Brak kompresji na wszystkich cylindrach

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Marekv940
Posty: 32
Rejestracja: 23 lutego 2017, 20:26

Brak kompresji na wszystkich cylindrach

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marekv940 »

Przygotowując auto na tegoroczny zlot rwd wleciał nowy silnik b200ft z przebiegiem około 300k
Dawca silnika było niektórym znane czarne 940 z 91 roku kiedyś opisywane przez voglt ktore niestety zima zaliczyło dość poważny wypadek i idzie na żyletki
Silnik w doskonałej kondycji odpalał i sam wjechał i zjechał z lawety
Po przekładce silnika nadeszła próba odpalenia
Rozrusznik kręci, pompa podaje paliwo, świece dają iskry ale silnik nie zapala
Sprawdzamy kompresje i na żadnym cylindrze nie ma kompresji kompletne zero
Idąc tym tropem sprawdzamy ułożenie rozrządu, do myślenia dało nam ze gdy rozrząd jest ustawiony na 0 to pierwszy cylinder nie był na samej górze
Wiec idąc tym tropem ustawiliśmy rozrząd na 0 ale gdy pierwszy cylinder był na samej gorze wtedy odpalił ale patrzymy ze koło pasowe nie jest na 0 względem koła rozrządu myśleliśmy ze może podczas tego wypadku zerwalo klina na którym te koło jest
Rozkręcam wiec koło i co się okazuje? Okazało się ze przyczyną źle ustawionego rozrządu było przesunięte koło pąsowe jest złożone z dwóch części, a pomiędzy nimi jest guma wiec prawdopodobnie podczas wypadku koło pąsowe się przesunęło
Opisuje tu ten przypadek na przyszłość w razie gdy by komuś kiedyś się się zdążyła taka sytuacja ze silnik szczelny rozrząd ustawiony a mino tego kompresji brak
Załączniki
05E73402-F802-48A6-BE4E-7A1C7085AFDE.jpeg
05E73402-F802-48A6-BE4E-7A1C7085AFDE.jpeg (1.13 MiB) Przejrzano 4199 razy
E0F72124-13D4-4EBD-BFC6-4200A84BE6A0.jpeg
E0F72124-13D4-4EBD-BFC6-4200A84BE6A0.jpeg (1.22 MiB) Przejrzano 4199 razy
7AB919FB-3272-427C-88F0-882E4136AE51.jpeg
7AB919FB-3272-427C-88F0-882E4136AE51.jpeg (268.81 KiB) Przejrzano 4199 razy
76F3FB49-FF82-4D64-93D4-306216D8DDAC.jpeg
76F3FB49-FF82-4D64-93D4-306216D8DDAC.jpeg (192.65 KiB) Przejrzano 4199 razy
BBD9F1D1-DB68-4EDF-BAC0-867AAF8A0959.jpeg
BBD9F1D1-DB68-4EDF-BAC0-867AAF8A0959.jpeg (1.62 MiB) Przejrzano 4199 razy
1 x
Awatar użytkownika
Marekv940
Posty: 32
Rejestracja: 23 lutego 2017, 20:26

Re: Brak kompresji na wszystkich cylindrach

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marekv940 »

Biorca silnika jest włoska 940 polar z 97
B200ft na wałku A
Komputer easyecu
Mbc
Nowy IC
Chłodnica oleju
Wystrojony na 1.2 bara
Załączniki
CADD386A-7B3D-4C65-A43A-2928579A47FB.jpeg
CADD386A-7B3D-4C65-A43A-2928579A47FB.jpeg (2.39 MiB) Przejrzano 4195 razy
771F69EC-AA4E-4E12-BDB3-DEC7B6C5A926.jpeg
771F69EC-AA4E-4E12-BDB3-DEC7B6C5A926.jpeg (2.67 MiB) Przejrzano 4196 razy
8443BAC0-36D7-4043-AC2E-46A087A0DD18.jpeg
8443BAC0-36D7-4043-AC2E-46A087A0DD18.jpeg (331.34 KiB) Przejrzano 4196 razy
E7A2A242-4CB4-4B28-8BF0-351E44BA875A.jpeg
E7A2A242-4CB4-4B28-8BF0-351E44BA875A.jpeg (964.75 KiB) Przejrzano 4196 razy
5 x
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Brak kompresji na wszystkich cylindrach

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

Brawo Ty!
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: Brak kompresji na wszystkich cylindrach

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Kołu pasowemu nigdy nie można ufać!! Najlepiej się ustawia na śrubokręt włożony w gniazdo po świecy pierwszego cylindra :-)))))).
Ale srogie tjuningi się tu dzieją. Tak trzymać.
0 x
ODPOWIEDZ