B204FT, Renixy i gaz

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: B204FT, Renixy i gaz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

bnw pisze:Jeżeli chodzi o te nieszczęsne oporniki: moje zrozumienie tematu było takie, że za maksymalny poziom doładowania w tym silniku odpowiada opór jednego z elementów w sterowniku.
Już się doszukałem. B204GT/FT miały seryjnie EBC, czyli doładowane sterowane elektronicznie. Dla FT 8V też było coś takiego, ale sprzedawane jako akcesorium pod nazwą Turbo+. Tutaj to się nazywa TCU -> turbo control unit.

B204FT ma jeszcze ficzer mierzący temperaturę spalin, EGT. Jeżeli jest za wysoka, ecu wzbogaca mieszankę. Na granicy odcięcia temperatury do niskich nie należą i jakaś anomalia związana z EGT może być jakimś przyczynkiem zjawiska.

Znalazłem wątek z podobnym problemem na VF, tam nie było podnoszenia ciśnienia doładowania, ale ANTEQ dobrze gada:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?t=28100
1 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: B204FT, Renixy i gaz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

fonderal pisze:
bnw pisze:Jeżeli chodzi o te nieszczęsne oporniki: moje zrozumienie tematu było takie, że za maksymalny poziom doładowania w tym silniku odpowiada opór jednego z elementów w sterowniku.
Już się doszukałem. B204GT/FT miały seryjnie EBC, czyli doładowane sterowane elektronicznie. Dla FT 8V też było coś takiego, ale sprzedawane jako akcesorium pod nazwą Turbo+. Tutaj to się nazywa TCU -> turbo control unit.

B204FT ma jeszcze ficzer mierzący temperaturę spalin, EGT. Jeżeli jest za wysoka, ecu wzbogaca mieszankę. Na granicy odcięcia temperatury do niskich nie należą i jakaś anomalia związana z EGT może być jakimś przyczynkiem zjawiska.

Znalazłem wątek z podobnym problemem na VF, tam nie było podnoszenia ciśnienia doładowania, ale ANTEQ dobrze gada:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?t=28100
Wszystko się zgadza, w B204FT był TCU do kontroli ciśnienia doładowania, jedyny w swoim rodzaju tzn, nie stosowany seryjnie w innych silnikach volvo z tamtych lat oraz sonda temperatury spalin (EGT) której uszkodzenie powodowało, że spalanie dramatycznie rosło i ciężko było takim autem jeździć użytkowo.
1 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: B204FT, Renixy i gaz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

No jak czujnik cały czas widział przegrzane spaliny, to był sygnał żeby dolewać :)
Z drugiej strony uszkodzenie czujnika w przeciwnym kierunku będzie skutkowało tym, że przy pedale w podłodze może być za ubogo, bo EGT nie nie dostarczy pretekstu do wzbogacenia mieszanki...
Tak czy siak warto odczytać błędy TCU, może będzie jakiś punkt zaczepienia.

O rezystorkach i ich wpływie na doładowanie jest tu
http://ipdown.net/wiki/index.php/TCU
i tu
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=327482
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: B204FT, Renixy i gaz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

@fonderal, @xjtdi - bardzo, bardzo, bardzo dziękuję. To by się zgadzało z tym, co powiedział mi poprzedni właściciel. Myślę, że kwestia nr 1 to sprawdzenie, które rezystory zostały podmienione - jeśli dobrze zrozumiałem, to w instrukcji z ipdown niepoprawnie oznaczono oporniki do wycięcia, to też może być źródłem problemów. Dodatkowo, ktoś w NL chce modować swoje B204FT... a tam właśnie się znajdę za półtorej miesiąca, zawsze będzie możliwość obgadania problemów i porównania pracy.

@zachatąwujta - fakt, namieszałem - przyniosłem właśnie starą listwę do domu, jest to AC IG-1 żółta. Na jej miejsce trafiła AC W-01 czarna. Co do montażu gazu - instalacja już była na miejscu, w momencie kupna działała, ale do czasu ogarnięcia podstawowych problemów z silnikiem nie była uruchamiana. Dopiero po odtworzeniu wydechu, założeniu lambdy, wszelkich podstawowych naprawach zdecydowałem się na próbę jej włączenia i naprawy.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: B204FT, Renixy i gaz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Na jej miejsce trafiła AC W-01 czarna.
Za słaba. Nawet jak to jest BFC to za słaba.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: B204FT, Renixy i gaz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

zachatąwujta pisze:Namieszałeś już na samym początku. Co to jest "listwa sterująca AC" skoro dalej napisałeś: "wtryski Barracuda"?
Jak auto źle jeździ na PB to jeszcze gorzej będzie jeździć na LPG. Napraw benzynę potem zakładaj gaz. Taka złota zasada.
Jaki AFR przy WOT? Jakie doładowanie? Jakie wskazanie MAP sensora na wolnych obrotach? Jakie ciśnienie robocze gazu? Jakie przerosty po cut off na tym reduktorze? I jakie czasy wtrysków PB przy WOT?
No i zabrałeś 95% moich pytań.

Jeśli na benzynie będzie całkowicie ok, to:

ja bym jeszcze dodał - wywal w 3,14zdu dysze z wtryskiwaczy (jeśli są), ciśnienie robocze ustaw na 1,2Bar, autokalibracja, KONIECZNIE sonda podłączona do komputera, żebyś widział, jakie warunki pracy ma silnik w różnym zakresie obrotów (jeśli nie masz sondy szerokopasmowej), mnożnik ustawiasz i jazda. Ciśnienie minimalne w instalacji LPG to 0,75Bar. Wskazania sondy w całym zakresie obrotów muszą być w stronę bogatości.

Aha, jakie komponenty masz w układzie zapłonowym??
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: B204FT, Renixy i gaz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

zachatąwujta pisze:Za słaba. Nawet jak to jest BFC to za słaba.
Co w takim razie proponujesz?
saabauto pisze:Aha, jakie komponenty masz w układzie zapłonowym??
Muszę zleźć i sprawdzić, ale to chyba już jutro zrobię.

Co do reszty pytań to zapisuję w kajeciku i będę to męczył - ale zacznę od sprawdzenia TCU (swoją drogą - dobrze patrzę, że powinien być na podszybiu, mniej więcej po stronie kierowcy?), bo jeśli wycięte są nie te oporniki, co trzeba, to raczej nie ma co oczekiwać normalności.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: B204FT, Renixy i gaz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

bnw pisze:
zachatąwujta pisze:Za słaba. Nawet jak to jest BFC to za słaba.
Co w takim razie proponujesz?
Jak ma być koniecznie listwa to AC W02 BFC (jak najkrótsze wężyki i równe).
Najlepiej tam się robi na pojedynczych wtryskach bo jest miejsce i wychodzi na wężykach 4-5cm.
Wtryski to standardowo: Barracuda 130, Yeti +,Hercules będzie zapas w razie czego.Oczywiście montaż pojedynczy na trójnikach lub na grzebieniu. Reduktor,który nie pompuje się zbytnio po cut off'ie. Ja używam głównie AC R01, może być Magic.
Oczywiście wielozawór extra,miedź lub faro 8mm (miedź ma mimo wszystko większy przekrój wewnętrzny).
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: B204FT, Renixy i gaz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

bnw pisze:
zachatąwujta pisze:Za słaba. Nawet jak to jest BFC to za słaba.
Co w takim razie proponujesz?
saabauto pisze:Aha, jakie komponenty masz w układzie zapłonowym??
Muszę zleźć i sprawdzić, ale to chyba już jutro zrobię.

Co do reszty pytań to zapisuję w kajeciku i będę to męczył - ale zacznę od sprawdzenia TCU (swoją drogą - dobrze patrzę, że powinien być na podszybiu, mniej więcej po stronie kierowcy?), bo jeśli wycięte są nie te oporniki, co trzeba, to raczej nie ma co oczekiwać normalności.

Kme twin polecam, jak chcesz moce rozkręcac, tylko on pompuje niemiłosiernie, ale to jest do zniesienia, bo sobie Stag upuści. Ewentualnie ACR czerwony. Do tego o b o w i ą z k o w a kompensacja, Barracudy 130Nl bez dysz! i to wystrojone porządnie przy 101% sprawnej benzynie.

Do sprawnej benzyny potrzebujesz: sprawną pompę paliwa, przepustowy filtr paliwa (Knecht, Mann, Ufi, Bosch, Meyle), sprawny regulator ciśnienia paliwa, sprawny przepływomierz, szczelny kolektor dolotowy. Do tego świeczki W20EPR-U, przewody Bougicord (bardzo ewentualnie NGK), kopułka nowa, palec tylko Bosch.

Zalewasz wóz V-Power 100 (najlepiej na osuszony zbiornik), przejeżdżasz około 100km z różnymi obciążeniami.

Pod tak zebraną mapę stroisz gaz.

I już.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
zachatąwujta
Posty: 118
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: B204FT, Renixy i gaz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zachatąwujta »

Do tego o b o w i ą z k o w a kompensacja,
Mateusz,nie przesadzajmy. Tam nie ma co kompensować bo to R4. Chyba ,że reduktor ma dwa wyjścia to wtedy można zasilić z dwóch stron. Ja tego nie robię bo to tylko bałagan większy a nic nie daje w R4.
Ja miałem zasilone z jednej strony.
0 x
ODPOWIEDZ