Cześć,
Mam dosyć spory problem z redblockiem.
Pacjent: b230ft, chipy stage 4, wtryski Bosch 440cc.
W skrócie: auto nie odpala. Po dłuższym badaniu wyszło na to, że wtryski nie podają paliwa (na listwie jest ciśnienie). Problem z odpalaniem występował już jakiś czas temu, auto odpalało za drugim / trzecim razem, potem się „samo naprawiło”. Teraz auto nie odpala wcale.
Auto da się odpalić jedynie patentem. Trzeba włączyć zapłon i kilkukrotnie „strzelić” kabelkiem masy od wtrysków (odkręcam kabelek od pokrywy zarowów, kilka razy go przykładam, słychać wtedy jak wtryski pracują). Po takim zabiegu auto odpala, ale przez pierwsze minuty obroty falują w zakresie 2000-300-1500-0 RPM, auto gaśnie.
Po przetrzymaniu auta na obrotach przez około dwie minuty jest idealnie, obroty nie falują, jest pełna moc, wszystko super. Po zgaszeniu auto nie odpala, ponownie trzeba przykładać masę i auto fajnie odpala i równo chodzi (na ciepłym już nie faluje).
Sprawdzałem i RACZEJ wykuczyłem: luzy zaworowe (mierzone), wtryski (podmienione dla testu na nowe chińczyki), kable zapłonowe (podmienione), świece (nowe z ASO), aparat zapłonowy (podmieniony), cewkę (podmieniona), moduł zapłonowy (podmieniony), listwę wtryskową (podmieniona), regulator ciśnienia paliwa (podmieniony), silniczek krokowy (podmieniony), słabe masy (robiłem nawet masę bezpośrednio z klemy do wtrysków), kable od resistor packa są zmostkowane (przelutowałem ponownie dla pewności), akumulator (na nowym to samo).
Teraz tak, jutro jadę w rodzinne strony gdzie mam sporo zapasów, chcę zabrać czujnik położenia wału na podmiankę, oraz czujnik temperatury, sądzę że to może pomóc w falowaniu (podejrzewam czujnik temp), nie sądzę że pomoże na odpalanie.
Czy macie pomysł co jeszcze może być nie tak? Obawiam się że problem może tkwić w wiązce (kable od cewki do wtrysków?) / w komputerze. Czy ewentualnie przepływka może sprawiać takie problemy z odpalaniem (u mnie siedzi 016 w rurze 3”)? Moim zdaniem i bez przepływki powinno się dać odpalić auto.
Powoli kończą mi się pomysły. Muszę jeszcze wziąć pomocnika i sprawdzić jaki prąd idzie na wtryski przy kręceniu.
Wszelkie wskazówki mile widziane.
B230ft nie odpala
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: B230ft nie odpala
Zobacz czarny przekaźnik po lewej stronie pod maską. Ewentualnie, podmień na ori kompa.
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Re: B230ft nie odpala
Przy zrzuconej rurze powietrznej redblock 16v nie chce wstać, bo przepływomierz głupieje. Raz spadła mi w czasie jazdy, silnik momentalnie zmarł. Jeżeli to pomoże, mogę wieczorem wypiąć wtyczkę i odpalić bez niej - daj znać!re5pect pisze:Cześć,
Czy ewentualnie przepływka może sprawiać takie problemy z odpalaniem (u mnie siedzi 016 w rurze 3”)? Moim zdaniem i bez przepływki powinno się dać odpalić auto.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: B230ft nie odpala
Co ważne, jest to Volvo 760, modelowo 1990.MarcinS pisze:Biały przekaźnik?
O którym przekaźniku dokłądnie mówisz?
Który dokładnie? Podmienienie kompa nie będzie łatwe - wymagało by to podmiany przepływki oraz prawdopodobnie wtrysków.Volvo 745 turbo pisze:Zobacz czarny przekaźnik po lewej stronie pod maską. Ewentualnie, podmień na ori kompa.
Dzięki, 16V może działać inaczej. Jutro będę widział złotą 740, odepnę przepływkę i zoabczymy czy poda wtedy prąd na wtryski.bnw pisze:Przy zrzuconej rurze powietrznej redblock 16v nie chce wstać, bo przepływomierz głupieje. Raz spadła mi w czasie jazdy, silnik momentalnie zmarł. Jeżeli to pomoże, mogę wieczorem wypiąć wtyczkę i odpalić bez niej - daj znać!re5pect pisze:Cześć,
Czy ewentualnie przepływka może sprawiać takie problemy z odpalaniem (u mnie siedzi 016 w rurze 3”)? Moim zdaniem i bez przepływki powinno się dać odpalić auto.
Najdziwniejsze jest to, że jak już podam paliwo (kilka strzałów z masy) to auto odpala. Po nagrzaniu auto chodzi idealnie...
Zakładam że to będzie jakiś drobiazg który ciągle omijam...
0 x
Re: B230ft nie odpala
A jest tam wtryskiwacz rozruchowy? W FT'90 powinien być. Działa? Bo skoro brakuje paliwa do rozruchu na zimno...
0 x
Re: B230ft nie odpala
Biały przekaźnik w skrzynce za popielniczką. Czasem przelutowanie pomaga, a zimne luty potrafią narobić cyrku.
0 x
Re: B230ft nie odpala
Dzięki za wskazówkę. Jest, ale nie pamiętam czy podpięty (dawno temu go chyba odpinałem, nie pamiętam czy z powrotem wpiąłęm), muszę tam zajrzeć. Jednak to nie usprawiedliwia tego że właściwe wtryskiwacze nie podają WCALE paliwa przy rozruchu (po wyjęciu listwy i kręceniu rozrusznikiem nic się nie lało, będę weryfikował jeszcze raz jak znajdę pomocnika do kręcenia).fonderal pisze:A jest tam wtryskiwacz rozruchowy? W FT'90 powinien być. Działa? Bo skoro brakuje paliwa do rozruchu na zimno...
W 760 przekaźniki są zupełnie inaczej ulokowane. Popatrzę na schemat i ewentualnie przelutuję.MarcinS pisze:Biały przekaźnik w skrzynce za popielniczką. Czasem przelutowanie pomaga, a zimne luty potrafią narobić cyrku.
0 x
Re: B230ft nie odpala
Pod jedną ze śrub mocujących listwę przykręcone jest oczko kabla. Ten kabel to masa dla ecu, zapewnia masę dla wszystkich trzech pinów masowych sterownika, innej masy nie ma. Jeśli odkręcisz listwę a nie przykręcisz z powrotem tego kabla do kolektora - ecu zwyczajnie nie będzie działać, egro wtryski nie ruszą.re5pect pisze:Jednak to nie usprawiedliwia tego że właściwe wtryskiwacze nie podają WCALE paliwa przy rozruchu (po wyjęciu listwy i kręceniu rozrusznikiem nic się nie lało, będę weryfikował jeszcze raz jak znajdę pomocnika do kręcenia).
Tak to działa w 940. W 760 jest trochę inna instalacja, ale podczas prób na zdjętej listwie zerknij, czy jakaś masa nie jest odłączona.
1 x
Re: B230ft nie odpala
Przy wyjętej listwie testowałem to z kablem masowym ECU podpiętym pod dekiel, dodatkowo dodałem dwie plecionki miedziane żeby mieć pewność że z masą jest wszystko OK.fonderal pisze:Pod jedną ze śrub mocujących listwę przykręcone jest oczko kabla. Ten kabel to masa dla ecu, zapewnia masę dla wszystkich trzech pinów masowych sterownika, innej masy nie ma. Jeśli odkręcisz listwę a nie przykręcisz z powrotem tego kabla do kolektora - ecu zwyczajnie nie będzie działać, egro wtryski nie ruszą.re5pect pisze:Jednak to nie usprawiedliwia tego że właściwe wtryskiwacze nie podają WCALE paliwa przy rozruchu (po wyjęciu listwy i kręceniu rozrusznikiem nic się nie lało, będę weryfikował jeszcze raz jak znajdę pomocnika do kręcenia).
Tak to działa w 940. W 760 jest trochę inna instalacja, ale podczas prób na zdjętej listwie zerknij, czy jakaś masa nie jest odłączona.
W weekend będę dalej się bawił, może uda mi się zrobić jakieś filmy.
Serio walczę z tym już za długo. Może dzisiaj w nocy jeszcze sprawdzę wtyczkę od piątego wtrysku.
Wszelkie sugestie mile widziane
0 x