Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
clarksontop
Posty: 817
Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
Lokalizacja: KRA

Żółte tablice i rejestracja na zabytek

Postautor: clarksontop » 11 września 2020, 20:55

Maciek4530 pisze:
MarcinS pisze:No sumka przekroczyła mój budżet dwukrotnie :? Jak będziesz wiedział co i jak z wozem daj znać :D Aż jestem ciekaw jak takie sprawy wyglądają w 700 :?:


I w takim przypadku juz powstaje dylemat czy nie starac sie o zolte tablice?
W razie szkody wieksza szansa na odzyskanie poniesionych kosztow.
0 x

Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 499
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 91' "RED245"

Postautor: Maciek4530 » 11 września 2020, 21:01

clarksontop pisze:
Maciek4530 pisze:
MarcinS pisze:No sumka przekroczyła mój budżet dwukrotnie :? Jak będziesz wiedział co i jak z wozem daj znać :D Aż jestem ciekaw jak takie sprawy wyglądają w 700 :?:


I w takim przypadku juz powstaje dylemat czy nie starac sie o zolte tablice?
W razie szkody wieksza szansa na odzyskanie poniesionych kosztow.


Właśnie dylemat mam. Planuje kiedyś rozpocząć jakiś temat co można zrobić by zwiększyć bezpieczeństwo wozu, zwiększyć jego wartość etc. (starając się ominąć właśnie żółte i ich obostrzenia...) :? Już pomijam że nie widzę czerwonego 240 na żółtych na daily :x
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3203
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 91' "RED245"

Postautor: endriugto » 11 września 2020, 21:46

Maciek4530 pisze:
clarksontop pisze:
Maciek4530 pisze:


I w takim przypadku juz powstaje dylemat czy nie starac sie o zolte tablice?
W razie szkody wieksza szansa na odzyskanie poniesionych kosztow.


Właśnie dylemat mam. Planuje kiedyś rozpocząć jakiś temat co można zrobić by zwiększyć bezpieczeństwo wozu, zwiększyć jego wartość etc. (starając się ominąć właśnie żółte i ich obostrzenia...) :? Już pomijam że nie widzę czerwonego 240 na żółtych na daily :x

Nie ma żadnych obostrzeń które by nam codzienne użytkowanie komplikowały. Wszystko to stereotypy jeszcze z poprzedniego ustroju.
Rób na żółte będziesz zadowolony. A i przybędzie +10 do prestiżu :lol:
1 x

Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 499
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 91' "RED245"

Postautor: Maciek4530 » 11 września 2020, 21:49

endriugto pisze:
Maciek4530 pisze:
clarksontop pisze:
I w takim przypadku juz powstaje dylemat czy nie starac sie o zolte tablice?
W razie szkody wieksza szansa na odzyskanie poniesionych kosztow.


Właśnie dylemat mam. Planuje kiedyś rozpocząć jakiś temat co można zrobić by zwiększyć bezpieczeństwo wozu, zwiększyć jego wartość etc. (starając się ominąć właśnie żółte i ich obostrzenia...) :? Już pomijam że nie widzę czerwonego 240 na żółtych na daily :x

Nie ma żadnych obostrzeń które by nam codzienne użytkowanie komplikowały. Wszystko to stereotypy jeszcze z poprzedniego ustroju.
Rób na żółte będziesz zadowolony. A i przybędzie +10 do prestiżu :lol:

A wyjazdy za granice? Jakiekolwiek "minusy" tego rozwiązania? Muszę się z tym wszystkim zapoznać bo wóz prócz bycia daily ma być też wozem na wycieczki poza granice PL (i mam nadzieję poza Europę w swoim czasie).
0 x

lucash
Posty: 30
Rejestracja: 07 sierpnia 2017, 23:10
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Volvo 240 91' "RED245"

Postautor: lucash » 11 września 2020, 22:01

Od kolegi koNik z innego forum ;)

"Żółte blachy mają wiele plusów a jeden zasadniczy - w przypadku np stłuczki z czyjejś winy ubezpieczyciel nie może Ci orzec całki - nie ma do tego prawa ponieważ to zabytek. Więc musi go naprawiać do pełnej sprawności niezależnie od kosztów. A w przypadku białych blach i takiego auta bardzo łatwo się wykpi tabelami że jest nic nie warte wbrew temu ile np kosztują takie egzemplarze. Unikasz kopania się z koniem i zazwyczaj bardzo dobrze na tym wychodzisz zamiast bardzo zle. Do tego dochodzi naprawdę tanie OC rzędu 200-300zl/rok. No i brak przegladow. Ogólnie nie ma się czego bac poza tym jak ktoś bardzo chce to można zawsze wykreślić wpis ale to nonsens.W dodatku jak jeździsz po miastach europejskich gdzie jest eko-zona to bardzo często na zoltych taflach ona nie obowiązuje. Np tak jest w Berlinie - wjeżdżasz i to bez jakiejkolwiek naklejki do samego centrum."
1 x

Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 499
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 91' "RED245"

Postautor: Maciek4530 » 11 września 2020, 23:03

lucash pisze:Od kolegi koNik z innego forum ;)

"Żółte blachy mają wiele plusów a jeden zasadniczy - w przypadku np stłuczki z czyjejś winy ubezpieczyciel nie może Ci orzec całki - nie ma do tego prawa ponieważ to zabytek. Więc musi go naprawiać do pełnej sprawności niezależnie od kosztów. A w przypadku białych blach i takiego auta bardzo łatwo się wykpi tabelami że jest nic nie warte wbrew temu ile np kosztują takie egzemplarze. Unikasz kopania się z koniem i zazwyczaj bardzo dobrze na tym wychodzisz zamiast bardzo zle. Do tego dochodzi naprawdę tanie OC rzędu 200-300zl/rok. No i brak przegladow. Ogólnie nie ma się czego bac poza tym jak ktoś bardzo chce to można zawsze wykreślić wpis ale to nonsens.W dodatku jak jeździsz po miastach europejskich gdzie jest eko-zona to bardzo często na zoltych taflach ona nie obowiązuje. Np tak jest w Berlinie - wjeżdżasz i to bez jakiejkolwiek naklejki do samego centrum."

