Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Witam.
Wycieraczka dostała luz i chciałem ją dokręcić , pod gumom okazało się resztki uszczelnienia zostały , a śruba kręci się w koło na ośce .
Od wewnątrz brak możliwości dokręcenia całości . Jak to naprawić ?
Załączniki
20190521_102635.jpg
20190521_102635.jpg (166.77 KiB) Przejrzano 6132 razy
Ostatnio zmieniony 21 maja 2019, 12:25 przez gruszka2, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

gruszka2 pisze:Witam.
Wycieraczka dostała luz i chciałem ją dokręcić , pod gumom okazało się resztki uszczelnienia zostały , a śruba kręci się w koło na ośce .
Od wewnątrz brak możliwości dokręcenia całości . Jak to naprawić ?
Zrób fotkę bo brzmi to enigmatycznie.
0 x
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Ta duża śruba która myślałem że dociąga całość kręci się w koło , można ją palcami kręcić .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

gruszka2 pisze:Ta duża śruba która myślałem że dociąga całość kręci się w koło , można ją palcami kręcić .
Bo tam jest cienkozwojny gwint podatny na uszkodzenia.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

To właśnie pomyślałem że zerwany .To chyba pozostała rzeźba w opcji ?
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

gruszka2 pisze:To właśnie pomyślałem że zerwany .To chyba pozostała rzeźba w opcji ?
Niestety, dla wprawnych w bojach
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Sprawę załatwiłem wkładając dwie sztuki segera jeden na drugi pod kołnierz nakrętki , i luz zmalał do akceptowalnego .
Podciąłem dwa milimetry osłonkę z gumy która otula ośkę wewnątrz . Sporo stresu bo trzeba mocno na szybę uważać ale dociągając do siebie oś wlazły bez problemu .Uszczelniłem specjalistycznym uszczelniaczem dekarskim bo używam go od lat ,i jest niezawodny na długą metę więc mogę polecić .
Załączniki
Img.ashx.jpg
Img.ashx.jpg (28.78 KiB) Przejrzano 6084 razy
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Tak wiem kolejny fascynujący temat z mojej strony :roll:
1 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
AOW
Posty: 419
Rejestracja: 30 lipca 2020, 11:03

Re: Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: AOW »

Czy sam mechanizm, ten trzpień, jest rozbieralny? U mnie chyba coś się zatarło, bo jak włączę wycieraczkę, to ledwo ruszy, a następnie stoi. Trzeba ręką pomóc aby wróciła na miejsce.
Rozebrałem klapę, sam silnik wygląda na ok, odpadła obudowa mechanizmu przeniesienia napędu. Wynajem silnik, sprawdziłem czy jest smar (jest) naprawiłem obudowę, podłączyłem - kręci się.
Zamontowałem mechanizm, to ramię idące do trzpienia, który przechodzi przez szybę do wycieraczki, ale po włączeniu ten sam efekt.
Naprawiał ktoś to już? Będę wdzięczny za porady.

kontrola ortograficzna wykazała nieprawidłowości, które to wyeliminowała drogą korekty
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Wycieraczka tylnej klapy kombi 940

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

Musisz zdemontować tą aluminiowa podstawę w której pracuje trzpień ramienia wycieraczki. Na bank tam ci zgniło i nie pracuje. Ostatnio też to robiłem. Po zdemontowaniu silnika klapy musisz zdjąć zawleczkę typu C z trzpienia. Pod nią powinien być oring. Następnie przez parę dni mocz to w odrdzewiaczu i spróbuj rozruszać za nim spróbujesz zdjąć tą aluminiową część. Na pewno w środku masz pełno rdzy , która w momencie zbijania tego aluminium zatrzyma się na tulejce w środku i zacznie ci rozsądzać tą aluminiową część. Także musisz być bardzo ostrożny. Jak już ci się uda uwolnić trzpień to w tym aluminium powinieneś zastać dwie tulejki. Są chyba z nierdzewki także powinny przeżyć. Oczyść trzpień, wydłub rdzę ze środka, napakuj tam smaru by wszystko płynnie pracowało i złóż. Przekonasz się że nigdy jeszcze tak szybko nie pracowała ci wycieraczka z tyłu. Miłej zabawy ;)
2 x
ODPOWIEDZ