Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft
Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft
Witam, mam mały problem z obrotami w 940 silnik b230ft. Chodzi o to że jak samochód postoi całą noc w temp ok -10st to rano po odpaleniu obroty wskakują na ok 1,5tys i rosą do 2tys. Jak się rozgrzeje na tyle że przełączy się na gaz to spadają na ok 700-800. Wydaję mi się że to trochę za dużo jak na ssanie! Może ktoś miał podobnie u siebie?
0 x
Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft
Ponownie wracam do tematu. Jakie powinny być obroty na ssaniu? Pytam, bo ja na zimnym silniku po nocy na mrozie po odpaleniu ma ok 700-800( oczywiście falują) a po rozgrzaniu obroty wskakują na 1100-1200 i czasami spadaja na ok 900. Sprawdziłem czujnik temperatury (jak go odłączę to silnik nie odpala, jak odpale i dopiero odłączę chodzi i nie ma reakcji), jałowy jest nowy przepływkę podmieniłem ale nic się nie zmieniło. Inny rzecz jaka próbuję zdiagnozować to taka że gdy silnik jest odpalony i wykonam taki szybki ruch gazu ale nie do konca tylko minimalny bo tak jakby nie było iskry. Na gazię taka sama sytuacja. Proszę o pomoc w diagnozie.
0 x
Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft
A tak w ogóle to jaka powinna być reakcja silnika po odłączeniu TPS?
0 x
Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft
Podwyższone obroty jak najbardziej mogą być sprawą TPSa.
Pierwsza rzecz to sprawdzenie regulacji, powinno być słychać ciche kliknięcie po minimalnym ruszeniu przepustnicą. Jak nie klika luzujesz dwie śrubki i obracając TPSem ustawiasz go w takim położeniu, żeby klikał jak tylko poruszy się oś przepustnicy. Nie to kółko z linką, a sama oś, po drodze jest trochę luzów.
Jeśli to nic nie dało, sprawdzasz TPSa elektrycznie, wygodniej sprawdzać na wyjętym. Tu już potrzebny jest omomierz, żarówka na kablach nie jest wystarczająco dokładna. Przy zamkniętej przepustnicy omomierz ma pokazać zwarcie między pinem środkowym (18/2) a prawym 2/1), po otwarciu musi się pojawić przerwa. Jakakolwiek oporność albo "trzeszczenie" dyskwalifikuje TPS. Trzeci pin nie jest wykorzystywany w FK/FT.
Teoretycznie przy uszkodzonym TPSie powinien wygenerować się błąd 1-3-3, ale on pojawia się w sytuacji przeciwnej, tzn. jeśli między pinami TPSa będzie zwarcie, a ecu zarejestruje obroty powyżej 1500 i jakieś tam obciążenie silnika. Przy przerwie w TPSie błąd się nie pojawi.
Pierwsza rzecz to sprawdzenie regulacji, powinno być słychać ciche kliknięcie po minimalnym ruszeniu przepustnicą. Jak nie klika luzujesz dwie śrubki i obracając TPSem ustawiasz go w takim położeniu, żeby klikał jak tylko poruszy się oś przepustnicy. Nie to kółko z linką, a sama oś, po drodze jest trochę luzów.
Jeśli to nic nie dało, sprawdzasz TPSa elektrycznie, wygodniej sprawdzać na wyjętym. Tu już potrzebny jest omomierz, żarówka na kablach nie jest wystarczająco dokładna. Przy zamkniętej przepustnicy omomierz ma pokazać zwarcie między pinem środkowym (18/2) a prawym 2/1), po otwarciu musi się pojawić przerwa. Jakakolwiek oporność albo "trzeszczenie" dyskwalifikuje TPS. Trzeci pin nie jest wykorzystywany w FK/FT.
Teoretycznie przy uszkodzonym TPSie powinien wygenerować się błąd 1-3-3, ale on pojawia się w sytuacji przeciwnej, tzn. jeśli między pinami TPSa będzie zwarcie, a ecu zarejestruje obroty powyżej 1500 i jakieś tam obciążenie silnika. Przy przerwie w TPSie błąd się nie pojawi.
