Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 656
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: bnw » 14 września 2020, 15:21

dom?n pisze:Nikt tu nie poruszył tej kwestii, a należy to też wziąć pod uwagę: rejestracja na żółte blachy, to koszt ponad 1000zł, którego potem można nie odzyskać przy odsprzedaży auta.



Chyba, że auto kupujesz z zagranicy - wtedy przy cegłach, które zazwyczaj mają 2.3 (albo i więcej) koszta akcyzy etc. są porównywalne, bądź większe, niż koszta ekspertyzy.

U mnie wyglądało to tak: rejestracja 202,50 + przegląd 306 + zwolnienie z akcyzy 17 + 738 ekspertyza. Razem 1263zł 50 gr.
W wersji na białe: rejestracja 202,50 + przegląd 99 + akcyza ok. 1380 (18.6% z kosztów auta wynoszących 1650 E, kurs 4.5)+ pewnie jeszcze coś (pewnie np. tłumaczenie dokumentów). To już jest prawie 1700 PLN. 760, 2.8 benzyna, 1987 rok.
3 x
Jest:
'91 965 B204FT, 89 765 D24TIC, '87 764 B280F
'02 A2 1.4 TDi, '01 Grand Cherokee 4.7 PT, '00 A8 2.8 quattro, '92 Passat 1.8, '92 Discovery 3.5 V8i, '87 Grand Marquis LS Colony Park 5.0 V8 EFI
Było:
'91 964 3.0, '90 100 C3 2.3, '88 Terrano 2.4

Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 499
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: Maciek4530 » 17 września 2020, 15:24

No dobra, a co ze zmianami i dodatkami w samochodzie na żółtych? Mam na myśli :

A) seryjna klima, jakieś dodatki wymagające sporych zmian pod maską i ogólnie dodatki zmieniające znacząca elementy samochodu (oczywiście wszystkie pochodzące lub dedykowane do 240)

B) bagażnik dachowy z namiotem, kołem zapasowym, zbiornikiem wody etc? Jak wyglada kwestia wyjmowanej zabudowy np w bagażniku pokroju wysuwanych półek, demontowalny lub wyciągalny w całości? Rzepy do zasłon "twardych" do okien? Ogólnie zmiany "wyprawowe" w wersji demontowalnej.
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3203
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: endriugto » 17 września 2020, 19:38

Oryginalne akcesoria to plus dodatni. Auto musi być oryginalne co go głównych podzespołów w 70 procentach. Zmiany odwracalne po rejestracji na żółte moim zdaniem są dopuszczalne.
1 x

lucash
Posty: 30
Rejestracja: 07 sierpnia 2017, 23:10
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: lucash » 17 września 2020, 22:03

Maciek4530 pisze:No dobra, a co ze zmianami i dodatkami w samochodzie na żółtych? Mam na myśli :

A) seryjna klima, jakieś dodatki wymagające sporych zmian pod maską i ogólnie dodatki zmieniające znacząca elementy samochodu (oczywiście wszystkie pochodzące lub dedykowane do 240)

B) bagażnik dachowy z namiotem, kołem zapasowym, zbiornikiem wody etc? Jak wyglada kwestia wyjmowanej zabudowy np w bagażniku pokroju wysuwanych półek, demontowalny lub wyciągalny w całości? Rzepy do zasłon "twardych" do okien? Ogólnie zmiany "wyprawowe" w wersji demontowalnej.

Najpierw żółte blachy apotem robisz co chcesz. Nikt tego nie sprawdza raczej. Poza tym zabudowa jest demontowalna. Wiem że z LPG nawet nie ma problemu.
1 x

Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 190
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontaktowanie:

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: Bałuch 79 » 18 października 2020, 15:53

Od czego zacząć rejestracje na żółte blachy, jaka jest kolejność?
0 x

Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 499
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: Maciek4530 » 18 października 2020, 16:01

O to jak odkopane to jeszcze zapytam. Podobno w przypadku wypadku z mojej winy poniósł bym wysokie koszta... Prawda to? Wciąż się zastanawiam co z tym fantem zrobić. Wideorejestrator to swoją drogą planuje...
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3203
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: endriugto » 19 października 2020, 21:49

Bałuch 79 pisze:Od czego zacząć rejestracje na żółte blachy, jaka jest kolejność?

Znajdź dobrego rzeczoznawcę. On wszystko zrobi za Ciebie. Z przygotowaną przez niego dokumentacją pójdziesz najpierw do konserwatora odpowiedniego dla miejsca Twojego zamieszkania, później na badanie techniczne i do urzędu po nowe tablice. Gotowe :)
1 x

kupczas
Posty: 136
Rejestracja: 10 lipca 2015, 05:00

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: kupczas » 20 października 2020, 10:04

Maciek4530 pisze:O to jak odkopane to jeszcze zapytam. Podobno w przypadku wypadku z mojej winy poniósł bym wysokie koszta... Prawda to? Wciąż się zastanawiam co z tym fantem zrobić. Wideorejestrator to swoją drogą planuje...

Z zasady powinieneś odtworzyć zabytek do stanu pierwotnego dlatego lepiej żeby w Ciebie wjechali niż odwrotnie. A kamera to podstawa, też założyłem.
2 x

Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 47
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: pmiczka » 06 listopada 2020, 10:28

Od siebie dodam tylko tyle, że wymagane 30 lat w poszczególnych województwach liczy się od pierwszej rejestracji samochodu, a nie daty jego produkcji :evil:
Przymierzałem się właśnie do załatwiania żółtych blach, data produkcji 1991, ale pierwszej rejestracji dopiero - październik 1992. Niestety jeszcze niecałe dwa lata muszę czekać.
Chyba, że są różne zalecenia w województwach, bo to jest chyba w gestii konserwatora.
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3203
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: endriugto » 06 listopada 2020, 11:12

pmiczka pisze:Od siebie dodam tylko tyle, że wymagane 30 lat w poszczególnych województwach liczy się od pierwszej rejestracji samochodu, a nie daty jego produkcji :evil:
Przymierzałem się właśnie do załatwiania żółtych blach, data produkcji 1991, ale pierwszej rejestracji dopiero - październik 1992. Niestety jeszcze niecałe dwa lata muszę czekać.
Chyba, że są różne zalecenia w województwach, bo to jest chyba w gestii konserwatora.

30 jest na razie tylko w kilku województwach. W większości nadal 25. Dzwoń do rzeczoznawcy na pewno będzie zorientowany.
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości