Strona 1 z 2

Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

: 08 lipca 2019, 19:00
autor: gruszka2
Witam .
Szykuję się do wymiany uszczelki , jaką kupić i co przy okazji wymienić?

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

: 08 lipca 2019, 19:49
autor: wujek
UPG Elring.
Dokup uszczelkę kolektora ssącego, uszczelki kolektora wydechowego. Uszczelkę pokrywy zaworów, tą najlepiej OEM bo jest najgrubsza i nie pęka. Nowe śruby głowicy. Uszczelniacze wałka rozrządu. Płyn chłodniczy.
W głowicy przegląd - stan zaworów, gniazd zaworowych i prowadnic. Nowe uszczelniacze. Docieranie co trzeba lub wymiana. Regulacja luzu zaworowego. To dobry czas na tuning - zmienić wałek na ostrzejszy, gdy wszystko masz na wierzchu.
Jak masz ochotę wymień w głowicy szpilki po stronie wydechowej i daj nowe nakrętki. Obejrzyj czy kolektor wydechowy nie ma pęknięć czy rys - to dobry moment żeby go pospawać.
Wrzuć do czajnika termostat i obadaj jak działa.

Opcja dzieci fejsbuka i reszty ścierwusów:
kup najtańszą UPG, nie planuj głowicy, zlej stary płyn, skręć i marudź że za tydzień będziesz robił to znowu.

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

: 08 lipca 2019, 21:42
autor: Sinuspi
wujek pisze:UPG Elring.
Dokup uszczelkę kolektora ssącego, uszczelki kolektora wydechowego. Uszczelkę pokrywy zaworów, tą najlepiej OEM bo jest najgrubsza i nie pęka. Nowe śruby głowicy. Uszczelniacze wałka rozrządu. Płyn chłodniczy.
W głowicy przegląd - stan zaworów, gniazd zaworowych i prowadnic. Nowe uszczelniacze. Docieranie co trzeba lub wymiana. Regulacja luzu zaworowego. To dobry czas na tuning - zmienić wałek na ostrzejszy, gdy wszystko masz na wierzchu.
Jak masz ochotę wymień w głowicy szpilki po stronie wydechowej i daj nowe nakrętki. Obejrzyj czy kolektor wydechowy nie ma pęknięć czy rys - to dobry moment żeby go pospawać.
Wrzuć do czajnika termostat i obadaj jak działa.

Opcja dzieci fejsbuka i reszty ścierwusów:
kup najtańszą UPG, nie planuj głowicy, zlej stary płyn, skręć i marudź że za tydzień będziesz robił to znowu.
Wyciągniecie kolektora wydechowego wiąże się tez z uszczelnieniem powrotu oleju od turbo. :) no i jest szansa obadać zimną i ciepła stronę turbiny oraz luz wałka wirnika. Potrzebujesz uszczelnień magistrali olejowej do turbiny tj blok-turbina. Sam silikon nie wystarczy :mrgreen:
Produkty Viktora R. zdają się bić jakością Elringa. (każdy ma różne doświadczenie). Wg nauk pobranych ;) Reinz UPG jest ciut grubsza od Elringowskiej a przyda się, bo zapewne trochę emelenium głowicowiec Ci z niej ściągnie.

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

: 08 lipca 2019, 22:11
autor: wujek
Ja tylko dodam ze Elring trzyma chłostę 1,7 bara z 20T ;) VR sie poddał...

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

: 08 lipca 2019, 23:00
autor: Sinuspi
wujek pisze:Ja tylko dodam ze Elring trzyma chłostę 1,7 bara z 20T ;) VR sie poddał...
Ooożesztyorzeszku !

