Strona 1 z 4

Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

: 01 października 2019, 20:14
autor: gruszka2
Witam .
Czy do B230FT będzie pasował dół od zwykłego b230f ? Proszę poradźcie jak to ogarnąć czego konkretnie szukać do tej głowicy żeby poskładać ten motor .

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

: 01 października 2019, 20:21
autor: Sinuspi
gruszka2 pisze:Witam .
Czy do B230FT będzie pasował dół od zwykłego b230f ? Proszę poradźcie jak to ogarnąć czego konkretnie szukać do tej głowicy żeby poskładać ten motor .
Zwykły dół od n/a zazwyczaj nie ma natrysków na denka tłoków.
Znika płyn z układu.... może być pęknięta ścianka bloku, może być wiele innych rzeczy. Pokaż świece zapłonowe, jak zapala motor, robił ktoś pomiar ciśnienia sprężania ?

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

: 01 października 2019, 20:23
autor: endriugto
Czeka mnie uszczelka pod głowicą i zastanawiam się czy nie zrobić swap z B230F na FT w 745. Ostatnio kilka silników kompletnych się pojawiło w cenach w okolicach 2000 zł. Może wymiana całego silnika to dobra droga?

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

: 01 października 2019, 20:36
autor: gruszka2
Silnik zapala po około 3s. nie kopci na biało obroty na zimnym różnie jak się nagrzeje lepiej . Oliwy nie bierze świec nie sprawdzałem po nowej głowicy , konpresji nie mierzyłem ze strachu :roll: Sinuspi no ale jak test na co2 wyszedł pokazał to pewnie pękł blok .

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

: 01 października 2019, 22:05
autor: Sinuspi
gruszka2 pisze:Silnik zapala po około 3s. nie kopci na biało obroty na zimnym różnie jak się nagrzeje lepiej . Oliwy nie bierze świec nie sprawdzałem po nowej głowicy , konpresji nie mierzyłem ze strachu :roll: Sinuspi no ale jak test na co2 wyszedł pokazał to pewnie pękł blok .
Na zrobionej głowicy masz nabite przewody i płyn w testerze zmienił kolor ?

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

: 01 października 2019, 22:07
autor: gruszka2
Endriugto polecam ten filmik zalukaj ,jeśli nie masz ochoty całego oglądać to sedno sprawy poruszone jest od 27 min.

Krzychu jest spoko go osobiści lubię .

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

: 01 października 2019, 22:12
autor: gruszka2
Tak właśnie , nie było oznak pęknięcia na bloku po zdjęciu głowicy .

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

: 01 października 2019, 22:14
autor: Sinuspi
gruszka2 pisze:Tak właśnie , nie było oznak pęknięcia na bloku po zdjęciu głowicy .
Wysunęła mi siię myśl, ze blok jest krzywy jak mój ryj hjehje

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

: 02 października 2019, 09:03
autor: wujek
Sinuspi pisze:
gruszka2 pisze:Witam .
Czy do B230FT będzie pasował dół od zwykłego b230f ? Proszę poradźcie jak to ogarnąć czego konkretnie szukać do tej głowicy żeby poskładać ten motor .
Zwykły dół od n/a zazwyczaj nie ma natrysków na denka tłoków.
Znika płyn z układu.... może być pęknięta ścianka bloku, może być wiele innych rzeczy. Pokaż świece zapłonowe, jak zapala motor, robił ktoś pomiar ciśnienia sprężania ?
Turbo też nie każde ma natrysk. I nie jest on niezbędny w dupowozie.

Blok jest taki sam jak w wolnossaku ale tłoki już nie - inny stopień sprężania.

Pęknięcia nie widać bo zapewne pojawia się po nagrzaniu i jest to zazwyczaj ryska/szczelinka niewidoczna gołym okiem/na pierwszy rzut. Bywa również jak wspomniał Sinus że sama płaszczyzna bloku jest krzywa.

Dół silnika z turbo można kupić za 700-800zł ale znów pojawia się kwestia wiary w ludzi ;)

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

: 02 października 2019, 09:08
autor: wujek
endriugto pisze:Czeka mnie uszczelka pod głowicą i zastanawiam się czy nie zrobić swap z B230F na FT w 745. Ostatnio kilka silników kompletnych się pojawiło w cenach w okolicach 2000 zł. Może wymiana całego silnika to dobra droga?
Było o tym milion razy - nie będzie tanio, bo za 2k nie kupisz z kompami do lh 2,2. I popłyniesz :)