Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Witam .
Czy do B230FT będzie pasował dół od zwykłego b230f ? Proszę poradźcie jak to ogarnąć czego konkretnie szukać do tej głowicy żeby poskładać ten motor .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

gruszka2 pisze:Witam .
Czy do B230FT będzie pasował dół od zwykłego b230f ? Proszę poradźcie jak to ogarnąć czego konkretnie szukać do tej głowicy żeby poskładać ten motor .
Zwykły dół od n/a zazwyczaj nie ma natrysków na denka tłoków.
Znika płyn z układu.... może być pęknięta ścianka bloku, może być wiele innych rzeczy. Pokaż świece zapłonowe, jak zapala motor, robił ktoś pomiar ciśnienia sprężania ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Czeka mnie uszczelka pod głowicą i zastanawiam się czy nie zrobić swap z B230F na FT w 745. Ostatnio kilka silników kompletnych się pojawiło w cenach w okolicach 2000 zł. Może wymiana całego silnika to dobra droga?
0 x
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Silnik zapala po około 3s. nie kopci na biało obroty na zimnym różnie jak się nagrzeje lepiej . Oliwy nie bierze świec nie sprawdzałem po nowej głowicy , konpresji nie mierzyłem ze strachu :roll: Sinuspi no ale jak test na co2 wyszedł pokazał to pewnie pękł blok .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

gruszka2 pisze:Silnik zapala po około 3s. nie kopci na biało obroty na zimnym różnie jak się nagrzeje lepiej . Oliwy nie bierze świec nie sprawdzałem po nowej głowicy , konpresji nie mierzyłem ze strachu :roll: Sinuspi no ale jak test na co2 wyszedł pokazał to pewnie pękł blok .
Na zrobionej głowicy masz nabite przewody i płyn w testerze zmienił kolor ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Endriugto polecam ten filmik zalukaj ,jeśli nie masz ochoty całego oglądać to sedno sprawy poruszone jest od 27 min.

Krzychu jest spoko go osobiści lubię .
1 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Tak właśnie , nie było oznak pęknięcia na bloku po zdjęciu głowicy .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

gruszka2 pisze:Tak właśnie , nie było oznak pęknięcia na bloku po zdjęciu głowicy .
Wysunęła mi siię myśl, ze blok jest krzywy jak mój ryj hjehje
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Sinuspi pisze:
gruszka2 pisze:Witam .
Czy do B230FT będzie pasował dół od zwykłego b230f ? Proszę poradźcie jak to ogarnąć czego konkretnie szukać do tej głowicy żeby poskładać ten motor .
Zwykły dół od n/a zazwyczaj nie ma natrysków na denka tłoków.
Znika płyn z układu.... może być pęknięta ścianka bloku, może być wiele innych rzeczy. Pokaż świece zapłonowe, jak zapala motor, robił ktoś pomiar ciśnienia sprężania ?
Turbo też nie każde ma natrysk. I nie jest on niezbędny w dupowozie.

Blok jest taki sam jak w wolnossaku ale tłoki już nie - inny stopień sprężania.

Pęknięcia nie widać bo zapewne pojawia się po nagrzaniu i jest to zazwyczaj ryska/szczelinka niewidoczna gołym okiem/na pierwszy rzut. Bywa również jak wspomniał Sinus że sama płaszczyzna bloku jest krzywa.

Dół silnika z turbo można kupić za 700-800zł ale znów pojawia się kwestia wiary w ludzi ;)
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Naprawa silnika 945 B230FT 97r.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

endriugto pisze:Czeka mnie uszczelka pod głowicą i zastanawiam się czy nie zrobić swap z B230F na FT w 745. Ostatnio kilka silników kompletnych się pojawiło w cenach w okolicach 2000 zł. Może wymiana całego silnika to dobra droga?
Było o tym milion razy - nie będzie tanio, bo za 2k nie kupisz z kompami do lh 2,2. I popłyniesz :)
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
ODPOWIEDZ