Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

dom?n pisze:Nikt tu nie poruszył tej kwestii, a należy to też wziąć pod uwagę: rejestracja na żółte blachy, to koszt ponad 1000zł, którego potem można nie odzyskać przy odsprzedaży auta.

Chyba, że auto kupujesz z zagranicy - wtedy przy cegłach, które zazwyczaj mają 2.3 (albo i więcej) koszta akcyzy etc. są porównywalne, bądź większe, niż koszta ekspertyzy.

U mnie wyglądało to tak: rejestracja 202,50 + przegląd 306 + zwolnienie z akcyzy 17 + 738 ekspertyza. Razem 1263zł 50 gr.
W wersji na białe: rejestracja 202,50 + przegląd 99 + akcyza ok. 1380 (18.6% z kosztów auta wynoszących 1650 E, kurs 4.5)+ pewnie jeszcze coś (pewnie np. tłumaczenie dokumentów). To już jest prawie 1700 PLN. 760, 2.8 benzyna, 1987 rok.
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1234
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

No dobra, a co ze zmianami i dodatkami w samochodzie na żółtych? Mam na myśli :

A) seryjna klima, jakieś dodatki wymagające sporych zmian pod maską i ogólnie dodatki zmieniające znacząca elementy samochodu (oczywiście wszystkie pochodzące lub dedykowane do 240)

B) bagażnik dachowy z namiotem, kołem zapasowym, zbiornikiem wody etc? Jak wyglada kwestia wyjmowanej zabudowy np w bagażniku pokroju wysuwanych półek, demontowalny lub wyciągalny w całości? Rzepy do zasłon "twardych" do okien? Ogólnie zmiany "wyprawowe" w wersji demontowalnej.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Oryginalne akcesoria to plus dodatni. Auto musi być oryginalne co go głównych podzespołów w 70 procentach. Zmiany odwracalne po rejestracji na żółte moim zdaniem są dopuszczalne.
1 x
lucash
Posty: 36
Rejestracja: 07 sierpnia 2017, 23:10
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: lucash »

Maciek4530 pisze:No dobra, a co ze zmianami i dodatkami w samochodzie na żółtych? Mam na myśli :

A) seryjna klima, jakieś dodatki wymagające sporych zmian pod maską i ogólnie dodatki zmieniające znacząca elementy samochodu (oczywiście wszystkie pochodzące lub dedykowane do 240)

B) bagażnik dachowy z namiotem, kołem zapasowym, zbiornikiem wody etc? Jak wyglada kwestia wyjmowanej zabudowy np w bagażniku pokroju wysuwanych półek, demontowalny lub wyciągalny w całości? Rzepy do zasłon "twardych" do okien? Ogólnie zmiany "wyprawowe" w wersji demontowalnej.
Najpierw żółte blachy apotem robisz co chcesz. Nikt tego nie sprawdza raczej. Poza tym zabudowa jest demontowalna. Wiem że z LPG nawet nie ma problemu.
1 x
Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 268
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bałuch 79 »

Od czego zacząć rejestracje na żółte blachy, jaka jest kolejność?
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1234
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

O to jak odkopane to jeszcze zapytam. Podobno w przypadku wypadku z mojej winy poniósł bym wysokie koszta... Prawda to? Wciąż się zastanawiam co z tym fantem zrobić. Wideorejestrator to swoją drogą planuje...
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Bałuch 79 pisze:Od czego zacząć rejestracje na żółte blachy, jaka jest kolejność?
Znajdź dobrego rzeczoznawcę. On wszystko zrobi za Ciebie. Z przygotowaną przez niego dokumentacją pójdziesz najpierw do konserwatora odpowiedniego dla miejsca Twojego zamieszkania, później na badanie techniczne i do urzędu po nowe tablice. Gotowe :)
1 x
kupczas
Posty: 149
Rejestracja: 10 lipca 2015, 05:00

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kupczas »

Maciek4530 pisze:O to jak odkopane to jeszcze zapytam. Podobno w przypadku wypadku z mojej winy poniósł bym wysokie koszta... Prawda to? Wciąż się zastanawiam co z tym fantem zrobić. Wideorejestrator to swoją drogą planuje...
Z zasady powinieneś odtworzyć zabytek do stanu pierwotnego dlatego lepiej żeby w Ciebie wjechali niż odwrotnie. A kamera to podstawa, też założyłem.
2 x
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

Od siebie dodam tylko tyle, że wymagane 30 lat w poszczególnych województwach liczy się od pierwszej rejestracji samochodu, a nie daty jego produkcji :evil:
Przymierzałem się właśnie do załatwiania żółtych blach, data produkcji 1991, ale pierwszej rejestracji dopiero - październik 1992. Niestety jeszcze niecałe dwa lata muszę czekać.
Chyba, że są różne zalecenia w województwach, bo to jest chyba w gestii konserwatora.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

pmiczka pisze:Od siebie dodam tylko tyle, że wymagane 30 lat w poszczególnych województwach liczy się od pierwszej rejestracji samochodu, a nie daty jego produkcji :evil:
Przymierzałem się właśnie do załatwiania żółtych blach, data produkcji 1991, ale pierwszej rejestracji dopiero - październik 1992. Niestety jeszcze niecałe dwa lata muszę czekać.
Chyba, że są różne zalecenia w województwach, bo to jest chyba w gestii konserwatora.
30 jest na razie tylko w kilku województwach. W większości nadal 25. Dzwoń do rzeczoznawcy na pewno będzie zorientowany.
0 x
ODPOWIEDZ