[740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
glidebo
Posty: 45
Rejestracja: 11 lipca 2016, 17:01

[740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: glidebo »

Bążur, prośba o udostępnienie w formie pdf lub innej serwisówki (service manual, repair manual lub faut tracing) do 740 Turbo, z silnikiem B200ET. Samochód śmiga dobrze, jednak po wizycie w SKP okazało się, że poziom CO jest nieco wyższy od wymaganego. Z góry dziękuję :)
Ostatnio zmieniony 28 maja 2019, 22:35 przez glidebo, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Pozdrawiam
Misiek
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, erwisówka do silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Nie bardzo rozumiem, czego się dop....no na SKP.
- Euro 1
- bez kata zapewne i nie musi być
- oczekiwanie Diagnosty na co ?, ze CO2 w 30paroletnim wolnossaku na LH spełni normę Euro 5 ? czy może Diagnosta ma dane CO2 dla auta z 88r i nie jest hallo i się czepia ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
glidebo
Posty: 45
Rejestracja: 11 lipca 2016, 17:01

Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: glidebo »

Mimo, iż to staroć, to są przewidziane jakieś normy spalin - podobno 0,5 CO na jałowym i 0,3 na wyższych - u mnie było jeden, zszedłem nieco do 0,6 zmniejszając obroty śrubą, ale na wyższych wartość się utrzymała. W grupie na FB, koledzy wspomnieli o "regeneracji" przepływomierza. Jednak nie chciałbym się za to zabierać bez przygotowania - nawet jeśli miałbym go komuś oddać, to chciałbym mieć choć minimalną wiedzę.
0 x
Pozdrawiam
Misiek
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Polski sposób jest taki, ze na okresowe podmień przepływkę.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
glidebo
Posty: 45
Rejestracja: 11 lipca 2016, 17:01

Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: glidebo »

Ciekawe, bo opierająca się o dane z tej strony, to wcale nie mam źle.....
https://zssplus.pl/publikacje/publikacje38.htm

Czy wśród kolegów jest diagnosta?
Załączniki
IMG_20190525_132852.jpg
IMG_20190525_132852.jpg (215.45 KiB) Przejrzano 6735 razy
0 x
Pozdrawiam
Misiek
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

glidebo pisze:Mimo, iż to staroć, to są przewidziane jakieś normy spalin - podobno 0,5 CO na jałowym i 0,3 na wyższych - u mnie było jeden, zszedłem nieco do 0,6 zmniejszając obroty śrubą, ale na wyższych wartość się utrzymała.
Wartości o których piszesz obowiązują dla samochodów zarejestrowanych po raz pierwszy w okresie 1 lipca 1995 - 30 kwietnia 2004. Samochody zarejestrowane wcześniej też musiały spełnić normę, ale po pierwsze sprawdza się poziom CO tylko na jałowych, po drugie dla 1988 roku wartością graniczną jest 3,5% niezależnie od tego, czy samochód ma kata i sondę czy nie. Jedynym kryterium jest data, ta wartość obowiązują w przedziale 1 października 1986 - 30 czerwca 1995. Btw wcześniej było jeszcze więcej, bo 4,5%.

Dziwię się, że diagnosta tego nie wiedział, reguluje to załącznik 2 do rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów, który to dokument (w sensie całe rozporządzenie) każdy diagnosta w zasadzie powinien znać na pamięć. Tym bardziej normy spalin, to elementarz diagnosty. No chyba, że auto z 1988 roku zostało po raz pierwszy (w ogóle, nie w Polsce) zarejestrowane w okresie 1995-2004, wtedy diagnosta miałby rację...

Miałem gdzieś rozpiskę regulacyjnych wartości CO dla różnych redbloków, ale nie mogę teraz znaleźć. Jednak na moje oko 1% na wolnych obrotach dla B200ET jest w porządku.
2 x
MarcinS
Posty: 439
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Niestety zwykle diagności, to nieuki. Kiedyś jeździłem Skodą S105 '81 i gdy pojechałem na przegląd, disgnosta też czepił się CO. A miałem coś koło 0,9 (gaźnik sam regulowałem "na węch" i kloor spalin). Olałem stację, pojechałem na inną i tam diagnosta był normalny. Auto przeszło całą linię i dostało przegląd. Diagnosta nawet pogratulował stanu.
Później sprawdzalem w necie i jak pisze fonderal przed 89 dopuszczalne było do 3,5%.
Teraz w Volvo nawet mi nie sprawdzają, gdy widzą rocznik. A staram się, zeby lambda działała i nawet katalizator wstawiłem. :)
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Nigdy w życiu w żadnym pojeździe nie sprawdzali mi spalin...
0 x
glidebo
Posty: 45
Rejestracja: 11 lipca 2016, 17:01

Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: glidebo »

endriugto pisze:Nigdy w życiu w żadnym pojeździe nie sprawdzali mi spalin...
Domyślam się Przyjacielu, tylko ja mieszkam w Krakowie, a wiesz co tu się zimą dzieje.....
Tak czy inaczej, dzwoniłem do innej stacji, powiedziałem jak wygląda temat.... te wyniki ze zdjęcia, w przypadku pojazdu z zakresu współczesnej jemu normy są bardzo dobre. Także temat rozwiązany bez niepotrzebnego grzebania w elektronice.... :)
0 x
Pozdrawiam
Misiek
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [740, B200ET, 88] Wysoki poziom CO, spaliny, serwisówka do silnika

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

glidebo pisze:
endriugto pisze:Nigdy w życiu w żadnym pojeździe nie sprawdzali mi spalin...
Domyślam się Przyjacielu, tylko ja mieszkam w Krakowie, a wiesz co tu się zimą dzieje.....
Tak czy inaczej, dzwoniłem do innej stacji, powiedziałem jak wygląda temat.... te wyniki ze zdjęcia, w przypadku pojazdu z zakresu współczesnej jemu normy są bardzo dobre. Także temat rozwiązany bez niepotrzebnego grzebania w elektronice.... :)
Jak mają specjalną erratę do rozporządzenia, które wskazuje Jarek dla mieszkańców Krakowa, niech pokażą :)
Na moje wsi zabierają dowody rej za "małe tablice" w przypadku gdy auto ma miejsce na te z "normalnymi lub większymi" wymiarami, w SKP nie umieją zbadać auta na nivomatach, także jest doopsze :P
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