Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Witam, mam mały problem z obrotami w 940 silnik b230ft. Chodzi o to że jak samochód postoi całą noc w temp ok -10st to rano po odpaleniu obroty wskakują na ok 1,5tys i rosą do 2tys. Jak się rozgrzeje na tyle że przełączy się na gaz to spadają na ok 700-800. Wydaję mi się że to trochę za dużo jak na ssanie! Może ktoś miał podobnie u siebie?
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Ponownie wracam do tematu. Jakie powinny być obroty na ssaniu? Pytam, bo ja na zimnym silniku po nocy na mrozie po odpaleniu ma ok 700-800( oczywiście falują) a po rozgrzaniu obroty wskakują na 1100-1200 i czasami spadaja na ok 900. Sprawdziłem czujnik temperatury (jak go odłączę to silnik nie odpala, jak odpale i dopiero odłączę chodzi i nie ma reakcji), jałowy jest nowy przepływkę podmieniłem ale nic się nie zmieniło. Inny rzecz jaka próbuję zdiagnozować to taka że gdy silnik jest odpalony i wykonam taki szybki ruch gazu ale nie do konca tylko minimalny bo tak jakby nie było iskry. Na gazię taka sama sytuacja. Proszę o pomoc w diagnozie.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

A tak w ogóle to jaka powinna być reakcja silnika po odłączeniu TPS?
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Podwyższone obroty jak najbardziej mogą być sprawą TPSa.
Pierwsza rzecz to sprawdzenie regulacji, powinno być słychać ciche kliknięcie po minimalnym ruszeniu przepustnicą. Jak nie klika luzujesz dwie śrubki i obracając TPSem ustawiasz go w takim położeniu, żeby klikał jak tylko poruszy się oś przepustnicy. Nie to kółko z linką, a sama oś, po drodze jest trochę luzów.
Jeśli to nic nie dało, sprawdzasz TPSa elektrycznie, wygodniej sprawdzać na wyjętym. Tu już potrzebny jest omomierz, żarówka na kablach nie jest wystarczająco dokładna. Przy zamkniętej przepustnicy omomierz ma pokazać zwarcie między pinem środkowym (18/2) a prawym 2/1), po otwarciu musi się pojawić przerwa. Jakakolwiek oporność albo "trzeszczenie" dyskwalifikuje TPS. Trzeci pin nie jest wykorzystywany w FK/FT.

Teoretycznie przy uszkodzonym TPSie powinien wygenerować się błąd 1-3-3, ale on pojawia się w sytuacji przeciwnej, tzn. jeśli między pinami TPSa będzie zwarcie, a ecu zarejestruje obroty powyżej 1500 i jakieś tam obciążenie silnika. Przy przerwie w TPSie błąd się nie pojawi.
1 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Ok, dziękuję za odpowiedź. W takim razie jutro sprawdzę tps i dam znać czy coś pomogło. A odnośnie czujnika temp płychu chłodniczego to czy jest możliwość że nie pokazuję błędów a jest on do wymiany? Generalnie nie wywala mi żadnych błędów.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Właśnie sobie przypomniałem że jak dzisiaj wyszedłem z pracy odpaliłem samochód obroty oscylowały między 200-800 i pojawiła się kontrolka sondy. Jak tylko dodałem troche gazu żeby nie zgasł kontrolka sondy też zgasła. Wymigałem błędy ale nic nie pokazało odnośnie sondy!! Czy to normalne zjawisko?
0 x
MarcinS
Posty: 439
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Przy za niskich obrotach znaczek lambdy się zaświeci. Jak obroty wzrosną, to zgasnie. Normalka. W Volvo kontrolka z lambdą nie dotyczy tylko sondy, ale ogólnie błędów komputera. Tak jak obecnie "check engine".
Sprawdź tego tpsa, bo on lubi mieszać z obrotami. W razie czego można go naprawić.
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

MarcinNog pisze:Wymigałem błędy ale nic nie pokazało odnośnie sondy!! Czy to normalne zjawisko?
Normalne. Błąd pojawił się na chwilę i zniknął jak zgasła lampka. Pewnie to był któryś związany z mieszanką, ale nie ma się co nim przejmować, bo on był skutkiem a nie przyczyną.
Generalnie lampka zapala się przy siedmiu różnych błędach ecu i sześciu ezk.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

Ok w takim razie dzisiaj po pracy sprawdzę Tps.
0 x
MarcinNog
Posty: 124
Rejestracja: 17 grudnia 2018, 13:38

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku b230ft

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinNog »

fonderal pisze:Podwyższone obroty jak najbardziej mogą być sprawą TPSa.
Pierwsza rzecz to sprawdzenie regulacji, powinno być słychać ciche kliknięcie po minimalnym ruszeniu przepustnicą. Jak nie klika luzujesz dwie śrubki i obracając TPSem ustawiasz go w takim położeniu, żeby klikał jak tylko poruszy się oś przepustnicy. Nie to kółko z linką, a sama oś, po drodze jest trochę luzów.
Jeśli to nic nie dało, sprawdzasz TPSa elektrycznie, wygodniej sprawdzać na wyjętym. Tu już potrzebny jest omomierz, żarówka na kablach nie jest wystarczająco dokładna. Przy zamkniętej przepustnicy omomierz ma pokazać zwarcie między pinem środkowym (18/2) a prawym 2/1), po otwarciu musi się pojawić przerwa. Jakakolwiek oporność albo "trzeszczenie" dyskwalifikuje TPS. Trzeci pin nie jest wykorzystywany w FK/FT.

Teoretycznie przy uszkodzonym TPSie powinien wygenerować się błąd 1-3-3, ale on pojawia się w sytuacji przeciwnej, tzn. jeśli między pinami TPSa będzie zwarcie, a ecu zarejestruje obroty powyżej 1500 i jakieś tam obciążenie silnika. Przy przerwie w TPSie błąd się nie pojawi.

Sprawdziłem własnie TPS i wydaję mi się że jest ok. Po podłączeniu go do miernika jak kliknię jest zwarcie, jak go puszczę nie ma zwarcia. Teoretycznie jakieś ocieranie bardzo delikatne słychać w nim ( nie wiem jak powinno być w nowym). Wymieniłem też czujnik temperatury płynu chłodniczego. Niestety nic nie pomogło. Na filmie widać objawy jakie są po odpaleniu na zimnym przy obrotach jałowych ok 800. Jak potrzymam przepustnicę dłużej to nic się nie dzieję. Ale jak ją tylko tyrpnę to przygasa.

Sonde także zmierzyłem miernikiem. Na zimnej i ciepłej pokazuję 0v. A z tego co doczytałem powinna do 1v wskazywać (czy się mylę). Na odpalonym silniku odłączyłem przepływkę i obroty spadły do 600 i ładnie trzyma. Zniknęły objawy z filmiku, ale przy dodawaniu gazu trzepie silnikiem (i tak powinno chyba być bez przepływki?).
0 x
ODPOWIEDZ