Wypadanie zapłonów na gazie

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: Wypadanie zapłonów na gazie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Czujnik po prostu trzeba sprawdzić miernikiem na obu pinach bo czujnik w red blocku jest dwu pinowy i ma dwa termistory a masa jest na obudowie.Przy podgrzewaniu opór maleje. Jeden podaje na ECU(komputer benzynowy) a drugi na EZK(komputer zapłonu). MAF bez drucików oporowych to na pewno jakiś DRUT był. MAF'a nowego to nie kupisz a ostatnia cena w IC to widziałem kiedyś coś 1500zł.
No nic ,diagnozuj dalej. Sprawdź te kable bo np. kable Bosch to biją już w pudełku :lol:
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wypadanie zapłonów na gazie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

zachatąwujta pisze:Czujnik po prostu trzeba sprawdzić miernikiem na obu pinach bo czujnik w red blocku jest dwu pinowy i ma dwa termistory a masa jest na obudowie.Przy podgrzewaniu opór maleje. Jeden podaje na ECU(komputer benzynowy) a drugi na EZK(komputer zapłonu). MAF bez drucików oporowych to na pewno jakiś DRUT był. MAF'a nowego to nie kupisz a ostatnia cena w IC to widziałem kiedyś coś 1500zł.
No nic ,diagnozuj dalej. Sprawdź te kable bo np. kable Bosch to biją już w pudełku :lol:
Co do maf na stronie volvofan jest za 970 Bosch. Więc to chyba Ori jest. A czujnik temperatury mam sprawdzać opor przy rozgrzewaniu ale między tymi dwoma pinami tak ?
0 x
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: Wypadanie zapłonów na gazie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Ciężko tak będzie Tobie zmierzyć ale może jakoś się podepniesz. Między pinem 1 a masą na aucie i pinem 2 i masą.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wypadanie zapłonów na gazie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

zachatąwujta pisze:Ciężko tak będzie Tobie zmierzyć ale może jakoś się podepniesz. Między pinem 1 a masą na aucie i pinem 2 i masą.
Zmieścić się zmieszczę, wymieniałem go też bez zdejmowania kolektora itd. Jutro sprawdzę .
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wypadanie zapłonów na gazie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Czujnik temperatury wody sprawdziłem, i opór im cieplejszy silnik tym jest mniejszy. Także zamiennik działa. Podmieniłem jeszcze przepływomierz na inny ale oryginał i tak jakby na benzynie lepiej równiej pracuje. Zostało podjechać do gazownika i pogadać z nim żeby posprawdzał czemu gaśnie silnik na gazie po odłączeniu wtrysków benzyny.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wypadanie zapłonów na gazie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Wracając do tematu wypadających zapłonów, nie równej pracy silnika itd, pojawił się ostatnio jeden objaw ale nie wiem co sprawdzić w pierwszej kolejności. Tzn gdy samochód stoi np całą noc i rano go odpalam bez dotykania gazu to odpala od strzała ale bardzo nierówno pracuje, jak mu dodaje gazu to szarpie silnikiem tak jak by nie dostawał paliwa na wsystskie gary. A drugi objaw to taki że od czasu do czasu po odpaleniu obroty są w granicach 700-900 ale już po przejechaniu kilku km zostaja na 1000-1200 i tak zostają do momentu np szybkiego zgaszenia i ponownego odpalenia bez postoju długiego. Tak jak by się coś resetowalo i obroty wracają no normy. Dodam że że wszystkie te objawy dzieja się tylko na zimnym bądź nie dogrzanym silniku. Po osiągnięciu temperatury roboczej wszystko się uspakaja. Podejrzewam czujnik wody bo jest zamiennik włożony, ale mierzyłem i jest ok. Może ktoś się już spotkał z takim czyms i laikowi coś podpowie gdzie szukać przyczyn.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wypadanie zapłonów na gazie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Dzisiaj podczas rannej jazdy do pracy silnik znowu zaczął mieć wysokie obroty powyżej 1200. Jak dojechałem do pracy nie gasiłem silnika i sprawdziłem migadełko i żadnych błędów nie było. Po odpięciu krokowca, sondy żadnej reakcji, a chyba powinno się coś zadziać. Co może być przyczyną? Gdzieś wyczytałem z innego wątku że może to być komputer, ten który się znajduję przy nogach pasażera. Czy jest to możliwe? Będę wdzięc zy za pomoc.
0 x
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Wypadanie zapłonów na gazie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Sprawdz, czy tps działa i daje sygnał o zamknietej przepustnicy.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wypadanie zapłonów na gazie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

MarcinS pisze:Sprawdz, czy tps działa i daje sygnał o zamknietej przepustnicy.
TPS sprawdzałem mam dwa oba dobre. Wymieniłem dla pewności czujnik wody, kupiłem Boscha. I też zero poprawy. A tak z ciekawości czy źle wyregulowane zawory mogą mieć związek z tymi objawami? Pytam bo byłem na regulacji u mechanika i nie wiem czy ustawił dobrze. Tzn wartości mu podałem ale czy on je ustawić to tego nie wiem. Aczkolwiek wydaje mi się że to bardziej sprawa elektroniki. Jeszcze jeden objaw dodam, jak odpalę silnik np po nocy i jadę trzymając gaz w jednym położeniu to czuć tak jak bym dodawal i odejmował gazu. Dzieje się to tylko na nie rozgrzanym silniku.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Wypadanie zapłonów na gazie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

MarcinNog pisze:
MarcinS pisze:Sprawdz, czy tps działa i daje sygnał o zamknietej przepustnicy.
TPS sprawdzałem mam dwa oba dobre. Wymieniłem dla pewności czujnik wody, kupiłem Boscha. I też zero poprawy. A tak z ciekawości czy źle wyregulowane zawory mogą mieć związek z tymi objawami? Pytam bo byłem na regulacji u mechanika i nie wiem czy ustawił dobrze. Tzn wartości mu podałem ale czy on je ustawić to tego nie wiem. Aczkolwiek wydaje mi się że to bardziej sprawa elektroniki. Jeszcze jeden objaw dodam, jak odpalę silnik np po nocy i jadę trzymając gaz w jednym położeniu to czuć tak jak bym dodawal i odejmował gazu. Dzieje się to tylko na nie rozgrzanym silniku.
Troche jak wróżenie z fusów.
Podobny symptom daje przerwa w obwodzie hallotron most - licznik.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