Witam.
Temat poruszony na "VolvoForum", lecz po namowach forumowiczów chciałbym przenieść go Tutaj. Nie wiem natomiast, czy nie powinien znaleźć się w "Modyfikacja osiągów", "Pokaż swoje Volvo", a może "OT", mam nadzieję, że trafiłem w odpowiedni dział.
Z uwagi, iż prawdopodobnie wszyscy tutejsi forumowicze mają także konto na "VF", nie będę się rozpisywał na nowo, tylko wkleję link :
https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=1 ... 1f3#unread
Jednocześnie zamykając temat na "VF" coby nie robić zbędnego zamieszania.
Może pokrótce napiszę tylko, że silnik został pozbawiony instalacji Turbo na rzecz LPG I gen. na śrubę . Ja chcę powrócić do pierwotnej formy zasilania .
Zmierzona kompresja [bar](na sucho, po dwie próby na cylinder):
1-9,625; 2-8,625; 3-8,875; 4-8,625 Max: 9,75; Min: 8,5
EZK o numerze: 0 261 201 012
Wleciały także wtryskiwacze od bmw (znalezienie używanych niskoohmowych wtryskiwaczy graniczy z cudem), na Pb95 odpala teraz na dotyk.
Cały czas szukam podstawy filtra oleju z chłodniczką.
Sylikonowe łączniki przewodów, już do mnie pędzą z internetów.
Zasilanie i spust oleju turbo będę lutował z miedzi (mam tego trochę), flansze już zamówione. Restryktor raczej nie potrzebny (Garrett TB03)
Przewody powietrza też mam zamiar trochę rzeźbić i tu pytanie odnośnie upustu ciśnienia: BOV na IC->Przepustnica czy CBV na Turbo->IC z bypass-em na Filtr->Turbo Jaki konkretnie zawór wybrać, co polecacie
B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Wtryskiwacze nisko czy wysokoomowe w zasadzie bez znaczenia, ważne żeby miały odpowiedni wydatek. Podstawkę filtra oleju masz tu na szybko, zamiennik (skąd inąd dobre wykonanie, zakładałem taki do innego auta):
https://allegro.pl/podstawka-pod-filtr- ... 50463.html
Chłodnice oleju w zasadzie dowolną, ja użyłem motocyklowej bo mi najbardziej pasowała montażowo.
https://allegro.pl/podstawka-pod-filtr- ... 50463.html
Chłodnice oleju w zasadzie dowolną, ja użyłem motocyklowej bo mi najbardziej pasowała montażowo.
0 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Temat wtryskiwaczy można uznać za zamknięty, bo już wszystko działa jak należy. Nie bawiłem się z przeróbką seryjnej instalacji, wycinanie resistor pack-ów itp. z obaw o popsucie ECU bądź opóźniony czas otwarcia wtrysków. Wpadły wtryskiwacze od BMW "0280150200" o katalogowym przepływie 314 i rezystancji 2,4 Ohm, używki (komplet wtryskiwaczy w cenie 1/4 jednego nowego seryjnego "0280150357 - 317cc", własnoręcznie "zregenerowane" )
Jeśli chodzi o podstawkę filtra oleju do chłodnicy, to rozważałem taką opcję, tylko po jakie grzyby, seryjnie, jest ta aluminiowa obudowa wzdłuż bloku silnika, bez niej filtr się nie mieści, czy jak Nawet znalazłem niedaleko mnie sklep z takowymi i bardzo prawdopodobne, że zakończy się na zakupie takiego zestawu.
