[740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika
[740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika
Bążur, prośba o udostępnienie w formie pdf lub innej serwisówki (service manual, repair manual lub faut tracing) do 740 Turbo, z silnikiem B200ET. Samochód śmiga dobrze, jednak po wizycie w SKP okazało się, że poziom CO jest nieco wyższy od wymaganego. Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 28 maja 2019, 22:35 przez glidebo, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Pozdrawiam
Misiek
Misiek
Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, erwisówka do silnika
Nie bardzo rozumiem, czego się dop....no na SKP.
- Euro 1
- bez kata zapewne i nie musi być
- oczekiwanie Diagnosty na co ?, ze CO2 w 30paroletnim wolnossaku na LH spełni normę Euro 5 ? czy może Diagnosta ma dane CO2 dla auta z 88r i nie jest hallo i się czepia ?
- Euro 1
- bez kata zapewne i nie musi być
- oczekiwanie Diagnosty na co ?, ze CO2 w 30paroletnim wolnossaku na LH spełni normę Euro 5 ? czy może Diagnosta ma dane CO2 dla auta z 88r i nie jest hallo i się czepia ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika
Mimo, iż to staroć, to są przewidziane jakieś normy spalin - podobno 0,5 CO na jałowym i 0,3 na wyższych - u mnie było jeden, zszedłem nieco do 0,6 zmniejszając obroty śrubą, ale na wyższych wartość się utrzymała. W grupie na FB, koledzy wspomnieli o "regeneracji" przepływomierza. Jednak nie chciałbym się za to zabierać bez przygotowania - nawet jeśli miałbym go komuś oddać, to chciałbym mieć choć minimalną wiedzę.
0 x
Pozdrawiam
Misiek
Misiek
Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika
Polski sposób jest taki, ze na okresowe podmień przepływkę.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika
Ciekawe, bo opierająca się o dane z tej strony, to wcale nie mam źle.....
https://zssplus.pl/publikacje/publikacje38.htm
Czy wśród kolegów jest diagnosta?
https://zssplus.pl/publikacje/publikacje38.htm
Czy wśród kolegów jest diagnosta?
- Załączniki
-
- IMG_20190525_132852.jpg (215.45 KiB) Przejrzano 6735 razy
0 x
Pozdrawiam
Misiek
Misiek
Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika
Wartości o których piszesz obowiązują dla samochodów zarejestrowanych po raz pierwszy w okresie 1 lipca 1995 - 30 kwietnia 2004. Samochody zarejestrowane wcześniej też musiały spełnić normę, ale po pierwsze sprawdza się poziom CO tylko na jałowych, po drugie dla 1988 roku wartością graniczną jest 3,5% niezależnie od tego, czy samochód ma kata i sondę czy nie. Jedynym kryterium jest data, ta wartość obowiązują w przedziale 1 października 1986 - 30 czerwca 1995. Btw wcześniej było jeszcze więcej, bo 4,5%.glidebo pisze:Mimo, iż to staroć, to są przewidziane jakieś normy spalin - podobno 0,5 CO na jałowym i 0,3 na wyższych - u mnie było jeden, zszedłem nieco do 0,6 zmniejszając obroty śrubą, ale na wyższych wartość się utrzymała.
Dziwię się, że diagnosta tego nie wiedział, reguluje to załącznik 2 do rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów, który to dokument (w sensie całe rozporządzenie) każdy diagnosta w zasadzie powinien znać na pamięć. Tym bardziej normy spalin, to elementarz diagnosty. No chyba, że auto z 1988 roku zostało po raz pierwszy (w ogóle, nie w Polsce) zarejestrowane w okresie 1995-2004, wtedy diagnosta miałby rację...
Miałem gdzieś rozpiskę regulacyjnych wartości CO dla różnych redbloków, ale nie mogę teraz znaleźć. Jednak na moje oko 1% na wolnych obrotach dla B200ET jest w porządku.
2 x
Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika
Niestety zwykle diagności, to nieuki. Kiedyś jeździłem Skodą S105 '81 i gdy pojechałem na przegląd, disgnosta też czepił się CO. A miałem coś koło 0,9 (gaźnik sam regulowałem "na węch" i kloor spalin). Olałem stację, pojechałem na inną i tam diagnosta był normalny. Auto przeszło całą linię i dostało przegląd. Diagnosta nawet pogratulował stanu.
Później sprawdzalem w necie i jak pisze fonderal przed 89 dopuszczalne było do 3,5%.
Teraz w Volvo nawet mi nie sprawdzają, gdy widzą rocznik. A staram się, zeby lambda działała i nawet katalizator wstawiłem.
Później sprawdzalem w necie i jak pisze fonderal przed 89 dopuszczalne było do 3,5%.
Teraz w Volvo nawet mi nie sprawdzają, gdy widzą rocznik. A staram się, zeby lambda działała i nawet katalizator wstawiłem.
0 x
Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika
Nigdy w życiu w żadnym pojeździe nie sprawdzali mi spalin...
0 x
Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika
Domyślam się Przyjacielu, tylko ja mieszkam w Krakowie, a wiesz co tu się zimą dzieje.....endriugto pisze:Nigdy w życiu w żadnym pojeździe nie sprawdzali mi spalin...
Tak czy inaczej, dzwoniłem do innej stacji, powiedziałem jak wygląda temat.... te wyniki ze zdjęcia, w przypadku pojazdu z zakresu współczesnej jemu normy są bardzo dobre. Także temat rozwiązany bez niepotrzebnego grzebania w elektronice....
0 x
Pozdrawiam
Misiek
Misiek
Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika
Jak mają specjalną erratę do rozporządzenia, które wskazuje Jarek dla mieszkańców Krakowa, niech pokażąglidebo pisze:Domyślam się Przyjacielu, tylko ja mieszkam w Krakowie, a wiesz co tu się zimą dzieje.....endriugto pisze:Nigdy w życiu w żadnym pojeździe nie sprawdzali mi spalin...
Tak czy inaczej, dzwoniłem do innej stacji, powiedziałem jak wygląda temat.... te wyniki ze zdjęcia, w przypadku pojazdu z zakresu współczesnej jemu normy są bardzo dobre. Także temat rozwiązany bez niepotrzebnego grzebania w elektronice....
Na moje wsi zabierają dowody rej za "małe tablice" w przypadku gdy auto ma miejsce na te z "normalnymi lub większymi" wymiarami, w SKP nie umieją zbadać auta na nivomatach, także jest doopsze
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego