Dobry wieczór,
Zgodnie z sugestią która jakiś czas temu pojawiła się w najulubieńszym wątku na tym podforum, założę nowy temat. Moje B204FT zasilane jest Reniksami, które, jak się dowiedziałem, są dość upierdliwe pod kątem gazu (baaardzo krótkie czasy). MEchanicy pokombinowali, pomacali i zestroili tak, że jest dość dobrze, ale do jakości pracy Motronica w A8 daleko. Pytanie brzmi zatem: czy się to ja - i jak to się da - sensownie zestroić? Wszelkie uwagi mile widziane, bo silnik ma podniesione doładowanie w sterowniku, co też może być źródłem pewnych problemów (czytaj - może wtryski do gazu nie wyrabiają takiego ciśnienia?). Kąkuter AC 300-4, listwa sterująca AC, wtryski Barracuda, reduktor IG1.
B204FT, Renixy i gaz
B204FT, Renixy i gaz
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: B204FT, Renixy i gaz
O ile mnie pamięć nie zawodzi Renix to fullgrupa, stąd krótkie czasy. Ale Barracudy są na tyle uprzejme, że się wyrabiają.
U mnie w B200FT Baraki 130 rozwiercone na 2,9, AC 300-4 isa2 (isa wyłączona), ciśnienie 1,05, MBC ustawione na 0,8 bara. Wszystko ustawione tak, że normalna jazda jest przyjemnością, a jak trzeba zebrać się od powiedzmy 120 do 170, to auto się nie zastanawia tylko jedzie. Ale moje zdanie jest takie, że to nadal jest niezbyt finezyjny redblok i do kultury pracy nowszych silników z wtryskiem sekwencyjnym trochę mu jednak brakuje, po prostu lepiej nie będzie.
U mnie w B200FT Baraki 130 rozwiercone na 2,9, AC 300-4 isa2 (isa wyłączona), ciśnienie 1,05, MBC ustawione na 0,8 bara. Wszystko ustawione tak, że normalna jazda jest przyjemnością, a jak trzeba zebrać się od powiedzmy 120 do 170, to auto się nie zastanawia tylko jedzie. Ale moje zdanie jest takie, że to nadal jest niezbyt finezyjny redblok i do kultury pracy nowszych silników z wtryskiem sekwencyjnym trochę mu jednak brakuje, po prostu lepiej nie będzie.
0 x
Re: B204FT, Renixy i gaz
Dzięki za odpowiedź. U mnie pojawia się nierównomierność w pracy silnika przy dużym wychyleniu wskaźnika turbodoładowania in plus; ten sam efekt pojawia się na benzynie, ale później - stąd podejrzewam, że jednak większym problemem jest niezgrane z możliwościami wtryskiwaczy turbodoładowanie. Zastanawiam się jeszcze, czy IG1 czasem nie jest przeznaczony do pracy z silnikami o mniejszej mocy, bo w internetach piszo, że tylko 140 KM to obsłuży - a to jednak sporo mniej, niż B204FT ma w serii...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: B204FT, Renixy i gaz
Już czuje uchem............jedno co Cię już niebawem czeka to UPG. .
Objawy jak opisujesz to nie tylko "coś" z układem zapłonowym ale dostawanie się płynu na świece.
Objawy jak opisujesz to nie tylko "coś" z układem zapłonowym ale dostawanie się płynu na świece.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: B204FT, Renixy i gaz
Tyle, że świece wyglądają w porządku...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: B204FT, Renixy i gaz
A dokładniej jak to się objawia? Widzisz to na obrotomierzu? Na wskaźniku doładowania? Krztusi się?bnw pisze:U mnie pojawia się nierównomierność w pracy silnika przy dużym wychyleniu wskaźnika turbodoładowania
Z prostszych rzeczy można sprawdzić sterowanie turbo (podciśnienia i elektryka).
Gdyby wtryski nie wyrabiały, to miałby zbyt ubogo. Gdy ma zbyt ubogo, komputer wzbogaca mieszankę. Na benzynie. Na gazie - nie wiem, bo nie używam. A gdyby nie mógł, nie jestem pewien, czy by wtedy nie wywalił błędu.
Ale niech mnie ktoś poprawi, jakby coś.
0 x
Re: B204FT, Renixy i gaz
Głównie na wskaźniku doładowania. Szarpie przy dużym obłożeniu turbosprężarki, raz bardziej, raz mniej. Na benzynie takie zachowanie też występuje, przy naprawdę mocnym pałowaniu. Obrotomierz - efekt widać w mniejszym stopniu, jakby go pocisnął na stojąco na parkingu... ale też nie zawsze.
Rozmawiałem dziś z mechanikiem, sprawdzimy sterownik (podobno zmiana maks. doładowania odbywa się poprzez podmianę opornika i wg. poprzedniego właściciela ze sterownika są już wyprowadzone przewody, żeby to zrobić "na szybko" - muszę poczytać na TB, bo tam była od tego instrukcja), jeśli przy ustawieniach fabrycznych będzie dalej miał humory na obu paliwach, to będziemy sprawdzać dalej. Może to jakaś przeoczona głupota, podwieszony czujnik, czy inne cholerstwo.