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

: 09 lipca 2019, 10:18
autor: saabauto
wujek pisze:Ja tylko dodam ze Elring trzyma chłostę 1,7 bara z 20T ;) VR sie poddał...
Popatrz kto robi uszczelki dla Elringa... Reinz :-) tylko pudełko inne. To, że wydmuchało Ci Reinza to czysty przypadek :-)

Z klingerytu można wiele wyczytać :)

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

: 09 lipca 2019, 14:39
autor: gruszka2
Dziękuję za wskazówki bezwzględnie zostaną wdrożone w życie .
W środę będzie zdejmowana głowica i jedzie do fachowca , sporo się wyjaśni .
Kupując auto byłem zapewniany że głowica przeszła generalny remont , przejechałem około 5000tyś. czy będzie można ocenić po zdjęciu czy ktoś coś modził ?

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

: 09 lipca 2019, 16:59
autor: saabauto
gruszka2 pisze:Dziękuję za wskazówki bezwzględnie zostaną wdrożone w życie .
W środę będzie zdejmowana głowica i jedzie do fachowca , sporo się wyjaśni .
Kupując auto byłem zapewniany że głowica przeszła generalny remont , przejechałem około 5000tyś. czy będzie można ocenić po zdjęciu czy ktoś coś modził ?
Po 25 milionach kilometrów każda UPG klęknie...

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

: 09 lipca 2019, 23:23
autor: Sinuspi
gruszka2 pisze:Dziękuję za wskazówki bezwzględnie zostaną wdrożone w życie .
W środę będzie zdejmowana głowica i jedzie do fachowca , sporo się wyjaśni .
Kupując auto byłem zapewniany że głowica przeszła generalny remont , przejechałem około 5000tyś. czy będzie można ocenić po zdjęciu czy ktoś coś modził ?
Tja.... kilka głowić widziałem, nawet takie które po spec obróbce ścinało krzywki. Zanim zdejmiesz głowicę sprawdź 3 razy.
Sprawdzić możesz wizualnie, czy ktoś nie narobił bruzd wkrętakiem w miejscu przylegania uszczelki do bloku, a dokładne sprawdzenie - tylko na stanowisku.
Ja 3 razy sprawdzałem CO'2, bo nie podobał mi się olej pomiędzy blokiem a głowicą choć wyglądało mi to na rozlanie podczas wlewania przez korek dekla no i h..j bąbki kupił. Za pierwszym pomiarem było bezobjawowo. Żadnego masełka, żadnych czkawek przy odpalaniu, żadnego dymku z wydechu, ale coś mnie tknęło i sprawdziłem, trzeci raz - to chyba z niedowierzania sprawdziłem. Auto bez LPG :cry:
Ale chociaż raz trzeba w redbloku zrobić UPG. Live is brutal end w hu.. zasadzkas.

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

: 10 lipca 2019, 10:01
autor: wujek
saabauto pisze:
wujek pisze:Ja tylko dodam ze Elring trzyma chłostę 1,7 bara z 20T ;) VR sie poddał...
Popatrz kto robi uszczelki dla Elringa... Reinz :-) tylko pudełko inne. To, że wydmuchało Ci Reinza to czysty przypadek :-)

Z klingerytu można wiele wyczytać :)
A ze szkolenia Elringa na którym byłem można się dowiedzieć, ile jest fabryk i która produkuje na który rynek jaki towar.

Co do sprawdzenia "na oko" nic raczej nie zobaczysz, chyba że rażące uszkodzenia czy ubytki na płaszczyźnie/bloku. Oddaj czapkę do polecanego/sprawdzonego fachowca - ten sprawdzi szczelność, stan przylgni zaworowych oraz wykona korektę płaszczyzny. Grubością uszczelki bym się nie przejmował bo stopień kompresji nie zmieni się znacząco, jak również obaw o kolizję z zaworami nie ma.
Jeżeli są obawy zawsze można złożyć głowicę na wyczynowy klej np. Wurtha (różowy), ale myślę że w seryjnym redblocku to przerost formy nad treścią. Tak jak Sinus napisał a o czym ja zapomniałem - obowiązkowo nowy oring do rurki spływu oleju - szkoda nerwów :-)