Posiadają tam także zawory upustowe, nie wiem co wybrać, ceny zróżnicowane od 100 wzwyż. W internetach także ogromny wybór, z różnymi festynowymi gwizdkami, regulacjami, repliki markowych, chińskie plastiki, normalnie zgłupiałem; brakuje tylko jeszcze tylko takich z podświetleniem led i wygrywających melodyjki
Myślałem o opcji z recyrkulacją, coby nie wyrzucać wypracowanego przez turbinę ciśnienia w eter, wyczytałem także że jeśli BOV to jedynie taki który ma dwa zawory. Możecie coś polecić, nie chciałbym wyrzucać pln-ów na jakieś badziewie, które wyląduje w śmietniku
Jeśli chodzi o podstawkę filtra oleju do chłodnicy, to rozważałem taką opcję, tylko po jakie grzyby, seryjnie, jest ta aluminiowa obudowa wzdłuż bloku silnika, bez niej filtr się nie mieści, czy jak Nawet znalazłem niedaleko mnie sklep z takowymi i bardzo prawdopodobne, że zakończy się na zakupie takiego zestawu.
Posiadają tam także zawory upustowe, nie wiem co wybrać, ceny zróżnicowane od 100 wzwyż. W internetach także ogromny wybór, z różnymi festynowymi gwizdkami, regulacjami, repliki markowych, chińskie plastiki, normalnie zgłupiałem; brakuje tylko jeszcze tylko takich z podświetleniem led i wygrywających melodyjki
Myślałem o opcji z recyrkulacją, coby nie wyrzucać wypracowanego przez turbinę ciśnienia w eter, wyczytałem także że jeśli BOV to jedynie taki który ma dwa zawory. Możecie coś polecić, nie chciałbym wyrzucać pln-ów na jakieś badziewie, które wyląduje w śmietniku
0 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
A ten bov to po co? założ normalne turbo bez zewnętrznych zaworów i nie utrudniaj sobie życia przycinajacym się bovem, gasnacym autem na światłach i tym całum zamieszaniem z montażem.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Cześć,
Mam B230FT LH2.2 z Garrettem, co prawda w 760, ale konfiguracja powinna być co najmniej podobna. Jeśli chcesz mogę porobić fotki i tutaj wrzucić. Jeśli chodzi Ci o jakieś konkretne miejsca to daj znać, postaram się tam dotrzeć z aparatem
Polecam katalogi ze strony
http://www.gcp.se/en/catalogues/model/740-760-en/
są ładne rysunki i numery części.
Co do tematu recyrkulacji powietrza z turbiny. U mnie był zewnętrzny zawór recyrkulacyjny Pierburg (nie znalazłem teraz dobrej fotki w sieci). Montowany był na wysokości rozrządu, przy pokrywie zaworów, po stronie kolektora wydechowego. Niestety u mnie stracił sprawność, a dodatkowo rura airbox - turbo całkowicie sflaczała i przy doładowaniu ok. 0,4 - 0,5 bar się zamykała. Więc wymieniłem ją na łączniki silikonowe, musiałem wyrzucić airbox (było wygodniej dopasować kolanka - mam stożek) i zastosowałem dump valve, który wygląda tak:
https://turborevs.org.uk/34mm-aluminium ... valve.html
Nie pamiętam gdzie go kupiłem i za ile, ale raczej w polskim sklepie i nie był bardzo drogi, a jeżdżę nim już dobre 3-4 lata. To nie jest blow off bo nie wypuszcza ciśnienia na zewnątrz, tylko z powrotem do rury airbox - turbo. Podobno tak jest korzystniej ze względu na sposób sterowania mieszanką (czyli maf - przepływka). Ja jestem z takiego rozwiązania zadowolony, nie doradzę Ci czy inne jest lepsze/gorsze.
To tyle piszę z roboty z pamięci Jakbyś miał konkretne pytania dotyczące oryginalnego setupu B230FT LH2.2 to chętnie odpowiem albo sprawdzę u siebie.
Pzdr,
Marcin
Mam B230FT LH2.2 z Garrettem, co prawda w 760, ale konfiguracja powinna być co najmniej podobna. Jeśli chcesz mogę porobić fotki i tutaj wrzucić. Jeśli chodzi Ci o jakieś konkretne miejsca to daj znać, postaram się tam dotrzeć z aparatem
Polecam katalogi ze strony
http://www.gcp.se/en/catalogues/model/740-760-en/
są ładne rysunki i numery części.
