała i od razu szło jechać
0 x
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 kwietnia 2018, 23:24
Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym
Były wymieniane obydwa, tylko który jest który to zmienię ten do ECU i gdzie mogę znaleźć parametry żeby dobrać odpowiedni? Nie wiem czy dobrze kojarzę ale chyba ten z niebieską wtyką co do niego jest trudny dostęp jest od ECU.
0 x
Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym
To, że czujnik był wymieniony nie oznacza, że jest dobry.
Nieszczelny dolot potrafi dawać podobne objawy.
Nieszczelny dolot potrafi dawać podobne objawy.
0 x
Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym
Do auta jest zamontowana LPG a to podwaja możliwość nakładania się sygnałów. Można jedynie zgadywać.fonderal pisze:To, że czujnik był wymieniony nie oznacza, że jest dobry.
Nieszczelny dolot potrafi dawać podobne objawy.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 kwietnia 2018, 23:24
Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym
Nie widzę tutaj zależności na LPG nawet jak jest zimno odpala bez zarzutu i chodzi dobrze na benzynie również poza zimnym startem, przecież Gazunek nie miesza się do czujnika, ma swój w parowniku
0 x
Re: Volvo 740 ciężko odpala na zimnym
Czujnik temperatury w reduktorze jest tylko do przełączania z benzyny na gaz. A skoro jest gaz, to w grę może jeszcze wchodzić puszczanie gazu w dolot przez wężyk podciśnienia.
Gaz miesza się do czujnika "benzynowego" o tyle, że z niego korzysta:) Sterownik gazowy (mówimy o IV gen.) jest tylko interfejsem między sterownikiem benzynowym a wtryskiwaczami gazu, pracą na gazie tak naprawdę steruje ecu benzynowe, a ono korzysta z czujnika w głowicy.
Ale skoro na gazie odpala normalnie czujnik powinien być raczej w porządku, sprawdziłbym ten wypływ gazu przez wężyk podciśnienia. Jeżeli masz nieszczelną membranę w reduktorze, wtedy odpalając na benzynie robisz to na dwóch paliwach i może być za bogato, zaś jeśli uruchamiasz silnik na gazie, może być ok. Problem będzie dotąd, aż nie wypali się gaz z reduktora, a to może trochę potrwać.
To tylko hipoteza, ale łatwa do sprawdzenia. Szklanka, woda, wężyk.
Gaz miesza się do czujnika "benzynowego" o tyle, że z niego korzysta:) Sterownik gazowy (mówimy o IV gen.) jest tylko interfejsem między sterownikiem benzynowym a wtryskiwaczami gazu, pracą na gazie tak naprawdę steruje ecu benzynowe, a ono korzysta z czujnika w głowicy.
Ale skoro na gazie odpala normalnie czujnik powinien być raczej w porządku, sprawdziłbym ten wypływ gazu przez wężyk podciśnienia. Jeżeli masz nieszczelną membranę w reduktorze, wtedy odpalając na benzynie robisz to na dwóch paliwach i może być za bogato, zaś jeśli uruchamiasz silnik na gazie, może być ok. Problem będzie dotąd, aż nie wypali się gaz z reduktora, a to może trochę potrwać.
To tylko hipoteza, ale łatwa do sprawdzenia. Szklanka, woda, wężyk.
0 x