Rozmawiałem dziś z mechanikiem, sprawdzimy sterownik (podobno zmiana maks. doładowania odbywa się poprzez podmianę opornika i wg. poprzedniego właściciela ze sterownika są już wyprowadzone przewody, żeby to zrobić "na szybko" - muszę poczytać na TB, bo tam była od tego instrukcja), jeśli przy ustawieniach fabrycznych będzie dalej miał humory na obu paliwach, to będziemy sprawdzać dalej. Może to jakaś przeoczona głupota, podwieszony czujnik, czy inne cholerstwo.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: B204FT, Renixy i gaz
W sekwencji typu stag 300 praca silnika na gazie jest kopią pracy na benzynie. Sterownik gazowy nie jest samodzielnym ecu, a prostym interfejsem między ecu benzynowym a wtryskami gazowymi. Jego rola polega na przełączaniu wtryskiwaczy z benzynowych na gazowe i aplikowaniu stosownych korekt wprowadzonych podczas strojenia instalacji. Podczas pracy na gazie większość roboty nadal odwala sterownik benzynowy i każdy błąd czy niedomaganie zostaną siłą rzeczy przeniesione, a czasem nawet zwielokrotnione na instalację gazową. Ecu benzynowe nie wie, że steruje instalacją gazową a nie bezpośrednio wtryskiwaczami, i jeżeli uzna, że np. wypadałoby odciąć wtryskiwacze, to je odetnie. A które się wyłączą - to już zależy od tego, czy samochód jedzie na gazie czy benzynie.Milco pisze:A dokładniej jak to się objawia? Widzisz to na obrotomierzu? Na wskaźniku doładowania? Krztusi się?bnw pisze:U mnie pojawia się nierównomierność w pracy silnika przy dużym wychyleniu wskaźnika turbodoładowania
Z prostszych rzeczy można sprawdzić sterowanie turbo (podciśnienia i elektryka).
Gdyby wtryski nie wyrabiały, to miałby zbyt ubogo. Gdy ma zbyt ubogo, komputer wzbogaca mieszankę. Na benzynie. Na gazie - nie wiem, bo nie używam. A gdyby nie mógł, nie jestem pewien, czy by wtedy nie wywalił błędu.
Ale niech mnie ktoś poprawi, jakby coś.
Dlatego jeżeli jakiś błąd pojawia się tylko podczas pracy na gazie przyczyny należy szukać w instalacji gazowej, natomiast jeżeli coś się dzieje na obu paliwach, źródło problemu z reguły leży poza nią.
Jeśli silnik szarpie przy mocnym doładowaniu, to mz. sprawa jest prosta, czyli mamy do dyspozycji za mało paliwa. Kwestią zasadniczą jest ustalenie, z jakiego powodu tak się dzieje. Za małe wtryskiwacze? Za cienka pompa paliwa? Nie wyrabia mapa? Nasyca się przepływomierz? Przyczyn może być wiele, ale ja w Renixach głupi jestem... W każdym razie jak najbardziej robi się ubogo, ale na zbyt krótko, żeby ecu potraktowało to jako błąd. W tym zakresie ecu opiera się na histerezie, inaczej zapalałoby kontrolkę przy każdym mocniejszym depnięciu w pedał. Innymi słowy ecu rejestruje błąd i ew. zapala światełko, jeżeli zjawisko trwa jakiś ustalony czas.
bnw, a że tak zapytam, jak Ty opornikiem sterujesz doładowaniem? Masz Turbo+? Jak to tam jest w B204FT, może seryjnie były?
1 x
Re: B204FT, Renixy i gaz
fonderal, dziękuję za obszerne - jak zawsze! - wytłumaczenie Jeżeli chodzi o te nieszczęsne oporniki: moje zrozumienie tematu było takie, że za maksymalny poziom doładowania w tym silniku odpowiada opór jednego z elementów w sterowniku. Zmiana tegoż opornika ma wpływ na to, ile maksymalnie turbina będzie dmuchać. W grę wchodziło też wstawienie regulowanej opornicy, albo przełącznika między "trybami". Tyle zrozumiałem z rozmowy z Jarkiem, ale... jestem kompletnie zielony, jeśli chodzi o silniki z turbodoładowaniem - tzn. absolutne podstawy pewnie znam - więc mogłem coś przekręcić, albo czegoś nie do końca zrozumieć. Wiem, że ta modyfikacja jest opisana w poradniku w internecie i postaram się tego doszukać. Ewentualnie - zrobię zdjęcia ECU, co z niego, że tak powiem, wystaje. Przepraszam, jeśli namieszałem.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03
Re: B204FT, Renixy i gaz
Namieszałeś już na samym początku. Co to jest "listwa sterująca AC" skoro dalej napisałeś: "wtryski Barracuda"?
Jak auto źle jeździ na PB to jeszcze gorzej będzie jeździć na LPG. Napraw benzynę potem zakładaj gaz. Taka złota zasada.
Jaki AFR przy WOT? Jakie doładowanie? Jakie wskazanie MAP sensora na wolnych obrotach? Jakie ciśnienie robocze gazu? Jakie przerosty po cut off na tym reduktorze? I jakie czasy wtrysków PB przy WOT?
Jak auto źle jeździ na PB to jeszcze gorzej będzie jeździć na LPG. Napraw benzynę potem zakładaj gaz. Taka złota zasada.
Jaki AFR przy WOT? Jakie doładowanie? Jakie wskazanie MAP sensora na wolnych obrotach? Jakie ciśnienie robocze gazu? Jakie przerosty po cut off na tym reduktorze? I jakie czasy wtrysków PB przy WOT?
0 x