1 x
Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft
Ok, dziękuję za odpowiedź. W takim razie jutro sprawdzę tps i dam znać czy coś pomogło. A odnośnie czujnika temp płychu chłodniczego to czy jest możliwość że nie pokazuję błędów a jest on do wymiany? Generalnie nie wywala mi żadnych błędów.
0 x
Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft
Właśnie sobie przypomniałem że jak dzisiaj wyszedłem z pracy odpaliłem samochód obroty oscylowały między 200-800 i pojawiła się kontrolka sondy. Jak tylko dodałem troche gazu żeby nie zgasł kontrolka sondy też zgasła. Wymigałem błędy ale nic nie pokazało odnośnie sondy!! Czy to normalne zjawisko?
0 x
Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft
Przy za niskich obrotach znaczek lambdy się zaświeci. Jak obroty wzrosną, to zgasnie. Normalka. W Volvo kontrolka z lambdą nie dotyczy tylko sondy, ale ogólnie błędów komputera. Tak jak obecnie "check engine".
Sprawdź tego tpsa, bo on lubi mieszać z obrotami. W razie czego można go naprawić.
Sprawdź tego tpsa, bo on lubi mieszać z obrotami. W razie czego można go naprawić.
0 x
Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft
Normalne. Błąd pojawił się na chwilę i zniknął jak zgasła lampka. Pewnie to był któryś związany z mieszanką, ale nie ma się co nim przejmować, bo on był skutkiem a nie przyczyną.MarcinNog pisze:Wymigałem błędy ale nic nie pokazało odnośnie sondy!! Czy to normalne zjawisko?
Generalnie lampka zapala się przy siedmiu różnych błędach ecu i sześciu ezk.
0 x
Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft
fonderal pisze:Podwyższone obroty jak najbardziej mogą być sprawą TPSa.
Pierwsza rzecz to sprawdzenie regulacji, powinno być słychać ciche kliknięcie po minimalnym ruszeniu przepustnicą. Jak nie klika luzujesz dwie śrubki i obracając TPSem ustawiasz go w takim położeniu, żeby klikał jak tylko poruszy się oś przepustnicy. Nie to kółko z linką, a sama oś, po drodze jest trochę luzów.
Jeśli to nic nie dało, sprawdzasz TPSa elektrycznie, wygodniej sprawdzać na wyjętym. Tu już potrzebny jest omomierz, żarówka na kablach nie jest wystarczająco dokładna. Przy zamkniętej przepustnicy omomierz ma pokazać zwarcie między pinem środkowym (18/2) a prawym 2/1), po otwarciu musi się pojawić przerwa. Jakakolwiek oporność albo "trzeszczenie" dyskwalifikuje TPS. Trzeci pin nie jest wykorzystywany w FK/FT.
Teoretycznie przy uszkodzonym TPSie powinien wygenerować się błąd 1-3-3, ale on pojawia się w sytuacji przeciwnej, tzn. jeśli między pinami TPSa będzie zwarcie, a ecu zarejestruje obroty powyżej 1500 i jakieś tam obciążenie silnika. Przy przerwie w TPSie błąd się nie pojawi.
Sprawdziłem własnie TPS i wydaję mi się że jest ok. Po podłączeniu go do miernika jak kliknię jest zwarcie, jak go puszczę nie ma zwarcia. Teoretycznie jakieś ocieranie bardzo delikatne słychać w nim ( nie wiem jak powinno być w nowym). Wymieniłem też czujnik temperatury płynu chłodniczego. Niestety nic nie pomogło. Na filmie widać objawy jakie są po odpaleniu na zimnym przy obrotach jałowych ok 800. Jak potrzymam przepustnicę dłużej to nic się nie dzieję. Ale jak ją tylko tyrpnę to przygasa.
Sonde także zmierzyłem miernikiem. Na zimnej i ciepłej pokazuję 0v. A z tego co doczytałem powinna do 1v wskazywać (czy się mylę). Na odpalonym silniku odłączyłem przepływkę i obroty spadły do 600 i ładnie trzyma. Zniknęły objawy z filmiku, ale przy dodawaniu gazu trzepie silnikiem (i tak powinno chyba być bez przepływki?).
0 x