Cześć,
mam problem przy pierwszym uruchomieniu Volva (245, D24), na co zwrócić uwagę jeśli:
- nie mamy niskich temperatur, a fura stoi sobie w garażu
- po nocy wsiadam i muszę go kręcić jakieś 6-10 razy żeby odpalił
- problem pojawił się kilka dni temu- wcześniej odpalał od razu (w międzyczasie nie było nic robione)
- jak już się uruchomi, można go natychmiast zgasić i odpala bez problemu
Olej jest, natomiast stan paliwa bliski rezerwy, dziś zatankuję, zobaczę czy jutro rano coś się zmieni.
Zapraszam do wróżenia
Karol
D24 245 problem z odpaleniem na zimno (wróżenie z fusów)
Re: D24 245 problem z odpaleniem na zimno (wróżenie z fusów)
Nieszczelność w układzie paliwowym, przyjrzałbym się:
- filtrowi paliwa i wężykom w jego okolicy
- wężyki przelewowe
- czy sama pompa nie jest mokra od góry
Jeżeli po zalaniu paliwa się poprawi to trzeba dostać się do baku i zobaczyć wężyk który zaciąga paliwo, u mnie tyle że w 940 wężyk ze starości odpiął się od pływaka i wygiął w łuk, także wystawał ponad poziom paliwa i trzeba było długo kręcić, a później już w ogóle nie odpalał.
- filtrowi paliwa i wężykom w jego okolicy
- wężyki przelewowe
- czy sama pompa nie jest mokra od góry
Jeżeli po zalaniu paliwa się poprawi to trzeba dostać się do baku i zobaczyć wężyk który zaciąga paliwo, u mnie tyle że w 940 wężyk ze starości odpiął się od pływaka i wygiął w łuk, także wystawał ponad poziom paliwa i trzeba było długo kręcić, a później już w ogóle nie odpalał.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: D24 245 problem z odpaleniem na zimno (wróżenie z fusów)
Czy próbowałeś odpalać go z półbutem w podłodze? Spróbuj i daj znać czy to poprawi sprawę.
Ile czasu grzeją świece żarowe? Sprawdzałeś ich sprawność?
D24 po odpaleniu telepie się jakoś czy chodzi normalnie?
Ile czasu grzeją świece żarowe? Sprawdzałeś ich sprawność?
D24 po odpaleniu telepie się jakoś czy chodzi normalnie?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: D24 245 problem z odpaleniem na zimno (wróżenie z fusów)
Jak już po długim kręceniu odpali i bez problemu można go zgasić i od razu odpalić to ewidentne cofanie się paliwa.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: D24 245 problem z odpaleniem na zimno (wróżenie z fusów)
Padnięte świece żarowe (dwie) w moim D24 dawały podobne objawy. Brutalne odpalanie pomagało na kolejne razy
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: D24 245 problem z odpaleniem na zimno (wróżenie z fusów)
to tak:
zatankowanie nic nie wnioslo- problem z odpaleniem jest nadal.
na wezyki i pompe sprobuje zerknac jeszcze dzis.
domin:
po odpaleniu faktycznie nie chodzi zbyt rowno, ale jak tylko zlapie troche temperatury chodzi az milo posluchac
probowalem odpalac z wcisnietym pedelem nic nie zmienia
zatankowanie nic nie wnioslo- problem z odpaleniem jest nadal.
na wezyki i pompe sprobuje zerknac jeszcze dzis.
domin:
po odpaleniu faktycznie nie chodzi zbyt rowno, ale jak tylko zlapie troche temperatury chodzi az milo posluchac
probowalem odpalac z wcisnietym pedelem nic nie zmienia
0 x
Re: D24 245 problem z odpaleniem na zimno (wróżenie z fusów)
Obstawiam zawór zwrotny w pompie wtryskowej.
Nierówne obroty na zimnym świece albo wtryski.
Pozdro.
Nierówne obroty na zimnym świece albo wtryski.
Pozdro.
0 x
Re: D24 245 problem z odpaleniem na zimno (wróżenie z fusów)
Zanim zaczniesz rozkręcać pół auta zacznij od rzeczy prostych.
Po pierwsze sprawdzić/poprawić szczelność przewodów paliwowych przed pompą.
Po drugie sprawdzić świece żarowe.
Po trzecie wymienić filtr paliwa przytkany również może dawać takie objawy a wymiana nie zaszkodzi.
W dalszej kolejności inne przyczyny wymienione w wątku.
Po pierwsze sprawdzić/poprawić szczelność przewodów paliwowych przed pompą.
Po drugie sprawdzić świece żarowe.
Po trzecie wymienić filtr paliwa przytkany również może dawać takie objawy a wymiana nie zaszkodzi.
W dalszej kolejności inne przyczyny wymienione w wątku.
0 x
Re: D24 245 problem z odpaleniem na zimno (wróżenie z fusów)
są szczelneJCB pisze:Zanim zaczniesz rozkręcać pół auta zacznij od rzeczy prostych.
Po pierwsze sprawdzić/poprawić szczelność przewodów paliwowych przed pompą.
da się bez wykręcania ? ; )JCB pisze:Po drugie sprawdzić świece żarowe.
przyszły tydzień jest właśnie pod znakiem wymiany tego i owegoJCB pisze:Po trzecie wymienić filtr paliwa przytkany również może dawać takie objawy a wymiana nie zaszkodzi.
0 x