Naprawa mostu

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Naprawa mostu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Cześć
Czy w 240 w wersji z ABS ( aluminiowy dekiel dyfra)
stosuje się uszczelkę pod w/w dekiel czy tylko pastę uszczelniającą.
pzdr
Sambo
0 x
Obrazek
volvnietybombel
Posty: 379
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Naprawa mostu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvnietybombel »

ja na silikon złożyłem
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Naprawa mostu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Teoretycznie pod aluminiową pokrywę używa się uszczelniacza "chemical gasket" OE 1161059 i to wszystko.
Cena oryginału zabija (200-250 zł za 50 ml), zamiennikiem może być Reinzoplast czy jakiś silikon, np. Dirko. O oryginale można myśleć przy składaniu głowicy w np. whitebloku, do pokrywy mostu spokojnie wystarczy zamiennik.
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Naprawa mostu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Dziękuję za Wasze odpowiedzi.
Problem nie leży po stronie uszczelnienia jako takiego,
ale odległości czujnika ABS od pierścienia.
W moście, który naprawiam nie było uszczelki, a pierścień i czujnik były uszkodzone.
Wygląda to tak jakby były zbyt blisko lub fragmenty metalu dostały sie między nie.
Obrazek
Założyłem dekiel bez uszczelki na uszczelniacz Reinza.
Nie słychać, żeby coś haczyło, ale świeci kontrolka ABS.

Szukam dalej.

Pozdrowienia
sambo
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Naprawa mostu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Raczej coś wpadło, albo jakimś cudem wgięło do środka całą pokrywę. Odległość czujnika od koła impulsowego powinna wynosić 0,85 +/-0,35mm, w starych, blaszanych pokrywach można było ją zmierzyć szczelinomierzem przez otwór po korku, bo był bezpośrednio pod czujnikiem. W aluminiowych trzeba kombinować z suwmiarką.

W szukaniu usterki ABSu mocno pomaga migadełko, ale domyślam się, że tu go nie ma. Natomiast jeśli jest elektroniczny prędkościomierz i działa - czujnik w moście działa poprawnie i poszukiwania trzeba przenieść na przód.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Naprawa mostu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

sambo pisze:Dziękuję za Wasze odpowiedzi.
Problem nie leży po stronie uszczelnienia jako takiego,
ale odległości czujnika ABS od pierścienia.
W moście, który naprawiam nie było uszczelki, a pierścień i czujnik były uszkodzone.
Wygląda to tak jakby były zbyt blisko lub fragmenty metalu dostały sie między nie.
Obrazek
Założyłem dekiel bez uszczelki na uszczelniacz Reinza.
Nie słychać, żeby coś haczyło, ale świeci kontrolka ABS.

Szukam dalej.

Pozdrowienia
sambo

Poszukaj opiłków w sitku na deklu. Masz most z blokadą, która się wypracowała, kawałki tej blokady zdemolowały czujnik i koronkę, siłą rzeczy z resztą, bo przyklejały się do magnetycznego czujnika i go orały. Dekiel skleja się na Reinzosil, Dirko Grau albo inna masę uszczelniającą.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
ODPOWIEDZ