Co do tematu recyrkulacji powietrza z turbiny. U mnie był zewnętrzny zawór recyrkulacyjny Pierburg (nie znalazłem teraz dobrej fotki w sieci). Montowany był na wysokości rozrządu, przy pokrywie zaworów, po stronie kolektora wydechowego. Niestety u mnie stracił sprawność, a dodatkowo rura airbox - turbo całkowicie sflaczała i przy doładowaniu ok. 0,4 - 0,5 bar się zamykała. Więc wymieniłem ją na łączniki silikonowe, musiałem wyrzucić airbox (było wygodniej dopasować kolanka - mam stożek) i zastosowałem dump valve, który wygląda tak:
https://turborevs.org.uk/34mm-aluminium ... valve.html
Nie pamiętam gdzie go kupiłem i za ile, ale raczej w polskim sklepie i nie był bardzo drogi, a jeżdżę nim już dobre 3-4 lata. To nie jest blow off bo nie wypuszcza ciśnienia na zewnątrz, tylko z powrotem do rury airbox - turbo. Podobno tak jest korzystniej ze względu na sposób sterowania mieszanką (czyli maf - przepływka). Ja jestem z takiego rozwiązania zadowolony, nie doradzę Ci czy inne jest lepsze/gorsze.
To tyle piszę z roboty z pamięci Jakbyś miał konkretne pytania dotyczące oryginalnego setupu B230FT LH2.2 to chętnie odpowiem albo sprawdzę u siebie.
Pzdr,
Marcin
0 x
760 Turbo '89 B230FT M46
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Na chwilę obecną sprawa z silnikiem trochę się odwlekła w czasie. Czekając na części, wziąłem się za połamany szyberdach, co było moim błędem.
Auto stoi w garażu z dziurą w dachu i nie mam jak wjechać na podnośnik, żeby podorabiać przewody do turbiny. Jak skończę laminować i oklejać tkaniną podsufitkę i szyber to się za to wezmę.
U siebie też zamierzam zamontować w ten sposób zawór upustowy, więc na razie wydaje mi się wszystko jasne i być na dobrej drodze, zobaczymy z czasem. Gdy poskładam to wszystko do kupy, to pewnie będę miał do Ciebie kilka pytań odnośnie wiązki silnikowej, bo u mnie to niezły meksyk jest. Dzięki za katalog, na pewno się przyda.
Auto stoi w garażu z dziurą w dachu i nie mam jak wjechać na podnośnik, żeby podorabiać przewody do turbiny. Jak skończę laminować i oklejać tkaniną podsufitkę i szyber to się za to wezmę.
U siebie też zamierzam zamontować w ten sposób zawór upustowy, więc na razie wydaje mi się wszystko jasne i być na dobrej drodze, zobaczymy z czasem. Gdy poskładam to wszystko do kupy, to pewnie będę miał do Ciebie kilka pytań odnośnie wiązki silnikowej, bo u mnie to niezły meksyk jest. Dzięki za katalog, na pewno się przyda.
0 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Szyberdach już działa, podsufitka nie zwisa na czoło, wnętrze nie śmierdzi trupem, zabrałem się za silnik. Przewody olejowe turbiny wyrzeźbione z miedzi, układ dolotowy poskładany z kolanek/złączek silikonowych oraz hmm... pospawanych kawałków rury MDPE do nawadniania trawników fi63 , tuningowy zawór upustowy recyrkulujący.
Może to i taki drutmade, ale ważne że szczelne (sprawdzane przy 2bar), a i koszt nie duży (15 złociszy plus czas na pospawanie tego), w przyszłości zamierzam całość zrobić z alu, także wzór już mam . Wygląda to mniej więcej tak:
Nie wiedziałem gdzie oryginalnie jest podłączona odma, więc zawędrowała do króćca, między turbiną a MAF sensorem, widocznym na pierwszym zdjęciu. Wymieniłem podejrzane przewody podciśnień, filtr oleju, paliwa, powietrza, zalałem świeżym paliwem z Shell-a (95), olejem 10w40, płynem chłodniczym.
Silnik odpalił na dotyk (znaczy prawie, bo alternator ocierał początkowo o mocowanie sprężarki klimy), ALE... strasznie kopci, dławi się przy gwałtownym dodaniu gazu, oraz przy obciążeniu, przy powolnym wkręcaniu na obroty, gdy wchodzi doładowanie zaczyna prychać i strzela w dolot, czasem w wydech.
Pierwsze podejrzenia to lewe powietrze, przepływka, rozrząd, zapłon, czujnik temp.
Dolot szczelny, zapłon ustawiony był na jakieś 50*, po przestawieniu na około 20, poprawiło się, nie strzela w dolot. Natomiast cały czas się dławi przy obciążeniu i wkręca się jak Diesel (może taki urok osmiozaworówek). Nie ma mowy o jeździe próbnej, chyba że późno w nocy, po lokalnych drogach.
Jakiego przepływomierza szukać, czytałem opinie, że chyba najlepiej używkę, bo teraz na rynku to tylko chińszczyzna
Dodam, że odpinanie lambdy i przepływki, nie wpływa na pracę silnika.
Może to i taki drutmade, ale ważne że szczelne (sprawdzane przy 2bar), a i koszt nie duży (15 złociszy plus czas na pospawanie tego), w przyszłości zamierzam całość zrobić z alu, także wzór już mam . Wygląda to mniej więcej tak:
Nie wiedziałem gdzie oryginalnie jest podłączona odma, więc zawędrowała do króćca, między turbiną a MAF sensorem, widocznym na pierwszym zdjęciu. Wymieniłem podejrzane przewody podciśnień, filtr oleju, paliwa, powietrza, zalałem świeżym paliwem z Shell-a (95), olejem 10w40, płynem chłodniczym.
Silnik odpalił na dotyk (znaczy prawie, bo alternator ocierał początkowo o mocowanie sprężarki klimy), ALE... strasznie kopci, dławi się przy gwałtownym dodaniu gazu, oraz przy obciążeniu, przy powolnym wkręcaniu na obroty, gdy wchodzi doładowanie zaczyna prychać i strzela w dolot, czasem w wydech.
Pierwsze podejrzenia to lewe powietrze, przepływka, rozrząd, zapłon, czujnik temp.
Dolot szczelny, zapłon ustawiony był na jakieś 50*, po przestawieniu na około 20, poprawiło się, nie strzela w dolot. Natomiast cały czas się dławi przy obciążeniu i wkręca się jak Diesel (może taki urok osmiozaworówek). Nie ma mowy o jeździe próbnej, chyba że późno w nocy, po lokalnych drogach.
Jakiego przepływomierza szukać, czytałem opinie, że chyba najlepiej używkę, bo teraz na rynku to tylko chińszczyzna
Dodam, że odpinanie lambdy i przepływki, nie wpływa na pracę silnika.
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Jeśli masz LH 2.2 to przepływomierz w nich to 0280212007 a z tego co widzę siedzi u Ciebie przepływomierz bez regulacji, czyli prawdopodobnie 0280212016? Pożycz od kogoś 007 i sprawdź. Na poprawnym 007 powinien Ci się normalnie w obroty wkręcać.Simon_ses pisze: Jakiego przepływomierza szukać, czytałem opinie, że chyba najlepiej używkę, bo teraz na rynku to tylko chińszczyzna
Dodam, że odpinanie lambdy i przepływki, nie wpływa na pracę silnika.
1 x
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
W jego przypadku powinien być 007, bo ma stary przód, a tam tylko LH-2.2 było w turbo.
1 x
Jest 745 87' B230FT USA