Brzmi super. Nigdy nie rozważałem żółtych blach ale skoro tak się pozmieniało muszę poszperać o kilku kwestiach i poważnie wziąć to pod uwagę! :D
0 x

Awatar użytkownika
bnw
Posty: 656
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 240 91' "RED245"

Postautor: bnw » 12 września 2020, 00:37

Nie ma żadnych problemów z wjazdem do innych krajów Europy. Jeśli byś chciał pogadać z fajnym Rzeczoznawcą, to dam Ci namiary na Pana Andrzeja, który przygotował dokumenty Yaruzela.

Mnie ciekawi, jak z kwestią LPG. O ile kojarzę, to miało być niedozwolone, ale podobno wcale tak nie jest. Ciebie to nie dotyczy, bo Red jest czystą benzyną... chyba?
0 x
Jest:
'91 965 B204FT, 89 765 D24TIC, '87 764 B280F
'02 A2 1.4 TDi, '01 Grand Cherokee 4.7 PT, '00 A8 2.8 quattro, '92 Passat 1.8, '92 Discovery 3.5 V8i, '87 Grand Marquis LS Colony Park 5.0 V8 EFI
Było:
'91 964 3.0, '90 100 C3 2.3, '88 Terrano 2.4

Online
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 499
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 91' "RED245"

Postautor: Maciek4530 » 12 września 2020, 00:44

bnw pisze:Nie ma żadnych problemów z wjazdem do innych krajów Europy. Jeśli byś chciał pogadać z fajnym Rzeczoznawcą, to dam Ci namiary na Pana Andrzeja, który przygotował dokumenty Yaruzela.

Mnie ciekawi, jak z kwestią LPG. O ile kojarzę, to miało być niedozwolone, ale podobno wcale tak nie jest. Ciebie to nie dotyczy, bo Red jest czystą benzyną... chyba?

Bardzo chętnie poznam namiary. Wóz ma LPG (oszczędność jak najbardziej wskazana :P ) jednak również słyszałem że nie jest to problem. Już pomijając LPG oferowane w salonach od zakupu. Może uda się to jakoś przełknąć przy żółtych blachach :D
0 x

Awatar użytkownika
bnw
Posty: 656
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 240 91' "RED245"

Postautor: bnw » 12 września 2020, 01:04

http://agrekol.com/

Z LPG to ciekawa sprawa. Muszę to omacać, bo mam pewną szansę na siostrę dla Yaruzela i nie ukrywam, że na żółtych byłaby ładniejsza...
1 x
Jest:
'91 965 B204FT, 89 765 D24TIC, '87 764 B280F
'02 A2 1.4 TDi, '01 Grand Cherokee 4.7 PT, '00 A8 2.8 quattro, '92 Passat 1.8, '92 Discovery 3.5 V8i, '87 Grand Marquis LS Colony Park 5.0 V8 EFI
Było:
'91 964 3.0, '90 100 C3 2.3, '88 Terrano 2.4

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3203
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 91' "RED245"

Postautor: endriugto » 12 września 2020, 06:02

lucash pisze:Od kolegi koNik z innego forum ;)

"Żółte blachy mają wiele plusów a jeden zasadniczy - w przypadku np stłuczki z czyjejś winy ubezpieczyciel nie może Ci orzec całki - nie ma do tego prawa ponieważ to zabytek. Więc musi go naprawiać do pełnej sprawności niezależnie od kosztów. A w przypadku białych blach i takiego auta bardzo łatwo się wykpi tabelami że jest nic nie warte wbrew temu ile np kosztują takie egzemplarze. Unikasz kopania się z koniem i zazwyczaj bardzo dobrze na tym wychodzisz zamiast bardzo zle. Do tego dochodzi naprawdę tanie OC rzędu 200-300zl/rok. No i brak przegladow. Ogólnie nie ma się czego bac poza tym jak ktoś bardzo chce to można zawsze wykreślić wpis ale to nonsens.W dodatku jak jeździsz po miastach europejskich gdzie jest eko-zona to bardzo często na zoltych taflach ona nie obowiązuje. Np tak jest w Berlinie - wjeżdżasz i to bez jakiejkolwiek naklejki do samego centrum."

To jest właśnie argument za którym rejestrowałem śledzia na żółte.
Z wyjazdami za granicę i sprzedażą auta za granicę też nie ma problemu. Kiedyś było trzeba pisać pisma a teraz jakbyś sprzedawał normalne auto. Problemy pojawiają się tylko gdy auto jest bardzo wartościowe, mówimy o kwotach kilkuset tysięcy złotych. Wtedy trzeba coś wyjaśniać przy sprzedaży za granicą. Nasze auta wpisane są do ewidencji pojazdów zabytkowych. Jest to po prostu spis. Można się z tego wymiksować. Jest jeszcze druga lista, nie pamiętam teraz jak się nazywa i z nią jest trudniej.
Jeśli chodzi o lpg też słyszałem że można to potraktować jako akcesorium z epoki i takie rzeczy przechodzą.
Ważna sprawa to granica 30 lat z tego co wiem to w większości województw jest już poniesiona do takiej wartości. Jeszcze kilka lat temu było to 25 lat. Wiem że niedługo mają wskoczyć od razu na 40 lat więc warto się zainteresować.
1 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości