Regulator ciśnienia paliwa (albo coś innego?) B230FB

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
ijon
Posty: 46
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Regulator ciśnienia paliwa (albo coś innego?) B230FB

Postautor: ijon » 31 sierpnia 2019, 19:49

Przekręcam kluczyk na II i włącza się pompa paliwa, ta główna, pod podłogą. Jest trochę zjechana, więc słychać z daleka, ale chodzi o coś innego. Otóż nawet jak wyjmę całkiem kluczyk ze stacyjki to ta pompa pracuje nadal, i to przez 3 minuty. Żeby ją wyłączyć muszę odpalić i zgasić silnik albo wyjąć bezpiecznik (robi wrażenie na pasażerach :D), ale jest to wysoce nieoptymalne jak się chce tylko szyby podnieść na przykład. Pytanie:
a) czy to może być tak, że ta pompa faktycznie tyle powinna pracować, tylko po prostu nie-zjebana jest cicha i tego nie słychać
b) regulator ciśnienia paliwa zablokował się w pozycji otwartej i po prostu pompa przelewa sobie radośnie wachę ze zbiornika do szyny wtryskowej i z powrotem bo nie umie zbudować ciśnienia odpowiedniego na niej?
c) jestem gupi i to coś kompletnie innego?

Testowałem na dwóch regulatorach (kupiłem używkę, nie chcę wjeżdżać w nowy w ciemno, bo drogi), sprawdziłem też na innym przekaźniku. Silnik na benie odpala i chodzi prawidłowo.

Jeszcze przy okazji przemycam pytanie: mam do przycisków po lewej od kierownicy poprowadzoną niepodłączoną wiązkę ze wtyczką z kabelkiem niebieskim, białym i podwojonymi czarnym i szarym. Grzebiąc w przekaźnikach zauważyłem taką samą wtyczkę z takimi kabelkami leżącą luzem pod panelem bezpieczników. Ktoś kojarzy, co to może być? Szukam zasadniczo u siebie opcji założenia lamp z regulacją z kabiny, tylko nie wiem czy mam w ogóle wiązkę do tego.
0 x

ijon
Posty: 46
Rejestracja: 24 stycznia 2019, 22:08

Re: Regulator ciśnienia paliwa (albo coś innego?) B230FB

Postautor: ijon » 12 września 2019, 15:44

No i dupa, wymieniłem regulator na nowy i jedyny efekt to to, że mam ładną błyszczącą część pod maską :P Dalej to samo. Pompa paliwa wyłącza się po 3 minutach albo po zgaszeniu silnika albo wyjęciu bezpiecznika. Migadełko 1-1-1, przekaźnik pompy też testowałem inny (choć nie nowy). Ktoś tak miał albo ma pomysł czemu tak?
0 x

Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 644
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Lokalizacja: Wieruszów

Re: Regulator ciśnienia paliwa (albo coś innego?) B230FB

Postautor: Volvo 745 turbo » 12 września 2019, 17:17

Kostkę stacyjki zobacz.
0 x
Jest 745 87' B230FT USA


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości